• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Sarah84
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-15 12:18:43 följande:
    Jaha, jo jag såg henne. Vi bor i Visby så kanske vi kan träffas på sta'n nån gång innan ni åker. Vore superkul!
    Ja de vore skoj.. Hur har ni de i helgen? Vi är väl inte så jätte bokade. Vad är det man bör se då man är här? Har ju vart här några gånger tidigare, men är väl alltid något man missar =)
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Augustiblomman

Världen är bra liten, Ekorren och Sarah!! Skulle dock aldrig förlåta någon av er ifall ni skulle landa på min ö utan att hojta till!

• Sarah84
    Augustiblomman skrev 2010-07-15 22:31:59 följande:
    Världen är bra liten, Ekorren och Sarah!! Skulle dock aldrig förlåta någon av er ifall ni skulle landa på min ö utan att hojta till!
    Ne det är nog bara jag som inte har hjärnan med mig ibland..
    Ren tillfärllighet att jag såg att de låg en dysmelist i vagnen. De va då Vemund greppa flaskan, som jag tyckte att fingrarna inte stämmde & nyfiken som man är, så va jag ju såklart tvungen att "titta" lite =)
    Är ju inte så ofta man ser barn/vuxna med dysmeli,
  • Ekorrfamiljen
    Sarah84 skrev 2010-07-15 13:58:18 följande:
    Ja de vore skoj.. Hur har ni de i helgen? Vi är väl inte så jätte bokade. Vad är det man bör se då man är här? Har ju vart här några gånger tidigare, men är väl alltid något man missar =)
    Vi har loppis hos svärmor mellan 12 o 15 på lördag och söndag, men det är egentligen makens grej så jag måste inte vara med. Kan gärna ses någon av dagarna då.

Fårö tycker jag är ett måste! Där ska man fika på nostalgifiket Kutens och köra längs stenkusten och kolla raukar! Sen gillar jag utsikten vid Högklint söder om Visby men den är läskig när man har livliga barn med sig. Hamra Krog och Krukmakeri är ett riktigt mysigt ställe, men det är långt från Visby nästan längst söderut. Ungarna vill säkert till Kneippbyn. Usch, man blir hemmablind. Svårt att komma på bra ställen för turister ju. Ljugarn är fint om man vill bada - ligger på östkusten. På stall Dalhem mitt på ön kan man rida och köra vagn, men då måste man nog boka långt i förväg. Kolla Destination Gotlands hemsida, de har länkar till olika aktiviteter och turistmål.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Sarah84
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-16 11:27:11 följande:
    Vi har loppis hos svärmor mellan 12 o 15 på lördag och söndag, men det är egentligen makens grej så jag måste inte vara med. Kan gärna ses någon av dagarna då.

Fårö tycker jag är ett måste! Där ska man fika på nostalgifiket Kutens och köra längs stenkusten och kolla raukar! Sen gillar jag utsikten vid Högklint söder om Visby men den är läskig när man har livliga barn med sig. Hamra Krog och Krukmakeri är ett riktigt mysigt ställe, men det är långt från Visby nästan längst söderut. Ungarna vill säkert till Kneippbyn. Usch, man blir hemmablind. Svårt att komma på bra ställen för turister ju. Ljugarn är fint om man vill bada - ligger på östkusten. På stall Dalhem mitt på ön kan man rida och köra vagn, men då måste man nog boka långt i förväg. Kolla Destination Gotlands hemsida, de har länkar till olika aktiviteter och turistmål.

Söndag tänkte vi ta kneipbyn. I morrn kanske vi kan ses då? I morgon blir de nogstan & lite bad.
    Igår var vi & kolla Hoburgen & idag har vi vart på Fårö hela dan.
    Man hinner inte så mkt som man tror på en vecka.
  • Ekorrfamiljen

Ja, vore jättekul Sarah! Vi kan väl kanske ta det efter loppisen så får det bli en fika på sta'n eller nåt.

Augustiblomman: Självklart säger jag till om vi har vägarna söderut nångång. Är det GC? Syrran och jag var där 2007 med våra då yngsta barn som bara var bebisar. Nu är ekonomin rätt kass, men får både maken och jag jobb så blir det säkert nån resa till sol och värme (som om det behövs) i framtiden.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Cocco

Då ska jag hålla ögonen öppna för restresor till lanzarote i höst.
    Även om inte M har något behov av att träffa andra dysmelister än känner jag att mitt behov blir mer och mer påtagligt. Jag har så mycket frågor och tankar.

• mammact

Idag har Jelena med familj varit här och tagit en lätt fika! Mycket trevligt! Vi hade dock strömavbrott så det blev inte som jag tänkt mig, men jag hoppas att det blev bra ändå.

Augustiblomman: Jag sa till Jelena att vi kunde ju alla ta och åka till Lanzarote så kan vi ha vår egen dysmeliträff hos er. Jag har bara varit på gran canaria så nästa gång blir det såklart Lanzarote!! Kram

Svar på tråden Dysmelister 4