• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Sarah84
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-02 13:52:11 följande:
    Kul att få se barnens händer mammact!

Det var så superkul att få träffa ungdomarna igår!! De var helt fantastiska allihop och de hade lika många frågor om Vemund som jag hade till dem ungefär. Skönt att se att de var precis som vilka tonåringar som helst och inte lät sig hindras av något! *glädjetår i ögat* En tjej hade precis samma dysmeli som Vemund fast hon hade båda benen i armen intakta. Till och med ett "dubbelfinger" med dubbel nagel hade hon. Jag var tvungen att ta en bild på Vemund och henne ihop för att kunna visa honom att det finns fler som han.. visst han kommer att få veta det ändå, men det var så fascinerande med någon som hade precis som han.

Det jag frågade mest var ju hur de har upplevt barndom/tidig tonår, om de har blivit mobbade eller känt sig utanför etc. Sen var jag nyfiken på hur syskonen hade upplevt det; om föräldrarna ägnade sig mer åt barnet med dysmeli osv och jag fick bara glädjande svar. Nu MÅSTE vi se till att komma med på sommarlägret nästa år.
    Ja ungdomslägret har vart på Gotland i sommar? Kul.. Saknar den tiden väldigt mycket.. Hade såå mycket kul.
    Har ni varit med på något sommar/vinterläger?
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • mammact

Ekorrfamiljen: Sitter och ler när jag läser ditt inlägg! Så underbar läsning.

• jelena2

Kul med foton, mammact!

Och kul att träffa ungdomsdysmelister, ekorren! Det brukar vara ett populärt inslag på sommarlägren när de sitter frågepanel. Och de får alla möjliga frågor. Vårt första år så presenterade de sig och sa att vi kunde fråga på. Det blev lite pinsamt tyst och så sa en liten flicka längst fram: -Vilket hav är störst?
    Därmed var isen bruten...

Jag kan berätta sådär i smyg att nästa år kommer lägret vara i Stockholm, samma ställe som förra året, alltså Djurönäset. *visk, visk*

• Ekorrfamiljen
    Sarah84 skrev 2010-07-02 15:08:45 följande:
    Ja ungdomslägret har vart på Gotland i sommar? Kul.. Saknar den tiden väldigt mycket.. Hade såå mycket kul.
    Har ni varit med på något sommar/vinterläger?
    Ja, de var här på Kneippbyn.

Vi har inte hunnit vara med på något alls eftersom Vemund föddes i november. Vi hade tänkt vara med på sommarlägret, men varken tid eller ekonomin tillät det i nuläget. Men nästa år, dåå!
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Augustiblomman

Har ni försvunnit ut i sommarvärmen, allihopa?! Här dras vi med jämn och tråkig vardag, det händer ingenting alls... Daniel har borjat hos logoped nu, han tycker att det är kul att leka med Noelia, medans jag tycker att det är jobbigt att behöva åka in till huvudstaden två ggr i veckan och snurra runt i en kvart där för att parkera... och väl hemma i byn igen blir det ytterligare en halvtimmes snurrande för att parkera... inte ens svärföräldrarnas garageinfart är ledig när jag kommer!! Annars, som sagt, inget nytt här i ultraperiferin... (när det pratas om svensk sommar och dysmeliläger känner jag mig sååå långt borta!).

• Ekorrfamiljen

Japp, sommar och sol för hela slanten.

En av ungdomarna jag träffade på lägret bor här på ön så vi såg honom och hans mamma på affären en dag. Han kände igen mig så jag hälsade och så fick jag tillfälle att prata lite med hans mamma också. Vi ska höra av oss nästa vecka nångång så kanske vi kan träffas lite och prata, dysmelimammor emellan.

Idag blir det utflykt till mellersta delen av ön och träff med en tjej jag lärt känna via FL och hennes familj.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • jelena2

Här regnar det som attan. Kom ut på lunchen och någon idiot har slagit in rutan på bilen. Jag blir så jävla arg!!! Det enda som saknas i bilen är två vadderade kuvert som jag skulle posta till våra fadderpojkar i Gambia idag. Och det gör mig ännu argare - det känns som en skymf mot dem! Det är alltid lite bökigt att hitta på något bra att lägga i breven som inte väger för mycket, skriva två olika brev på engelska och nu hade jag dessutom fixat foton på familjen. Fan, fan, fan! Demon

Som tur är så hittade jag ett ställe som tog emot bilen redan idag och jag ska hämta den efter jobbet. Då är rutan bytt. Sedan får vi lämna in den på en verkstad för att åtgärda bucklan i balken ovanför rutan. Vet inte om pappskallen missade första gången...

Undrade oxå imorse  var alla tagit vägen.
    Vi går på semester imorgon och det ska bli otroligt skönt. Har känt mig trött och grinig hela veckan och bara slippa väckarklockan ska bli en välsignelse.

Augustiblomman - önskar så att du bodde här! Kram på dig!

• mammact

Jelena: Kramar till dig. Idioter finns det tyvärr gott om. Förstår din ilska!! SKa ni iväg på semestern? Mats kommer att ha två v semester nu och vi ska en tur till Göteborg till hans bror. Men vi har ännu inte bestämt när.

Augustiblomman: Kramar till dig. Snurra runt och leta parkering låter så där kul.... Men skönt att Daniel är nöjd med logopeden!

Ekorrfamiljen: Kul att prata med en dysmelimamma. Alltid kul när de har äldre barn också så klart.

Vad händer annars här. Jo ,, vi eller snarare barnen badar och badar. JAg är en badkruka som de säger. Nöjer mig med att bada benen. Emil har en lös tand och Emma fyller sju år på lördag så då blir det släktkalas och på söndag blir det barnkalas. Skönt att det är på sommaren så man kan vara ute.

• jelena2

Mammact - vi åker till Åhus nästa vecka och är där tisdag till lördag. Sedan är vi hemma i två veckor. Kom gärna och hälsa på!

Svar på tråden Dysmelister 4