• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 19:47:00 följande:
    SHIT vad mycket gott!! Började nästan dreggla här ju Denna onsdagen skulle faktiskt funka för mig. Tidig eller sen lunch i så fall?
    kan vi träffas 11-11.30? Eftersom dom stänger 15 så hinner jag ju inte hämta Elias och sen komma dit...
  • coolchick

Har du varit där förr? Funkar det att ta med vagn dit? Finns det barnstolar?

Kl. 11 funkar absolut för mig. Skönt att vara där tidigt innan den värsta rusningen börjar!

• Lenis

Oj, vilka sushigalningar vi verkar ha här i denna tråd {#lang_emotions_laughing}. Själv är jag inte så mycket för sushi tyvärr.

Jag har varit lite off här i veckan för precis när alla hade blivit friska från förkylning så åker sambon på kräksjuka. Uscha. Jag och lillen verkar dock ha klarat oss, hoppas det håller i sig. Vi har isolerat sambon i ett eget rum och han har inte fått varit i närheten av oss och det verkar ha fungerat än så länge i alla fall. Men vad jobbigt det är att bara vara en förälder att ta hand om ett barn. Det är ju sån fart på Alexander nu också så man måste passa på honom hela tiden när han är vaken. Jag beundrar verkligen alla ensamstående föräldarar. Tänk att det gör så stor skillnad när man är två, det hade jag inte riktigt tänkt på innan.

• minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 19:58:17 följande:
    Har du varit där förr? Funkar det att ta med vagn dit? Finns det barnstolar?Kl. 11 funkar absolut för mig. Skönt att vara där tidigt innan den värsta rusningen börjar!
    man tar spårvagnen till järntorget och så är 2a långgatan precis mittemot torget....bageriet är mittemot men vi kan ses på järntorget...finns barnstol.....jättebra...
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 19:58:17 följande:
    Har du varit där förr? Funkar det att ta med vagn dit? Finns det barnstolar?Kl. 11 funkar absolut för mig. Skönt att vara där tidigt innan den värsta rusningen börjar!
    ska bli jätteskoj att träffas samt gå dit...har inte varit där på snart ett år...
  • minSaile
    Lenis skrev 2010-02-28 20:01:03 följande:
    Oj, vilka sushigalningar vi verkar ha här i denna tråd . Själv är jag inte så mycket för sushi tyvärr.Jag har varit lite off här i veckan för precis när alla hade blivit friska från förkylning så åker sambon på kräksjuka. Uscha. Jag och lillen verkar dock ha klarat oss, hoppas det håller i sig. Vi har isolerat sambon i ett eget rum och han har inte fått varit i närheten av oss och det verkar ha fungerat än så länge i alla fall. Men vad jobbigt det är att bara vara en förälder att ta hand om ett barn. Det är ju sån fart på Alexander nu också så man måste passa på honom hela tiden när han är vaken. Jag beundrar verkligen alla ensamstående föräldarar. Tänk att det gör så stor skillnad när man är två, det hade jag inte riktigt tänkt på innan.
    usch vad jobbigt....hoppas han blir bra snart. Vår son är bättre men vi har ändå gjort så idag att sambon har fått ta hand om sonen och jag har Maja...för säkerhetsskull...så nu har bägge två gått och lagt sig
  • coolchick
    minSaile skrev 2010-02-28 20:37:10 följande:
    man tar spårvagnen till järntorget och så är 2a långgatan precis mittemot torget....bageriet är mittemot men vi kan ses på järntorget...finns barnstol.....jättebra...
    Ska vi ses på Järntorget strax före 11 då? Vid Pressbyrån?
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 21:04:56 följande:
    Ska vi ses på Järntorget strax före 11 då? Vid Pressbyrån?
    låter finemang...så slipper jag att stressa till dagis ...så bli så gott och jag ska äta kimchi....är du en äkta korean så lär du gilla det ...
  • coolchick
    minSaile skrev 2010-02-28 21:07:59 följande:
    låter finemang...så slipper jag att stressa till dagis ...så bli så gott och jag ska äta kimchi....är du en äkta korean så lär du gilla det ...
    Uhm jaa... Det återstår ju att se då {#lang_emotions_dreamer} Många roliga namn där... Ska genast kolla kimchi.
  • emmpe030

Nu har jag läst igen lite skrivs en del här, hinner ju inte med!

Funderade på det där med att lämna bort/sova bortifrån barn över nätter när de är små, så brukar man ju inte rekommendera mer än en natt när barnet är ett år och två nätter när barnet är två år. Har varit på bvc, och diskuterat saken med barnpsykolog då lucas pappavill ha honom nättetr i sthlm och jag inte vill det. hon sade att  någon enstaka natt under ett år är inget barnet mår dåligt av eller tar skada av, men det kanskeinte ska hända så ofta, sen är det så att det familjerätten utgår från justär riktlinjer, för att det beror helt och hållet på vilken anknytning barnet har med den person den lämnas/ska sova hos.  skulle jag o lucas pappa bo i samma stad och han skulle träffat han väldigt mycket två tre, kanskefler dagar i veckan skulle det inte vara något problem varken för mig eller för lucas. 

man är alla olika föräldrar, jag behöver kunna lämna bort lucas någon enstaka dag/natt för att sakna honom han får sakna mig och jag har då så mycker mer krafter att lägga ner på honom efter det. dessutom är det viktigt för mig att jag o martin får ensamtid, och kan vara bara vi, speciellt eftersom inte lucas är hans barn.

det är bara vad jag tycker och tänker om att lämna bort lucas

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2