• Svar på tråden xtravaganza
  • Sylten
    emmgus skrev 2010-10-15 21:26:02 följande:
    Idag har vart jobbigt, andra dagen och jag har mått dåligt, vart matt i kroppen och inte riktigt närvarandre.
    Överallt skriver folk om fredagsmys och jag är så sugen så de är inte klokt!

Jag har ca tio kilo att gå ner, och ska nog bara köra veckorna 3-4 veckor och ta resten på halvfart, tror kanppt jag kommer klara de!

Någon som känner att man liksom känns alldeles torr och sträv över tänderna (tuggytan) och va man kan göra åt de?
    Stor eloge till er som klarar veckor!
    Jag hade problem med muntorrhet de första veckorna, kan känna av det till och från nu med. Är det det du menar med strävheten? Jag dricker mycket vatten, (som vi alla gör) borstar tänderna ofta om man har möjlighet. Jag provade XV:s munspray men tyckte inte att den hjälpte alls tyvärr. Jag tycker att det har blivit bättre.
  • Tulipanen

hej

Idag så mätte jag mig 2 cm till runt midjan är borta så totalt 6 cm imorgon är det två veckor sedan jag börja. Har inte vägt mig än ska göra det på måndag då grupp träffen är.

Grattis till er alla.   Igår så vad jag så sugen på äpplekaka med vaniljsås, men som tur så försvann det.

• Ellamy78

Hallå där!

Här kommer ännu en nykomling till denna tråd. Är så glad att jag hittade på er! =)
    Skrev in mig på XV för 4 veckor sen och har således hunnit med 5 gruppmöten, men körde igång med helfarten först igår, torsdag.
    Har ca 40 kg övervikt, vilket förstås kommer ta tid att gå ner, men jag har gett mig den på att NU SKA DET GÅ! 
    Har försökt med det mesta innan; VV, Viktklubb, Nutrilette m.m. Tror dock att det är den mentala biten som saknats och den ingår ju i XV's program. Så nu håller jag tummarna... Har som första mål att klara 2 veckor på helfart, och om det funkar så fortsätter jag så länge jag orkar... Har en utlandsresa som hägrar i februari, som är en bra morot! Men mitt XV-mål är inte satt förrän tills min födelsedag i augusti 2011 (-40 kg).

Tycker nog inte att det är själva "dieten" som är det jobbiga med helfart, utan det sociala; att man inte kan äta hur som helst tillsammans med andra och att man måste förklara för alla vad man håller på med. Folk blir lätt så skeptiska när man säger att man käkar soppor... Så det är min stora utmaning; att inte gå under jorden och bli helt asocial under den här tiden... Känns toppen att kunna prata med andra i samma situation härinne!

Trevlig helg // Ellamy

• emmgus

Också jätte glad jag hittade denna gruppen.

Idag tredje dagen kommer bli tuff, de kände jag redan nu på morgonen när jag skulle gå ner o göra välling till dottern och knappt orkade gå ner för trappan.

När vänder de?

• Sylten

Roligt med nya! Välkomna!

Gällande den sociala biten så måste jag säga att jag har blivit positivt överraskad över hur folk har emottagit att jag inte äter. Tror att om man har mycket att gå ner så förstår folk bättre att man äter soppor, kanske? I alla fall har jag inte behövt försvara mig. Vi har varit iväg på kalas alla helger utom en nu under min helfart och det har funkat kanon! Så det går! Visst, det är lite trist men då hjälper det att tönka att det endast är under en kort period i livet som det är så här. MAn kommer ju att gå på fler kalas. Så mitt råd är att inte stanna hemma utan gå! Livet är tråkigt nog med soppdiet, man behöver vara social!

• modestyclara
    Ellamy78 skrev 2010-10-16 00:42:10 följande:
    Hallå där!

Här kommer ännu en nykomling till denna tråd. Är så glad att jag hittade på er! =)
    Skrev in mig på XV för 4 veckor sen och har således hunnit med 5 gruppmöten, men körde igång med helfarten först igår, torsdag.
    Har ca 40 kg övervikt, vilket förstås kommer ta tid att gå ner, men jag har gett mig den på att NU SKA DET GÅ! 
    Har försökt med det mesta innan; VV, Viktklubb, Nutrilette m.m. Tror dock att det är den mentala biten som saknats och den ingår ju i XV's program. Så nu håller jag tummarna... Har som första mål att klara 2 veckor på helfart, och om det funkar så fortsätter jag så länge jag orkar... Har en utlandsresa som hägrar i februari, som är en bra morot! Men mitt XV-mål är inte satt förrän tills min födelsedag i augusti 2011 (-40 kg).

Tycker nog inte att det är själva "dieten" som är det jobbiga med helfart, utan det sociala; att man inte kan äta hur som helst tillsammans med andra och att man måste förklara för alla vad man håller på med. Folk blir lätt så skeptiska när man säger att man käkar soppor... Så det är min stora utmaning; att inte gå under jorden och bli helt asocial under den här tiden... Känns toppen att kunna prata med andra i samma situation härinne!

Trevlig helg // Ellamy
    Ett bra tips kan vara att sätta ett delmål som ligger närmare i tiden när man har sitt mål så långt fram som du. Jag tycker också att det känns bra med XVs mentala träning -det har hjälpt mig flera gånger när suget varit starkt...
  • modestyclara
    emmgus skrev 2010-10-16 07:10:22 följande:
    Också jätte glad jag hittade denna gruppen.

Idag tredje dagen kommer bli tuff, de kände jag redan nu på morgonen när jag skulle gå ner o göra välling till dottern och knappt orkade gå ner för trappan.

När vänder de?
    Lite olika när det vänder men håll ut och ta dig igenom en vecka åtminstone. Lyssna på mentala träningen när det känns tungt och drick mycket vatten!
  • modestyclara

Nä nu tror jag att jag bestämt mig...blir en vecka till på helfart och sedan halvfart ett tag framöver sedan får jag se om jag tycker det går för trögt med halvfart -då får jag väl ta en omgång till med helfart längre fram...

Någon som har tips på bra halvfartsmåltider? Jag har köpt xvs kokbok men hade önskat att det fanns info på hemsidan om kcal-innehåll i livsmedel... Hur gör ni? Äter ni ex köttfärs och en hel näve av det?

• Rulle06

Idag är det ingen rolig dag. Är nu på dag 20 o jag är HUNGRIG!!

Någon mer som gått på helfart så här "länge" o varit hungrig??
    Har druckit drygt 2,5 liter vatten o satsar på att få mig något mer glas med vatten o sen dricka lite Ramlösa Smultron/Citron som lördagsmys...

Men det är jobbigt att vara hungrig. Trodde att hungerkänslorna skulle vara borta när man går på helfart. O speciellt som jag gått i snart 3 veckor..

• modestyclara
    Rulle06 skrev 2010-10-16 19:00:03 följande:
    Idag är det ingen rolig dag. Är nu på dag 20 o jag är HUNGRIG!!

Någon mer som gått på helfart så här "länge" o varit hungrig??
    Har druckit drygt 2,5 liter vatten o satsar på att få mig något mer glas med vatten o sen dricka lite Ramlösa Smultron/Citron som lördagsmys...

Men det är jobbigt att vara hungrig. Trodde att hungerkänslorna skulle vara borta när man går på helfart. O speciellt som jag gått i snart 3 veckor..
    till och från blir jag också hungrig (har snart gjort 4 veckor)...då brukar jag dela upp målen på flera tillfällen, dricka mycket vatten och lyssna på mental träning...
Svar på tråden xtravaganza