xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Nervööst!
På torsdag ska jag på första mötet.. Så fredag börjar jag! Planerat att äta gott nu i helgen och måndag ska jag skära ner på kolhydraterna så det inte blir lika tufft på fredag med sockersug och allt vad det heter... För att gå ner mina 29 beräknade kilon och om jag i snitt går ner 2 kg i veckan så får jag räkna med 15 veckor.. Alltså 3.5 månad UTAN MAT... Hjälp... Lyckas jag med detta så blir jag riktigt stolt över mig själv.. Tänkte ge mig en liten present var 5 kg jag går ner.. Typ en parfym eller klänning eller så.. Inte berömma mig med mat som jag gjort i hela mitt liv..... Haha.. Sorgligt :)
Dagarna är snart slut... Fredag närmar sig med stooora steg!
Är det någon som vet hur man loggar in på XV sida. Jag har betalt och fått medlemskortet men de förklarade inte vad det är för koder man behöver för att logga in. Om ingen vet så får jag fråga imorgon när jag ska dit men jag va sugen på att undersöka det lite redan nu :)
Dag 2 på helfarten idag! Skulle ha börjat idag men började redan igår! Hungrig, men annars mår jag bra.
På söndag kommer "Xtravaganza-Jenny" till mitt gym och föreläser, ska bli kul att höra henne berätta om sin viktresa (hon bloggar ju om detta och har gått ner 31 kg, för er som inte vet). Man behöver ju all motivation man kan få och att höra om andra som lyckas peppar jättemycket
Går jättebra för mig nu! Sedan den 1/1 har jag idag gått ner 6,6 kg. Känns jättebra och jag mår toppen!
När jag blir sugen på ngt gott tar jag bara och brygger en kopp ljuvligt kaffe i min Nespressomaskin som jag och maken köpte till oss själva i jul :) Ger mig en guldkant som kompenserar då jag helst vill äta ngt.
Börjat på omg 2 idag, inte den bästa tiden att gå helfart i, fryser och är som en isbit om fingrarna :(
Gick ner 15kg i okt men stod still nov-dec så nu kör vi igen!!! -20kg till 31/3!!! Go, go, go,!!! 
Här är en till som gick på omgång 2 idag! Puh fryser och är rastlös! Ja ja nu kör vi heja allihopa.
Gick också ner 15 kg aug-okt och har tänt mig 6-8 veckor på pulver igen.
Önskar jag hade varit kaffedrickare...eller tedrickare...fryser
ACPK: Man måste anmäla att man vill ha tillgång till XV sidan...om jag kommer ihåg rätt mailade jag till mitt center - så mailade de tillbaka inloggning.
Hej alla! Jag gick också på omgång 2 idag! Gick ner 10 kg i våras, blev aldrig klar då jag fick trappa upp för en utlandsvistelse och sedan kom sommaren och sen höst och nu jul... Har smygit upp ganska mkt av det jag gick ner. Väger nu 89 kg och ska börja med att ta mej förbi 80 och sen ner mot 75 kg. Jag var aldrig under 80 i våras så det är första målet. Har köpt soppor för 1 månad (är för snål för att INTE äta upp!) och ska sen ta 2 veckor till och nån dag. Börjar äta onsdag v 8 för då ska vårt kök vara färdigt som vi ska totalrenovera från v 6!! Då vill man ju laga mat!! Gick på helfart lite mer än 3 v sist så nu blir det längre. Har tagit en överbliven agenda och räknat ner i och skrivit uppmuntrande ord varje vecka
behöver kunna stryka och se att jag går neråt och framåt för att hålla motivationen uppe! Kul att vi är så många som startar och är igång nu, pepp pepp!
var till min första coachning idag då vi pratade om mål och hur mkt vi vill väga mm.
Och det var lärorikt nu skulle man göra som ett collage om vad man tycker är viktigt vad målen är och vad idealet man vill nå.. vad man tycker är snyggt osv..
var till och träna och kändes faktiskt riktigt bra! detta är 2:a omgången och nu skall jag ner till mitt ursprung.. har sagt att jag skall fixa äta helfart i 10veckor.. och se hur mkt man loosat tills dess.. min coach trodde att jag skulle vara nere på målsnöret på midsommarafton! :)
och det måste bara gå!! börjar äta helfart om bara några dagar.. just nu är jag lite förkyld och jobbar mkt under veckan så bara den försvinner börjar jag...
Tittar in igen efter ett uppehåll på några månader. Ser att det är många nya så jag skriver en kort presentation:
har två barn, ska fylla 39 i mars. Började på helfart i våras, gick sex veckor och gick ner tio kg på den tiden. Fortsatte på halvfart till efter sommaren och tog då ytterligare några kg. Hade använt Alli innan helfarten så totalt gick jag ner ca 22 kg.
I början av oktober operarades jag, det var planerat. har därefter inte fått träna förrän nu i januari och det har varit väldigt dåligt för min karaktär! under fyra veckor var jag hemma coh trillade tillbaka i gamla vanor ganska fort.
Nu har jag börjat träna så smått, åkt längdskidor ett par gånger och i lördags var jag på ett Bodybalancepass, fick rejäl träningsvärk av båda aktiviteterna!
jag mätte mig på Tanitavågen i onsdags, har gått upp ungefär 4 kg. Kan fortfarande ha mina kläder mm så det är ingen panik.
Jag försöker att inte stressa över kilona, kommer inte att gå upp på helfart för då tror jag att jag kommer att kunna hamna i sådana spiraler, äta-helfart för att justera-äta-helfart osv.
Nu är målet att börja träna, då blir jag mer motiverad med att skärpa mig med kosten och då kommer förhoppningsvis kilona försvinna så småningom.
Idag ska jag börja med ngt som heter Milon, det är ganska nytt på mitt ställe. man tränar igenom hela kroppen på 17,5 minuter, styrketräning. För mig som verkligen avskyr att gå till gymet vore det toppen om det funakr. behöver verkligen bygga muskler!