• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Cocco

Idag träffade vi en annan dysmelist på lekplatsen. Den lilla flickan tyckte det var jättespännand med Milou.
    Och pappan som var med var väldigt pratglad och det var jag väldigt tacksam över.

• Augustiblomman

Vad tråkigt, Tossin! Klart du får skriva av dig... Hoppas ni mår bättre nu och kramar till er alla!

Grattis till dysmelimötet, Cocco! För oss var det en stor händelse vill jag lova, hoppas verkligen att det blir fler - med myyyycket pratglada föräldrar, för det underlättar en hel del!

Jelena, visst känns det dumt att låta lite regn stoppa en, men det är så mycket att tänka på med en ev. resa till Sverige, och såpass sent på hösten blir bekymren bara fler... det ekonomiska sätter restriktioner, har svårt för att åka utan Daniel men kan heller inte ta med honom på obestämd tid - att missa skola, logoped osv i en vecka är inte hela världen, men 3-4 veckor skulle vara på tok för lång tid. För att åka med Sofía måste jag  dessutom vara hemma igen innan hon fyller 2, den magiska gränsen då hon inte kostar 300 kr utan fullpris på flyget - huga! Att inte ha en returbiljett känns läskigt, ur många synvinklar. Jag skulle hemkt gärna vilja träffa er!! Och min mamma, förstås! Jag har inte varit "hemma" sen vi tillverkade Sofía, och det börjar kännas i både kropp och själ. Och helst skulle jag vilja åka med hela min familj nu i augusti!!!

• jelena2

Tossin, vi är till för dig! Skriv på bara och jag önskar god och snabb läkning på E! Kram på dig!

Cocco, vad kul! Undrar om dte är någon vi känner? *nyfiken*

Augustiblomman, jag förstår att det inte bara är vädret som spelar roll. Jag skojade bara!
    Det är så mycket att tänka på och vara ifrån Daniel i veckor är såklart jättetufft!!! Jag önskar så att ni kunde åka hela familjen - för allas skull!

Vi har haft över grannen ikväll på middag och vin. Mycket vin! Jag är normalt sett väldigt restriktiv men ikväll har vinet flödat och vi har pratat och pratat och pratat. Så i natt borde jag väl sova ordentligt - nu när jag är så bedövad?

• mammact

tossin: Styrkekramar till dig!!

Jelena: Emma hade också en period där hon började kissa ner sig igen och det är vanligt säger dem. Om det nu är till någon tröst...

Augustiblomman: Informera om när du kommer så kanske även jag tar mig upp till Göteborg.

Kram till er alla.

• Cocco

Jelena jag tror inte det för vi pratade lite om dig och pappan verkade inte känna till er. Hannah som jag tror du känner till från IRIS var också med nämligen.

Vi däremot borde verkligen passa på att träffas dessutom kan vi samordna det så du kan träffa Hannah med barn.

• jelena2

Hannah? Vilken Hannah? Nu står det still i skallen. Från Iris? Jädrar, vad nyfiken jag blir nu...

Imorgon ska vi ev gå på Liseberg, annars har vi inga planer alls innan vi åker till sommarlägret nästa fredag. Så säg en dag så träffas vi gärna!

• Lilla My i Finland

tossin - låter ju inte kul... Kanske vi borde försöka oss på en "dysmeliträff" här i Finland, då alla andra verkar träffas.

• Ekorrfamiljen

tossin; Usch vad jobbigt det lät! Klart du kan skriva av dig här.

Själv har jag fullt upp med storebrorsan just nu, trotsig till tusen och snart ska han vara hemma i 3 veckor, det kan bli livat.. Vi har haft syrran med familj här också så ungarna har lekt och vi har umgåtts och ätit gott och sett Visby.. Najs!

Ha det gott allihop.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • tossin

Tack för alla snälla ordGlad. Nu börjar nog hans ben bli bättre eller det är nog rätt så återställt idag men vi vågar inte ha på protesen ännu. Han börjar bli van att snurra på med rullstolen här hemma men det är ju jobbigt om man ska iväg någonstans för han är ju inte så lätt mera. Men härligt är det att se att han blir sitt gamla jag tillbaka.

Lilla my: Vi borde verkligen träffas. Vi kunde ju träffas på halva vägen you knowFlört. Du kan ju skicka meddelande om ni är på väg ditåt i framtiden. ProtesHenrik är på semester nu så vi bara väntar han ska kom tillbaks.

• Lilla My i Finland

tossin - vi väntar också på att Henrik ska komma tillbaka, för då får vi kanske den nya protesen... Han väntar på några nya batterier som ska komma från Sverige... Några som är mycket mindre och lättare. Men visst kunde vi träffas nånstans i Vasa. Vi får höras!

Svar på tråden Dysmelister 4