• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • jelena2

M's arm är kanske lite mindre än Cassandras, annars så är de nog rätt lika.

Vi var på Ågrenska en vecka 2007. Det var helt fantastiskt!!! Dels så träffade vi familjer som vi fortfarande har kontakt med och dels så fick vi så mycket information, samtidigt som personal tog hand om våra barn. Snacka om lyx i kvadrat!
    Jag vet att det ska vara en dysmelivecka nästa år. Försök att få vara med på den och det gäller alla här i tråden! Det kostar pengar, det är inte billigt men fjäskar man med habiliteringen så kan de vara snälla och pröjsa kalaset. Vi fick träffa en kurator och talade om att det skulle vara SÅÅÅÅÅ synd om oss om vi inte fick vara med. Till sist fick vi godkänt så det lönar sig ibland att bre på lite extra...

Tja, här sitter jag tidigt på morgonkvisten och kan inte sova. Vaknade för en timme sedan och bara låg och vred på mig. Dödstrött i kroppen, men hjärnan är alert. Tur vi har semester!

• milisi

Hej på er. I Norrköping håller vi på att smälta bort. 35 grader inne och 39 ute. Skulle åka ut till skärgården och lantstället men Olivia har misstänkt urinvägsinfektion och 39 graders feber så det blir att stanna hemma och inne. gör milkshake så att att hon får i sig vätska och lite näring. hon knaprar dessertkex för att få i sig salt och så blir det att duscha kallt. Viggo är nu 3 veckor och han sover långa stunder både på dag och natt så jag får sova ordenligt (4-5timmar i sträck) och på dagen hinner jag göra lite saker hemma också. förutom idag då Olivia gnäller och ska ha service.

Vi skickade iväg protesen förra fredagen till ortopeden för motorn fick fnatt och bara stod och gick och gick. Mest när hon cyklade vilket resulterade i att en gång när hon ramlade gick inte handen att öppna utan satt kvar på styret och Olivia ramlade i backen och det blev en konstig vridning i armen. Inget allvarligt men det kan bli det nästa gång så vi skickade den....och i torsdags kom den tillbaka. De är så supersnabba i Örebro. Vet inte vad de har gjort men nu fungerar den. De skriver aldrig vad det var för fel på den så som bilverkstäder gör men det kan ju beror på att det är gratis hos ortopeden och hos bilverkstan kostar det skjortan!!

Jelena: vad tråkigt med bilstölden. Man blir så förbannad när det hela är så meningslöst.
    Skickar med en bild på Olivia och Viggo när de tittar på TV i pyamas (olivia ialla fall, för Viggo är det sååå varmt så inne har jag honom ibara blöja.)

• mammact

milisi: Kul med bild!! Så söta!! Skönt att det inte gick illa för Olivia när hon ramlade.
    Här nere i skåne har vi det också varmt och kvavt trots att det åskade inatt. Dock inte riktigt så höga temperaturer utan här har det i helgen varit 32-33 grader och idag 30 så det har iallafall gått ner. Men visst blir man trött och orkar inte göra så mycket.

• Augustiblomman

Vilken söt liten tjockis du har, Milisi! Viggo ser större ut än tre veckor, iaf jämfört med mina. Fast det ser inte ut som att de var så nöjda med TV-programmet...? Vi ska iväg och storhandla nu... orkade inte i helgen i värmen, men nu gapar kylskråpet tomt och stranden får vänta till imorgon!

• Sarah84

Skriver lite igen =)

Är nu på Gotland, kom hit idag. Såg i väntan på båten en flicka med dysmeli. Eller rättare sagt såg hennes protes i korgen på cykeln & sedan såg jag henne. Kul. Inte så ofta man ser det.
    Inte nog med de, såg en liten kille/tjej i barnvagn som också hade dysmeli här i Visby. Kändes som om de va här på Gotland de skulle vara läger =)

Ja för övrigt så är det nog inte svalare här på Gotland. vart ska man befinna sig? Barnen gillar inte denna värmen. Gustav mår riktigt dåligt av den & jag kan nog erkänna att det inte skulle göra något om de va 10 grader kyligare =)

Hoppas ni har de gött i värmen =)

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Ekorrfamiljen

Hej Sarah! Det var inte min lille Vemund du såg då eller finns det fler bebisar tro? Kul att det är fler dysmelister på ön nu.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Sarah84
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-14 20:53:55 följande:
    Hej Sarah! Det var inte min lille Vemund du såg då eller finns det fler bebisar tro? Kul att det är fler dysmelister på ön nu.
    Var de? Har ni en retro-vagn? Satt vid mc-donalds? Vi satt isf bakom er. Men vet ju inte hur du ser ut =)
  • Ekorrfamiljen

Sarah: Aaah! Det var ju vi! Varför saaa du inget!! Hade ju varit hur kul som helst att hälsa på er!

milisi: Glömde att säga att det var en jättefin bild på dina sötisar.

• Sarah84
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-14 23:50:50 följande:
    Sarah: Aaah! Det var ju vi! Varför saaa du inget!! Hade ju varit hur kul som helst att hälsa på er!

milisi: Glömde att säga att det var en jättefin bild på dina sötisar.
    Så de va ni? *haha* Jag va väl för feg *hehe* Vart bor ni på Gotland? Vi kanske kan ses en annan dag? Vi åker hem på måndag. De va Agnes som va lite nyfiken på Vemund, hon kika ner i vagnen =)
  • Ekorrfamiljen

Jaha, jo jag såg henne. Vi bor i Visby så kanske vi kan träffas på sta'n nån gång innan ni åker. Vore superkul!

Svar på tråden Dysmelister 4