• Svar på tråden xtravaganza
  • emmgus
    Ellamy78 skrev 2010-10-20 21:59:53 följande:
    Hallå där!

Och välkommen kaninchen! Önskar dig också lycka till med soppandet! Ser att vi har ungefär samma mått (jag är 165 cm och började på 111 kg) Mitt mål är 70 kg och delmål 90. Delmålet hoppas jag ha nått om 3 mån när vi ska åka utomlands! Vore härligt!

Jag har nu gått en vecka på soppor och har gått ner 4 kg (vågen stod på 106.7 idag)! Har inte tränat nåt nämnvärt, mer än promenader och mår faktiskt riktigt bra!
    Jag tar en vecka i taget, men planen är att köra helfart nu i minst 4 veckor och sen halvfart över jul (december) Sedan helfart igen efter nyår fram till resan..

Är så peppande att läsa om alla era viktresor och vilka framsteg ni har gjort! Dina bilder är fantastiska, Mozilla!

Imorgon ska jag köra ett pass på gymmet och köpa mera soppor. Känner mig grymt laddad!

Måste fråga er; äter ni psylliumfrön? Hur äter ni dem i så fall? Jag provade att blötlägga och skulle sen blanda i ett glas vatten, men gud så läbbigt.. Fick inte ner den där geleklumpen. Finns det bättre sätt??

Lycka till allihopa!
    Blandar i vatten o dricker fort som fan innan de svällt allt för mycket, men de är vidirigt!
    Men hellre de än att förstöra en hel måltid med dom :P
  • Rulle06
    robecca skrev 2010-10-20 22:19:26 följande:
    har gått på helfart i 17 dagar nu,,, de första 14 dagarna gick bra o jag hade energi och var pigg.... men nu då? jag känner mig alldeles trött o orkeslös. :S  vad göra?
    Jag mår ungefär som dig nu, fast jag är på 25e dagen.
    Ska prata med viktcentrat om det. Hoppas det är en övergående period så jag orkar med 1,5-2veckor till på helfart.

Råder dig att prata med din hälsokonsult. Lycka till!!
  • Gladhannapanna

Var och tittade lite på kläder i en butik här där vi bor. De har väldigt fina grejor, lite annorlunda men ändå väldigt moderna, massa fina tunikor mm.

Tog med tre plagg in och provade, när jag hade provat två som satt som ett smäck (efter att ha gått ner i strl på en av dem) så vågade jag inte prova den tredje för det har jag inte råd med!

Jag sa det till expediten som frågade om jag var som MAria Montezami i sv hollywoodfruar "allting passar på mig", jag skrattade högt för det är ju inte riktigt den bilden jag har av mig och min kropp!!! Men väldigt trevlig upplevelse!

• blåbär01
    SkrattandeHej igen.....

Var ju lite "deppig" för ett par dagar sedan .....men kom på det där med att mäta sig , och inte bara titta på vågen
    och har efter 8 Veckor  (och 2 dagar Skrattande ) på helfart  tappat 17 cm i midjemått  SkrattandeSkrattande......
  • Rulle06
    Gladhannapanna skrev 2010-10-21 11:01:52 följande:

Var och tittade lite på kläder i en butik här där vi bor. De har väldigt fina grejor, lite annorlunda men ändå väldigt moderna, massa fina tunikor mm.

Tog med tre plagg in och provade, när jag hade provat två som satt som ett smäck (efter att ha gått ner i strl på en av dem) så vågade jag inte prova den tredje för det har jag inte råd med!

Jag sa det till expediten som frågade om jag var som MAria Montezami i sv hollywoodfruar "allting passar på mig", jag skrattade högt för det är ju inte riktigt den bilden jag har av mig och min kropp!!! Men väldigt trevlig upplevelse!

Härlig känsla det måste ha varit.
    Grattis !
    blåbär01 skrev 2010-10-21 15:30:30 följande:
    SkrattandeHej igen.....

