• Svar på tråden xtravaganza
  • D e på G
    ÄNTLIGEN har de hänt något! Efter att stått och stampat på 61 kg i evigheter så får jag lite framsteg nu.
    Muskelmassan har ökat annars har allt annat sjunkt =) Eller ja vattenmassan är den samma som alltid!
    HÄRLIGT!!!! Bra kämpat!!!
  • ACPK

Va på mitt första och andra möte igår påXV och har kört igång idag. Svampsoppan va god tyckte jag, choklad toffie sådär... Men nu är klockan 14,15 och jag börjar känna att det är svårt att inte stopp anågot i munnen. Och hungersuget börjar komma. Ska nog köra avslappningen en gång nu och sen får det bli crosstrainer ikväll. Köpte en crosstrainer för ett par år sedan så nu (äntligen enligt min man) ska jag använda den lite mer :) Har varit dunderförkyld en längre tid med feber hosta mm men tror jag är snart helt bra så jag börjar träna så smått!

Hur g¨år det för er andra? Hur går viktnedgången och hur mycket gick ni ner första vekorna? Lite framgångshistorier hade peppat!

• ACPK

Extremt sugen!!! Måset nog snart gå och lägga mig, lika bra såär dagen klar...

• ACPK
    Mamma till V och E skrev 2011-01-10 14:00:49 följande:
    Går jättebra för mig nu! Sedan den 1/1 har jag idag gått ner 6,6 kg. Känns jättebra och jag mår toppen!

När jag blir sugen på ngt gott tar jag bara och brygger en kopp ljuvligt kaffe i min Nespressomaskin som jag och maken köpte till oss själva i jul :) Ger mig en guldkant som kompenserar då jag helst vill äta ngt.
    Super bra jobbat! Du motiverar mig verkligen!!
  • Mamma till V och E
    ACPK skrev 2011-01-13 10:11:47 följande:
    Super bra jobbat! Du motiverar mig verkligen!!
    Vad roligt att jag kan motivera någon annan också! :)

Dagarna rullar på och jag tycker det fungerar bra. Eftersom jag ska ner MÅNGA kg så är det bara att ställa in sig på soppor fram till sommaren. Ibland unnar jag mig dock en bar för att få tugga något. De innehåller ju ngt fler kcal men jag är inte så känslig utan ligger kvar i ketonfas.
  • D e på G

Skriver lite om min resa och hoppas på att kunna motivera någon!

Gick 9 veckor på helfart och tappade 19 kilo (Starade på 99kg). Åt sedan halvfart 3 veckor och höll då min vikt. Nu är jag inne på andra omgången som jag startade 2/1 och har gått ner ytterligare 3 kilo. Målet är nära nu 73 kg. Bara 4 kilo kvar. Hade aldrigh klarat det utan min super goa grupp, coach och den mentala träniningen som jag tycker är toppen. Känner mig så otroligt lätt och full med energi. Har varit värt varenda krona och varje svettdroppe!

Ett av mina viktigaste mål har dock varit självkännslan och att våga mer. Hade innan start alfrig varit på ett gruppass men jag satte upp som delmål att prova på alla pass som gymmet erbjöd. Trodde inte att jag skulle våga men tro det eller ej, jag har bara yogan och FM kvar. Och vet ni vad? Det har varit så jäkla kul!

Är så superglad att jag gjort denna satsning på mig själv och att min fina lilla familj stöttar mig. Givetvis längtar jag efter mat och att få känna mig mätt igen men tusan annama vad det varit värt det!

Vi är fan bäst tjejer!
    Kämpa på!!!

• rosenknopp09
    D e på G skrev 2011-01-13 15:19:55 följande:

Gick 9 veckor på helfart och tappade 19 kilo (Starade på 99kg). Åt sedan halvfart 3 veckor och höll då min vikt. Nu är jag inne på andra omgången som jag startade 2/1 och har gått ner ytterligare 3 kilo. Målet är nära nu 73 kg. Bara 4 kilo kvar. Hade aldrigh klarat det utan min super goa grupp, coach och den mentala träniningen som jag tycker är toppen. Känner mig så otroligt lätt och full med energi. Har varit värt varenda krona och varje svettdroppe!

Ett av mina viktigaste mål har dock varit självkännslan och att våga mer. Hade innan start alfrig varit på ett gruppass men jag satte upp som delmål att prova på alla pass som gymmet erbjöd. Trodde inte att jag skulle våga men tro det eller ej, jag har bara yogan och FM kvar. Och vet ni vad? Det har varit så jäkla kul!

Är så superglad att jag gjort denna satsning på mig själv och att min fina lilla familj stöttar mig. Givetvis längtar jag efter mat och att få känna mig mätt igen men tusan annama vad det varit värt det!

Vi är fan bäst tjejer!
    Kämpa på!!!
    åh detta inlägg var toppen! tack,tack!! någon som vill lysa upp närvaron för en annan som snart ger sig in i leken.. ?? har massa motivation nu så nu skall jag kommer ner i den normala vikten som är runt 78-82kg... men vägen dit är lång!! mer pepptalk tack! :)
  • ACPK

Vi är fan bäst tjejer!
    Kämpa på!!!
    Tusen Tack!

Mycket motiverande! Det är ju en fantastisk resa du gjort och snabbt oxå! Måste kännas underbart för självkänsla och själförtroende, Att du kan minsann!!! Det är mitt mål oxå att stärka självförtroendet!

Nu känns dag nr 2 mycket lättare :)
  • Mamma till V och E

Vi är fan bäst tjejer!
    Kämpa på!!!
    Bra gjort!
  • Tette57
    Glad Hej ! Ny här....Är inne på min fjärde dag helfart och hoppas tappa drygt 15 kilo !
    Känner att tiden mellan lunch och kvällsmat har varit jobbigast.
    Vill ju äta en stadig lunch så det känns inte bra att dela upp en soppa eller shake i två omgångar då.
    Kvällsmaten delar jag upp före och efter träning, vilket är okey så man inte är döhungrig vid läggdags.

Vet nån av er om det är okey att ta en brustablett Berocca på morgonen ? Det är ju bara vitaminer...
    Är rädd att jag sabbar ketonfasen.
    Dricker sodastreamvatten med lite vitvinsvinäger i eller är det också fel?
    Hoppas på att några efarna "rävar" kan svara på mina funderingar.
    Nästa onsdag har jag min första gruppträff...spännande !

Dela gärna med er av erfarenheter och tips!

Ps. Känns det när man kommit in i ketonfasen ? Stämmer allt som står i info?