• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • mammact

stort grattis till Lille Viggo Millis!! Grattis också till en stolt storasyster kan jag tro, trots att han inte vill gunga. Ta hand om er!

• Ekorrfamiljen

Grattis milisi! med familj  Viggo är ett fint namn tycker jag. Välkommen Viggo!

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • mimpen

Grattis Milisi! Underbara nyheter!

Och kram till Jelena!

• mimpen

Hörrni, jag finns på facebook numer. Det är det väl fler som gör. Vill inte skriva mitt hela namn här, men ni som vet vad jag heter kan ju söka mig. Jag sökte Jelena men hittade inte *hmmm*

• jelena2
    mimpen skrev 2010-06-22 14:58:09 följande:
    Hörrni, jag finns på facebook numer. Det är det väl fler som gör. Vill inte skriva mitt hela namn här, men ni som vet vad jag heter kan ju söka mig. Jag sökte Jelena men hittade inte *hmmm*
    Tja, jag har bestämt mig för att vara den sista som loggar in på Facebook. Därför hittade du inte mig...

Kram tillbaka!
  • jelena2

Förresten, idag var jag och tjejerna på Jysk efer jobb/dagis. Jennifer hittade en studsboll från en öppnad påse som hon gärna ville ha. Jag sa att det inte blir någon och att hon skulle lägga tillbaka studsbollen. Till sist muddrade jag henne innan vi gick, för hon såg så busig ut.
    En timme senare tog hon fram studsbollen och det vete sjutton var hon gömde den!!! Så jag åkte helt sonika tillbaka och hon fick gå in och lämna tillbaka den. Vad säger man, sa jag. TACK, svarade hon glatt. Nej, förlåt säger man, sa jag.
    Jag visste inte om jag skulle fnissa eller gråta...
    Hoppas hon har lärt sig något av dagens bravader bara. Mamma gjorde likadant med syrran när hon var liten och snattade på riktigt och sedan dess stal hon aldrig mer, vad jag vet. Hon var iofs lite äldre...

• mimpen
    jelena2 skrev 2010-06-22 17:39:36 följande:
    Tja, jag har bestämt mig för att vara den sista som loggar in på Facebook. Därför hittade du inte mig...

Kram tillbaka!
    Haha. Det hade jag också bestämt mig för... Jag hade förresten för mig att du skrev häromsistens att du skaffat fb, men då mindes jag fel!
  • mimpen
    jelena2 skrev 2010-06-22 18:15:56 följande:
    Förresten, idag var jag och tjejerna på Jysk efer jobb/dagis. Jennifer hittade en studsboll från en öppnad påse som hon gärna ville ha. Jag sa att det inte blir någon och att hon skulle lägga tillbaka studsbollen. Till sist muddrade jag henne innan vi gick, för hon såg så busig ut.
    En timme senare tog hon fram studsbollen och det vete sjutton var hon gömde den!!! Så jag åkte helt sonika tillbaka och hon fick gå in och lämna tillbaka den. Vad säger man, sa jag. TACK, svarade hon glatt. Nej, förlåt säger man, sa jag.
    Jag visste inte om jag skulle fnissa eller gråta...
    Hoppas hon har lärt sig något av dagens bravader bara. Mamma gjorde likadant med syrran när hon var liten och snattade på riktigt och sedan dess stal hon aldrig mer, vad jag vet. Hon var iofs lite äldre...
    Hej och hå. Di barnen, di barnen.
  • Ekorrfamiljen

Jag snattade också när jag var runt 5 år. Ett tuggummi som mormor tvingade mig att gå till affären och be om ursäkt för.. Det hindrade tyvärr inte mig från att snatta som en galning när jag var 13 år ochi värsta upprorsåldern. Obestämd Vad jag vet har mina barn inte varit lika dumma.

Idag var det ett helsidesreportage i en av lokaltidningarna om två tonåringar med dysmeli. Det var nog med anledning av ungdomslägret på Kneippbyn här nästa vecka. Båda de här ungdomarna tränar med hästar, det är ganska imponerande när man har en resp. nästan ingen hand. Jag som har två händer tycker att det kan vara svårt att hålla reda på alla tyglar och tömmar och allt vad det heter.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • jelena2

Blev uppringd igår från en lägergeneral från sommarlägret. Vi har fått den stora förmånen att få vara faddrar i år till två familjer. Ska bli jättekul!

Mindre kul nuförtiden är läggning på kvällarna. Så från och med idag ska vi prova kompisars tips och det är guldstjärnesystemet. Lätt läggning ger en stjärna på ett ark, fem stjärnor = överraskning. Och då pratar vi inga dyra saker, utan kanske ett besök på glasscaféet, åka och mata kaniner eller ett Hello Kitty-ägg. Vad tror ni om det här? Hur funkar det för er andra? Lätt eller en kamp varje kväll som resulterar i bråk och skrik? Så tråkigt att somna som ovänner, tycker jag...

Svar på tråden Dysmelister 4