Var ju lite "deppig" för ett par dagar sedan .....men kom på det där med att mäta sig , och inte bara titta på vågen
    och har efter 8 Veckor  (och 2 dagar Skrattande ) på helfart  tappat 17 cm i midjemått  SkrattandeSkrattande......
    Åh, vad bra!
    Säger grattis till dig oxå!!
  • kaninchen

Hoppas jag också får -4kg som du Ellamy, vet ju nu att det inte är omöjligt då vi har samma mått. Fast i hemlighet hoppas ja på -5........ Oskyldig
    var och handlade mat för 3veckor framåt idag, blev en stor låda. Skall göra fältpraktik "hemma" där familjen min bor, för att kunna umgås med dem. Men då är det ju frågan om ifall det är världens bästa tidpunkt att börja med xv? Missar bland annat 2träffar.. Men de ska väl gå bra, har lastat upp med MYCKET choklad-toffe, grönsakssoppa och ÄNNU MER vanilj Skrattande för de är de smakerna jag tror att jag kan klara mig på längst, alltså de godaste..

När började ni märka av dålig andedräkt och att ni började lukta bränt fett? Försöker känna efter hela tiden så att jag kan skona omgivningen i tid.. 

• robecca
    kaninchen skrev 2010-10-21 18:48:42 följande:
    Hoppas jag också får -4kg som du Ellamy, vet ju nu att det inte är omöjligt då vi har samma mått. Fast i hemlighet hoppas ja på -5........ Oskyldig
    var och handlade mat för 3veckor framåt idag, blev en stor låda. Skall göra fältpraktik "hemma" där familjen min bor, för att kunna umgås med dem. Men då är det ju frågan om ifall det är världens bästa tidpunkt att börja med xv? Missar bland annat 2träffar.. Men de ska väl gå bra, har lastat upp med MYCKET choklad-toffe, grönsakssoppa och ÄNNU MER vanilj Skrattande för de är de smakerna jag tror att jag kan klara mig på längst, alltså de godaste..

När började ni märka av dålig andedräkt och att ni började lukta bränt fett? Försöker känna efter hela tiden så att jag kan skona omgivningen i tid.. 
    talada om för pojkvännen att andedräktren kunde ändra oss att han MÅSTE tala om om han känner ngt,, det var nog efter en knappt vecka som den faktiskt ändrade sig.. så här blir de extra tandborstningar o sb12!
    jag kände efter 3-4 dagar att "svettlukten" vid träning blev mycket mer påtaglig än annars.

Men visst återgå det till det vanliga sedan va?!?!   Spöke
  • Sylten

Jag tror nog inte att man går omkring med livslång dålig andedräkt sen.
    Men det är lite halvjobbigt, man är ju medveten om det. Inte kul alls.

Jag har en jobbig period nu och är väldigt sugen på att börja med halvfart! Jag tycker att det är väldigt annorlunda att jobba mot att vara föräldraledig och gå på helfart. Nu är ju jobbet lite mer krävande än vanligt eftersom jag inte vatt där på 14 månader så det kan ju vara övergående. Jag har bestämt att jag ska stå ut minst en vecka till i alla fall och sen får jag se. Då har jag kört 8 veckor lite drygt. Nu är det vägning igen på tisdag, ska bli spännande att se vad vågen stannar på då.

Och så måste jag skryta lite med mig själv. Har såååå svårt att hitta tid att träna på gymmet men igår morse åkte jag dit när de öppnade 6.30 och körde 30 min på löpbandet innan jobbet! Och idag blev jag sjuk.... Hade annars tänkt göra det i alla fall 2 dagar i veckan men nu får det vänta tills jag är frisk. Men jag ser fram emot helgens låååångpromenad med sonen. Och så promenerar jag 25-30 min på lunchen varje dag.

• D e på G

Första veckan avklarad. Är nu 5 kilo lättare och 5 cm mindre runt midjan! Mycket nöjd med det Skrattande
    Tyvärr lär det väl inte fortsätta i samma tempo?!

• emmgus

Jag ger snart upp, de senaste dagarna har jag vart så himla konstant hungrig och överallt läser jag om va folk ska äta -

På riktigt alltså snart är de nog, plåga sig själv såhär?

Svar på tråden xtravaganza