• Svar på tråden xtravaganza
  • Sylten
    D e på G skrev 2010-10-14 21:50:59 följande:
    Har varit på Inskrivning och första gruppträffen idag. Sitter och läser material och har precis mätt mig. Det var inget roligt Obestämd men det blir väl desto roligre nästa gång...

Har ca 25 kilo att gå ner på helfart och det ska ta ca 16 veckor. Känns som en evighet medn det kommer nog gå fortare än vad man tror när jag väl är inne i det?! Eller vad säger ni som testat?

tack för att ni finns här!
    Härligt!

De första veckorna tyckte jag var tuffast. Nu har jag gått drygt 6 veckor på helfart. Helgerna är fortfarande jobbiga men mest psykiskt. Det sitter mycket i skallen! Men nu tycker jag ju att veckorna har gått fort! Ska köra minst 4 till är tanken, sen får jag se om jag tar resten på halvfart eller fortsätter på helfart. Har totalt 37 kg att tappa...
    Du kommer att fixa detta!
  • emmgus

Tänkte precis på de, började igår och jag antar att de kommer bli tuffare idag.
    Men mestadels psykiskt!

Vill planera extra god mat, gå o hyra film o bestämma va man ska äta till.
    Va gör man istället?!

• Sylten

Man tar en promenad eller motionerar på annat sätt. Hyr film och njut av den! Fokusera på din målbild när det är som jobbigast. Lyssna på skivan. Gör något du tycker om som distraherar dig! Själv stickar och virkar jag mycket om kvällarna.

• modestyclara
    emmgus skrev 2010-10-15 06:26:18 följande:
    Men mestadels psykiskt!

Va gör man istället?!
    I början undvek jag god mat men nu lagar jag gärna mat till familjen, man får känna efter vad som känns bäst för en själv....dock får maken smaka av och krydda på slutet sedan incidenten när jag använde gurkmeja istället för curry
  • modestyclara

hemmavågen säger att det bara är 1,5 kg kvar tills jag gått ner 10 kg...vore toppen att klara det inom fyra veckor *hoppas*

• lättare till jul

Var på möte igår och totalt på 2 veckor har jag gått ner 4.8 kg,Glad det är jju mycket vätska man tappa i början.
     Ska snart börja att träna på allvar, just nu är det bara 2 gånger som jag går till sjukgymnasten för att träna mitt ben/fot.

• modestyclara
    lättare till jul skrev 2010-10-15 13:18:28 följande:
    Var på möte igår och totalt på 2 veckor har jag gått ner 4.8 kg,Glad det är jju mycket vätska man tappa i början.
     Ska snart börja att träna på allvar, just nu är det bara 2 gånger som jag går till sjukgymnasten för att träna mitt ben/fot.
    härligt!
  • D e på G
    Sylten skrev 2010-10-14 22:16:26 följande:
    Härligt!

De första veckorna tyckte jag var tuffast. Nu har jag gått drygt 6 veckor på helfart. Helgerna är fortfarande jobbiga men mest psykiskt. Det sitter mycket i skallen! Men nu tycker jag ju att veckorna har gått fort! Ska köra minst 4 till är tanken, sen får jag se om jag tar resten på halvfart eller fortsätter på helfart. Har totalt 37 kg att tappa...
    Du kommer att fixa detta!
    Åh tack, jag hoppas verkligen att jag kommer det. Och jag har mnog ALDRIG varit så fokuserad och målinriktad som nu! Vad duktig du själv är =) 6 veckor är ju kanonbra!!!
    Men mestadels psykiskt!

Va gör man istället?!
    Har börjat idag och tanken på att stoppa i mig något är hela tiden där. När jag ställer in maten i kylen vill jag så gärna äta upp den sista skinkbiten. En ostrulle då ungarna på förskolan äter frukost. smulorna från sonens kaka till mellanmål. VAr och handlade idag och höll på att ta av de smakprover de hade i butiken. Helt galet vad van jag är vid att småäta. Sitter nu med en kopp te och tänker på när jag får på mig ett par snygga stövlar, något jag egentligen aldrig kunnat i vuxen ålder.

hur mycket har du att gå ner och hur många veckor har du beräknat det till?
  • robecca

jag är så peppad för det här just nu! snaaaart 2 veckor avklarade o jag som knappt trodde jag skulle kala en :)
    12 dagar har gått o vågen visar - 5½ kg!! Cool de firas med bio ikväll!

och såhär inför helgen..... - Vad duktiga vi är allihopa här i tråden! hejja hejja!

• emmgus
    D e på G skrev 2010-10-15 15:18:59 följande:
    Åh tack, jag hoppas verkligen att jag kommer det. Och jag har mnog ALDRIG varit så fokuserad och målinriktad som nu! Vad duktig du själv är =) 6 veckor är ju kanonbra!!!
    Men mestadels psykiskt!

Va gör man istället?!
    Har börjat idag och tanken på att stoppa i mig något är hela tiden där. När jag ställer in maten i kylen vill jag så gärna äta upp den sista skinkbiten. En ostrulle då ungarna på förskolan äter frukost. smulorna från sonens kaka till mellanmål. VAr och handlade idag och höll på att ta av de smakprover de hade i butiken. Helt galet vad van jag är vid att småäta. Sitter nu med en kopp te och tänker på när jag får på mig ett par snygga stövlar, något jag egentligen aldrig kunnat i vuxen ålder.

hur mycket har du att gå ner och hur många veckor har du beräknat det till?
    Idag har vart jobbigt, andra dagen och jag har mått dåligt, vart matt i kroppen och inte riktigt närvarandre.
    Överallt skriver folk om fredagsmys och jag är så sugen så de är inte klokt!

Jag har ca tio kilo att gå ner, och ska nog bara köra veckorna 3-4 veckor och ta resten på halvfart, tror kanppt jag kommer klara de!

Någon som känner att man liksom känns alldeles torr och sträv över tänderna (tuggytan) och va man kan göra åt de?
    Stor eloge till er som klarar veckor!
Svar på tråden xtravaganza