• Svar på tråden xtravaganza
  • Ninjisen

Jag skulle vilja fuska för Gud va sugen jag blir ibland. Men jag tänker inte plåga mig för stoppar jag nått i munnen så går jag ur ketos och får lida o vara hungrig några dagar igen innan jag kommer i ketos. Jag har gått 5 veckor går in i vecka 6 imorrn och jag är aldrig hungrig... Man blir helt av med den känslan :) äter jag nått skiter sig allt o jag blir hungrig.. Inte värt det..

• Tette57
    emmgus skrev 2011-02-16 06:19:23 följande:
    Frågar igen, vilka av er går på halvfart?
    Jag går på halvfart sen två veckor ! Vägde mig idag och har tappat 1,3 kg i fett ! Helt okey med tanke på tre vinkvällar och fyra dagar sjuk utan träning....Skrattande
  • emmgus
    Tette57 skrev 2011-02-16 20:42:21 följande:
    Jag går på halvfart sen två veckor ! Vägde mig idag och har tappat 1,3 kg i fett ! Helt okey med tanke på tre vinkvällar och fyra dagar sjuk utan träning....Skrattande
    Grattis.
    Ja trots mina misstag så har jag inte gått upp i fett, utan altid minskat där och muskelmassan höjs, dock har vikten pendlat lite mellan 61 och 59,5kg, kanske är detta min målvikt?
    Jag har legat på denna vikten ca ett år men vill ner till 55kg
  • Mamma till V och E
    Mamma till V och E skrev 2011-02-16 07:17:09 följande:

Lite nyfiken:

Hur har ni valt era mål och målvikter?

Personligen så har jag aldrig vägt mindre än 69 kg som vuxen och har helt gått efter vad som räknas som normalviktigt för min längd när jag satt målet 60 kg. BMI-gränsen som går över till överviktig ligger för min längd på ca 66 kg, därför tänker jag mig att jag har en liten marginal om jag går ner till 60kg då mitt mål är att vara normalviktig.

Puffar lite för min fråga...
  • Ninjisen

Jag ska ner till 65 kg.. Är 175 cm.. Började på 94 för 5 veckor sen och ligger nu på 83.5

• Ninjisen
    Startvikt 94 kg Längd 175 cm

-3,8 kg vecka 1
    -2,5 Kg vecka 2
    -0,4 Kg Vecka 3
    -2,1 Kg Vecka 4
    -1,6 Kg Vecka 5

------------
    -10,4 kg totalt

Byst: -6 cm
    Midja: -9 cm
    Mage: -8 cm
    Stuss: -7 cm
    Lår: -4 cm
    Vad: -1 cm
    Arm: -2 cm

-------------
    -37 cm totalt

• juleadam
    emmgus skrev 2011-02-16 17:43:27 följande:
    Tycker inte ni de är svårt att hålla sig?
    Fuskar ni ALDRIG?
    Mitt går hela tiden i svackor :(
    Nej jag tycker inte att det är svårt att hålla mig. Går ju på soppor och då får man inte äta något annat så då gör jag inte det. Ska man gå på soppor och på så sätt gå ned i vikt så får man ju bestämma sig för att bara göra det, annars funkar det inte. Visst är det jobbigt när andra äter goda saker framför mig, men jag skulle aldrig för den sakens skull stoppa i mig ngt jag inte får. Antar att det blir svårare när man går på halvfart dock.

Jag skulle aldrig i mitt liv få för mig att fuska eftersom jag vill det här så gärna och eftersom det är både bortkastad tid och bortkastade pengar om jag fuskar. Det är dessutom mina föräldrar som betalar detta så jag skulle skämmas jättemycket om jag slösade deras pengar på ett sådant sätt. 
  • juleadam
    Ninjisen skrev 2011-02-17 14:33:58 följande:
    Startvikt 94 kg Längd 175 cm

-3,8 kg vecka 1
    -2,5 Kg vecka 2
    -0,4 Kg Vecka 3
    -2,1 Kg Vecka 4
    -1,6 Kg Vecka 5

------------
    -10,4 kg totalt

Byst: -6 cm
    Midja: -9 cm
    Mage: -8 cm
    Stuss: -7 cm
    Lår: -4 cm
    Vad: -1 cm
    Arm: -2 cm

-------------
    -37 cm totalt
    najs! Jag vägde mig på centret igår och det visade sig att jag hade gått ned i princip allt jag gått ned i fett så de kändes najs :P
  • juleadam
    Mamma till V och E skrev 2011-02-17 11:21:28 följande:
    Puffar lite för min fråga...
    Jag skrev ju innan att jag gick på känsla. Men lite mer utförligt så har jag bilder på mig när jag väger kanske 60-62 kg och jag vill vara lite mindre än det så jag satte 55. Sen kommer jag mest gå på hur jag mår, hur jag känner och hur jag ser ut. Om jag mår bättre på 57 kg eller 52 kg så kommer jag köra så, vikten är inte det viktigaste.
  • Ninjisen
    juleadam skrev 2011-02-17 15:34:05 följande:
    najs! Jag vägde mig på centret igår och det visade sig att jag hade gått ned i princip allt jag gått ned i fett så de kändes najs :P
    Oj va härligt!! Visst känns det underbart! :)