xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html

Jag ska tvinga mig till att lyssna mentala träningen en gång om dagen då.
Men vilket spår?
Idag blir de besök på gymmet, första gången på månader (brukar alltid gå pass men de är bra o ha gymmet med eftersom de är oberoende av vissa tider)
Jag ska också bli bättre på den mentala träningen. Gillade att lyssna på skivan på träffarna, för min del har det handlat om att få in det som rutin bara. Jag har lagt in dom som mp3-filer så att jag kan lyssna i soffan.
Imorgon går jag på helfart, är taggad igen nu! Nu ska jag ner till 70!!
Jag åt enligt extravaganzas rekomendationer, och sedan lchf som fick min kolestorol att bli sky högt för att inte tala om alla ägg man åt innan. Nu måste jag gå via en dietist och äta 5-6 mål om dagen. Jätte trist då min kropp tror jag blivit galen och toksamlar på sig ännu mera men jag hoppas den inser att jag ska gå ner snart igen så jag börjar gå ner jag står åtminstånde still coh går inte upp. Det är ju ner jag vill.
coh = och 
Vad gäller den mentala träningen så gav den inte mig något heller, jag blev mest förbannad på rösten i örat..haha. Det enda på hela skivan som jag fortfarande kan lyssna på är avslappningsdelen...brukar göra det efter träning o dusch och det är riktigt gott att varva ner på ![]()
Inte heller jag ger mycket för LCHF-kost. Skulle aldrig utsätta mig för det, utan tycker att en sund kost med GI-tänk är det rätta för de allra flesta. En stor omställning när man har ett kalorisug, men skapar ett hållbart förhållande till mat och vikt.
Tycker det är fruktansvärt att så många faller för den kosten, när vi ännu inte vet alla konsekvenser av den. Självfallet kan man gå ner i vikt om man minskar på ett sedan tidigare stort kolhydratintag. Men att välja så mycket feta produkter istället känns inte som rätt väg att gå. Hellre då vara kräsen med kolhydrattyp och protein.
Jag gick ner 26 kg förra hösten på 13 veckor. Gick upp alla dessa igen under min graviditet. Men jag vet mycket väl att detta inte berodde på Xtravaganza, utan på att jag tillät mig äta exakt det som jag hade sug efter. Nu står jag vi startpunkten igen, men har inga fler planerade graviditeter att skylla på. Nu ska jag istället ta mig ner för min egen skull och för mina barns skull. Därefter kommer det nya arbetet med att hålla vikten. Eftersom jag har PCO-S så blir det nog en GI-kost som gäller om jag ska få balans i livet.