• Svar på tråden xtravaganza
  • emmgus
    Rulle06 skrev 2010-10-16 19:00:03 följande:
    Idag är det ingen rolig dag. Är nu på dag 20 o jag är HUNGRIG!!

Någon mer som gått på helfart så här "länge" o varit hungrig??
    Har druckit drygt 2,5 liter vatten o satsar på att få mig något mer glas med vatten o sen dricka lite Ramlösa Smultron/Citron som lördagsmys...

Men det är jobbigt att vara hungrig. Trodde att hungerkänslorna skulle vara borta när man går på helfart. O speciellt som jag gått i snart 3 veckor..
    Får man dricka ramlösa?
    Min ledare sa att jag enbart fick göra eget bubbelvatten och inte köpa i affär.

Herregud de är mentalt jobbigt, är rädd de inte ska visar på vågen.
    Är nu inne på 4 dagen och jag hoppas de vänder o blir lättare snart, känner mitt humör är på bott och för minsta lilla blir jag irriterad..
  • Rulle06
    emmgus skrev 2010-10-17 07:46:34 följande:
    Får man dricka ramlösa?
    Min ledare sa att jag enbart fick göra eget bubbelvatten och inte köpa i affär.

Herregud de är mentalt jobbigt, är rädd de inte ska visar på vågen.
    Är nu inne på 4 dagen och jag hoppas de vänder o blir lättare snart, känner mitt humör är på bott och för minsta lilla blir jag irriterad..
    Jaså?! Så du har fått höra det...
    Jag fick höra av en konsult att man bara fick dricka naturell Ramlösa/Loka etc.. Men så frågade jag en annan i torsdags o hon sade att man får dricka även de smaksatta.

Dag 4 var värst för mig. Sen tyckte jag att det sakta men säkert vände. Så stå ut o kämpa på! Ge dig själv massor av beröm för att du kan detta! För det kan du!

Stort Lycka till!!

Någon som vet egentligen vad som gäller ang Bubbelvatten?? För vi verkar ju ha fått lite olika svar
    h
  • emmgus

Hm får fråga mer ang bubbelvatten då, för får jag dricka de är ju de perfekt =)

• BHJE

Beträffande bubbelvatten så fick vi höra att man skulle vara sparsam med det som köps i affärer just för att där salter i. Att göra eget hemma är en annan sak. Jag unnade mig på fredagar och lördagar så det blev runt 1 liter i veckan och det påverkade inte mig viktnedgång. Men sen o andra sidan så får man lika många olika svar som konsulter man frågar...verkar som om det är upp till varje viktcentra/coach att tycka till.

• BHJE

Glömde skriva att är det vatten i sig som är jobbigt att få i sig så smaksätt det; gurka, citron, lime, apelsin, äpple..allt funkar så länge som man ser till att man inte mumsar i sig av fruktköttet. Skivad gurka är lätt min favorit

• Rulle06

Borde ju vara lika för alla, kan jag tycka. Måste ju finnas någon form av riktlinjer för vad som gäller när man går på helfart.

Ang salterna i bubbelvattnet så sade den sista jag frågade att det var "bra" för kroppen att få lite påfyllning av det. Jag förklarade att jag dricker ca 3,5-4liter KRANvatten per dag. O hon sa att jag kunde byta ut 1-1,5liter bubbelvatten. O även smaksatt var ju okej.

Kanske ska skicka ett mail till HK för att få ett bra svar på frågan...

• Sylten

Hos oss säger dom också max 0,5 l köpt bubbelvatten per dag. Och det är ok med smaksatt. När jag fick problem med yrsel så rådde min coach mig att dricka minst detta då stor mängd vanligt vatten kan skölja ur mineraler och salter. Nu dricker jag kanske 3 l i veckan, max. Brukar mest bli en flaska fredag och en lördag för att "festa" till det lite.

• BHJE
    Rulle06 skrev 2010-10-17 13:40:24 följande:

Borde ju vara lika för alla, kan jag tycka. Måste ju finnas någon form av riktlinjer för vad som gäller när man går på helfart.

Ang salterna i bubbelvattnet så sade den sista jag frågade att det var "bra" för kroppen att få lite påfyllning av det. Jag förklarade att jag dricker ca 3,5-4liter KRANvatten per dag. O hon sa att jag kunde byta ut 1-1,5liter bubbelvatten. O även smaksatt var ju okej.

Kanske ska skicka ett mail till HK för att få ett bra svar på frågan...

Det är mycket som varierar har vi upptäckt sen trådstart...så man får nog gå efter det man själv får veta på sina träffar även om inget säkert är mer fel/rätt än något annat
  • Blimpen07

Hej

I min handbok står det max 0,5l per vecka...hemgjort går dock bra. Dessutom har de fått nya rekommendationer angånde hur mycket vatten man ska dricka per dag...så jag tror att det ska vara runt 2 liter nu. Jag pimplade 4-6 liter när jag började på helfart o mådde inte bra dag 6-8 var jag alldeles rystig o då sa de till mig att dra ner på vattnet o att de nya rekommendationerna var ....2 l/dag....eller nått sånt

Kämpa på alla!

Svar på tråden xtravaganza