• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Ekorrfamiljen
    jelena: Klaga på!! Om du känner att det hjälper att "gnälla" här så är det helt okej för min del iaf, jag lyssnar gärna och ska försöka peppa så gott jag kan! Trist med skolios, men det brukar finnas så fiiina korsetter nu, så det kanske kan bli en fin grej ändå. (Självklart förstår jag att det är "själva grejen" som är jobbig, men kanske C slipper den när hon blir äldre om det förebyggs nu, eller hur funkar det?) *kramar om*

Just nu går jag själv runt och känner mig ganska lugn med Vemunds dysmeli. Efter att ha sett Nick Vujicic och Alison Lapper m.fl "in action" på nätet så tror jag att Vemund kan klara vad som helst och då är livet ljust och soligt för en stund iaf.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

*aah, postade för tidigt*

Milisi: Spännande! Nu kanske det blir bebis inom det närmsta dygnet då!

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Cocco
    jelena2 skrev 2010-06-17 15:03:02 följande:
    milisi - då får vi kanske barnbesked snart? .-D Lycka till!

augustiblomman - inte kul att bära runt på Sofia nu då, kan jag tro?

Pratade med skoliosmottagningen idag och det var mindre kul. Cassandra kommer med största sannolikhet få korsett för hon har en krökning på 30 grader i bröstryggen och det brukar bara bli värre med åren. Fördelen är att det upptäckts redan nu, för mindre barn brukar ha lättare för korsett än äldre. Men det känns för jäkligt ändå!
    Och min mens kommer med 3,5 veckors mellanrum nu, vilket inte är bra då jag har en hormonell sjukdom vilket kan innebära att värdet är galet och medicineringen behöver ändras. Och maken är i Tyskland och jag har ingen att beklaga mig för. Lite mycket nu...
    Tur att ni finns, hoppas ni står ut!
    Tråkigt att det var så mycket även om det är jobbigt så vänjer man ju sig vid den som vid allt annat. Är den opererbar? Min systers gick inte att operera för den ena böjen satt så långt ner att de riskerade att förlama henne. Livslång träning är vad som gäller men det är ju det ändå med dysmelin. Ligger de fortfarande i samma hus nu efter flytten?
    Annars är det ju praktiskt korsettmakarna och protesmakarna låg i samma hus förut iaf.
  • jelena2
    Cocco skrev 2010-06-17 22:35:43 följande:
    Tråkigt att det var så mycket även om det är jobbigt så vänjer man ju sig vid den som vid allt annat. Är den opererbar? Min systers gick inte att operera för den ena böjen satt så långt ner att de riskerade att förlama henne. Livslång träning är vad som gäller men det är ju det ändå med dysmelin. Ligger de fortfarande i samma hus nu efter flytten?
    Annars är det ju praktiskt korsettmakarna och protesmakarna låg i samma hus förut iaf.
    Skoliosmottagningen ligger på Sahlgrenska, var de gör korsetterna har jag ingen aning om. Kan ju verkligen hoppas på att det är på samma ställe som protesen!
    Jag frågade om det gick att träna bort skoliosen, men det gick inte. Operation nämndes inte.
    Det märkliga är att det inte syns i våra ögon. Fast sjukgymnasten misstänkte det och det är tack vare dem som vi fått reda på detta. Måste tacka dem för att de uppmärksammade Cassandras rygg. Bättre nu än om tio år.
  • mammact

Jelena: Styrkekramar till dig!  Här hemma har både EMil och Mats katt och gräs/träd/nöt allergi. Emma har glutenintolerans och jag inget vad jag vet. Det jag vill komma till är att jag är uppväxt med katt och vill också ha det, men än så länge går det inte. Hoppas ni kan ha er katt kvar.

Millis: Tyvärr såg jag inte din inbjudan innan vi åkte. Men tack ändå!! Hoppas bebisen har tittat ut och att det har gått bra!

Vi har haft riktigt skönt väder och en underbar semester! Delfinerna var det bästa tyckte både jag och barnen!

• milisi

NU har lilla Viggo tittat ut. I lördags eftermiddag tyckte jag att det var nog med att ligga hemma och ha värkar så då åkte vi in och vid 19-tiden var det klart. Inga konstigheter och så här i efterhand känns det lätt men hade ni frågat mig kl 17 i lördags så hade ni fått en smäll !!

Vi mådde alla bra så vi åkte hem på söndagsförmiddagen.

Viggo är en riktigt sjusovare och sover 4 timmar i sträck, äter lite för att sen se sig lite omkring och sedan somna igen. Perfekt för en trött mamma med en adrenalinstinn storassyster som tycker lillebror är tråkigt som inte vill ut och gunga!

• jelena2
    Stort, stort grattis till lille Viggo! Härligt att höra att det äntligen är över och att allt gått bra. Stor kram!
  • Cocco
    jelena2 skrev 2010-06-17 22:40:45 följande:
    Skoliosmottagningen ligger på Sahlgrenska, var de gör korsetterna har jag ingen aning om. Kan ju verkligen hoppas på att det är på samma ställe som protesen!
    Jag frågade om det gick att träna bort skoliosen, men det gick inte. Operation nämndes inte.
    Det märkliga är att det inte syns i våra ögon. Fast sjukgymnasten misstänkte det och det är tack vare dem som vi fått reda på detta. Måste tacka dem för att de uppmärksammade Cassandras rygg. Bättre nu än om tio år.
    Nej själva skoliosen går inte att träna men eftersom kroppen är sned så måste man hjälpa till med att träna ryggen lite extra för att klara sig utan allt för mycket smärtor. Min syster var ganska gammal när det upptäcktes.
Svar på tråden Dysmelister 4