• Svar på tråden xtravaganza
  • Gladhannapanna

Lättare till jul: Köp en färdigblandad så att du kan fortsätta utan att bryta helfarten. Annars får du väl äta försiktigt av grönsaker och frukt, kanske lite skinka och melon?

• robecca
    lättare till jul skrev 2010-10-13 22:59:59 följande:
    Jag började på helfart den 3/10 har gått ganska så bra förutom i lördags då jag åt ost och knäcke. Min pappa hade kommit hem efter att varit på semester ett par veckor och köpt ost till mej. Så det gick inte att motstå.Skäms Men på söndagen tog jag sopper igenGlad

Nu är det så att jag är så torr i munen och det är jätte jobbigt, vad kan jag göra åt det. Dricker jätte mycket vatten blir nog 4 liter eller nått. Är även förkyld så det gör inte saken bättre. Kan inte träna som jag vill nu när jag är förkyld.

Sen är det så att jag bröt mitt ben i juni, (3 frakturer blev det, en på vadbenet och 2 på skenbenet) Så det är inte så lätt att hitta någon träning som passar. jag gör mitt bästa. Nu har jag iallafall bara en krycka när jag går.

Nu ska jag åka iväg i helgen (lördag) och det blir svårt att blanda någon soppa. Tänkte att jag skulle ta soppa på morgonen och äta något mitt på dan. Men vad kan jag äta. Vet att jag inte kommer att vara kvar i katonfasen, men har inte något val som det är nu.
    rekomenderar dig en av de färdigblandade dryckerna, supersmidigt och chokladen tycker jag är gooood :) lycka till!
  • BHJE
    lättare till jul skrev 2010-10-13 22:59:59 följande:
    Jag började på helfart den 3/10 har gått ganska så bra förutom i lördags då jag åt ost och knäcke. Min pappa hade kommit hem efter att varit på semester ett par veckor och köpt ost till mej. Så det gick inte att motstå.Skäms Men på söndagen tog jag sopper igenGlad

Nu är det så att jag är så torr i munen och det är jätte jobbigt, vad kan jag göra åt det. Dricker jätte mycket vatten blir nog 4 liter eller nått. Är även förkyld så det gör inte saken bättre. Kan inte träna som jag vill nu när jag är förkyld.

Sen är det så att jag bröt mitt ben i juni, (3 frakturer blev det, en på vadbenet och 2 på skenbenet) Så det är inte så lätt att hitta någon träning som passar. jag gör mitt bästa. Nu har jag iallafall bara en krycka när jag går.

Nu ska jag åka iväg i helgen (lördag) och det blir svårt att blanda någon soppa. Tänkte att jag skulle ta soppa på morgonen och äta något mitt på dan. Men vad kan jag äta. Vet att jag inte kommer att vara kvar i katonfasen, men har inte något val som det är nu.
    Jag säger som de andra; köp med dig de färdigblandade att ta då du inte har möjlighet att skaka en påse. Ju oftare man bryter helfarten o ketosfasen dess svårare blir det att komma tillbaka igen och viktminskningen kan ta längre tid då den kan stanna av. Är ju dumt att chansa när det finns andra alternativ tycker jag. Men det är ju jag det. Och ska du nu bryta för att äta lägg fokus på sallad, grönsaker, mager skinka, lax, keso, räkor osv. Bäst är ju att du tar hjälp av din viktcoach innan du ska iväg så kan han/hon hjälpa dig komponera en lista över bra protein.
  • lättare till jul

Hej

tack för alla svar. Ska på möte idag och då kan jag köpa en färdigblandad. ska jag äta något så blid det något lätt.

• emmgus

Hej.

Första dagen.
    Känner mig inte direkt hungrig men därimot väldigt sugen på att tugga.

Känner mig lite matt i kroppen och tycker synen känns lite konstig , känns detta igen?

Sen springer jag o kissar HELA tiden.

• modestyclara

Pust. Nu är det flyttstök. Måste säga att det är perfekt att gå på helfart nu över flytten, annars blir det ju bara take away och snabba gejer som kräver så lite tid som möjligt Är nu inne på fjärde veckan på helfart och har känt mig lite yr i huvudet de senaste dagarna -bara när jag reser mig snabbt iofsObestämd Jag har iaf bokat läkartid för att kolla att alla värden är ok men det är först nästa ons...så får vi se om det blir helfart eller halvfart för mig framöver...

emmgus: det tar några dagar innan man mår bra på helfart, att kissa hela tiden de första dagarna är helt normalt Läs i xv-boken om de första dagarna, det stämde rätt bra... 

• Sylten

Måste bara skriva att jag nu kan ha ett par jeans som jag inte kommit i på 9 år!!!! De är iofs i en stor storlek även de men ändå! Men nu sitter de bra!

Kämpa på alla! Det är så värt det när man ser och känner resultatet!

• Gladhannapanna
    Sylten skrev 2010-10-14 15:18:53 följande:
    Måste bara skriva att jag nu kan ha ett par jeans som jag inte kommit i på 9 år!!!! De är iofs i en stor storlek även de men ändå! Men nu sitter de bra!

Härligt!!!
  • emmgus
    Sylten skrev 2010-10-14 15:18:53 följande:

Åh va skoj! Sånna mål ska jag sätta, ett klädesplagg o komma i =)
  • D e på G

Har varit på Inskrivning och första gruppträffen idag. Sitter och läser material och har precis mätt mig. Det var inget roligt Obestämd men det blir väl desto roligre nästa gång...

Har ca 25 kilo att gå ner på helfart och det ska ta ca 16 veckor. Känns som en evighet medn det kommer nog gå fortare än vad man tror när jag väl är inne i det?! Eller vad säger ni som testat?

tack för att ni finns här!

Svar på tråden xtravaganza