• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • LillaLoppanT

Josephine: vad kul med hus! Visavisavisa!!! Länk tack!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • coolchick
    Jossan: Gud så spännande! Hoppas ni får det! Är också nyfiken så klart, så länka gärna.

Gode Gud... Elliot är så sjukt mammig så jag tycker faktiskt det är jobbigt. Och så tycker jag synd om sambon, för han duger ju inte för tillfället. Elliot skriker sig blå efter mig så fort jag försvinner.
    Är väl en sån period nu, i tillägg till att han varit sjuk, så man får väl bita ihop. Men ibland är det bra nervprövande, samtidigt som jag tycker synd om honom.
  • Josephine78
    http://www.hemnet.se/beskrivning/636757?r=3

Här är vårat hus Igår blev det klart, vi vann!!!! Fast man kan ju inte vara helt säker förrens papprena är skrivna vilket vi ska göra idag, jippieeee!!!

Finns lite saker att göra där men det är ett jätte fint läge och mysigt. Vi ska tapetsera i vissa rum samt byta ut köket någon gång!!
    Två prinsessor har jag - Bianca -02 och Linnéa -09
  • emmpe030

hej påer!

är lite dålig på att skriva här... har en liten undring.vart hittar man bra lekplatser med gungor för de minsta??? gärna i närheten av lunden

• atena100
    Josephine78 skrev 2010-04-22 07:13:30 följande:
    www.hemnet.se/beskrivning/636757?r=3Här är vårat hus Igår blev det klart, vi vann!!!! Fast man kan ju inte vara helt säker förrens papprena är skrivna vilket vi ska göra idag, jippieeee!!!Finns lite saker att göra där men det är ett jätte fint läge och mysigt. Vi ska tapetsera i vissa rum samt byta ut köket någon gång!!
    Oj, jag va med jättenyfiken! Men länken funka inte.. :/

emmpe
    Jag har 2 små lekplatser jag brukar gå till...ena är vid Östra Kyrkogården, uppe på en liten höjd..hmm, vet inte vad närmaste gatan heter...sen en ner mot Göketorpsgatan, typ...sandlåda, smågungor, lite klätterställningar, hus..
    Pyret blev en TJEJ! Föddes 090109. Molly är namnet!
  • LillaLoppanT

Josephine: Grattis till det fina huset! Det ligger inte så långt från där jag bodde förut. Nu blir det till att skaffa det där körkortet, för om jag minns rätt sågår inte bussarna sådär jätteofta däromkring

Förresten: Hur stränga är bankerna när det gäller att få lån nuförtiden? Är dom väldigt noga med att man måste ha 10% i kontantinsats? För när vi köpte för två år sedan så fattade jag det som att dom blivit mytcket strängare med vilka som får ta lån, än vad dom var tidigare, när ekonomin i sverige var så bra.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • coolchick

Grattis atena på födelsedagen!  {#lang_emotions_flower}

Idag ska vi på lite sen 1-årskontroll på BVC. Och det betyder ju vaccination. Och det betyder rädd mamma {#lang_emotions_undecided}
    Usch... Väga och mäta brukar ju också vara kul, men tror vikten står ganska still från 10-mån kontrollen, iom att lilleman har varit så mycket sjuk det senaste...

Ha en skön helg allihop!

• Maria86Emil08
    LillaLoppanT skrev 2010-04-22 21:06:01 följande:
    Josephine: Grattis till det fina huset! Det ligger inte så långt från där jag bodde förut. Nu blir det till att skaffa det där körkortet, för om jag minns rätt sågår inte bussarna sådär jätteofta däromkring Förresten: Hur stränga är bankerna när det gäller att få lån nuförtiden? Är dom väldigt noga med att man måste ha 10% i kontantinsats? För när vi köpte för två år sedan så fattade jag det som att dom blivit mytcket strängare med vilka som får ta lån, än vad dom var tidigare, när ekonomin i sverige var så bra.
    Jag var nyss på swedbank och skaffade ett lånelöfte. Jag är arbetslös men fick iaf så på den punkten är det inte så noga. Viktigast är att man har till lagfart och pantbrev i första hand. Kontantinsatt brukar man få låna upp till. Fast söker man sig till mindre privata enskilda banker brukar man kunna låna allt. Fast om man inte har något sparande så kan det bli ganska dyra månadskostnader.
  • Josephine78
    lillaloppan: Tack Vi hade sen innan själva kontant insatsen men annars hade vi kunnat låna om vi velat Det stämmer att bussarna inte går så ofta just där huset ligger men det tar mig 20 minuter till jobbet och ner till bussen där den går! Jag håller på för fulla muggar med körkortet nu och det går riktigt bra Var bodde du innan?

maria: Länken funkade inte eftersom att hon tog bort den efter att vi vann budgivningen Du får komma och hälsa på sen hihi!
    Två prinsessor har jag - Bianca -02 och Linnéa -09
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2