Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Tusen tack! Ja, det är min födelsedag idag. Blir 32 år så egentligen inget att fira, men alltid kul . Mats började jobba idag så jag och barnen åkte till mamma som bjöd på lunch och överraskade med hembakad jordgubbstårta som jag alltid fick när jag var liten. Kul! Kramar till er alla.
Så, nu har vi packat och packat. Det är väl i princip bara lite vin och öl som ska ner i någon påse, sedan är vi klara för avfärd. Imorgon åker vi till Hova till min styvmamma och stannar över natten och fortsätter sedan på lördag till Sunne och sommarlägret. Ska bli jättekul OM vädret vänder och blir bättre! För att vara ute i regn och rusk är inte riktigt vår melodi. Och över 400 personer kan ju inte stanna inomhus allihop hela tiden, tror inte det finns utrymme till det...
Ha en underbar helg och vecka så rapporterar jag när vi kommer hem igen!
Oh, vad kul med sommarläger. Du måste rapportera när du kommer hem!
Som sagt, nästa år SKA vi dit! ![]()
Åååh vad kul med läger! Ha det så kul, Jelena och ni andra! (För det var väl nån mer som skulle dit... Milisi om jag kommer ihåg rätt, och nån mer?)
Jag surfar järnet efter hotell på Fuerteventura. Jag putsade fönster här hemma i förrgår och blev ständigt avbruten av telefonen som ringde, och hann bli riktigt sur för att jag inte fick något gjort... tröga säljare och sånt... och så ringde min pappas ex-fru mitt i alltihopa och sa, att hon funderat länge och väl på bröllopspresent till oss, och hade kommit fram till att semester är det viktigaste och finaste som finns, och den bästa present hon kunde ge oss!! Synd bara att hon inte kom att tänka på flygbiljetter till Sverige... men Fuerteventura är näst bäst i världen!
Jag är så lycklig!
Daniel verkar trött och uttråkad, jag tror han inte trivs på dagis längre. Sofía däremot är överförtjust, och hon är på samma ställe - så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka eller tro. Jag försöker prata med honom, men det blir inte mycket till konversation. Han pratar mer nu, men jag antar att 3-åriga pojkar inte pratar alltför mycket om sina känslor över huvud taget... och han har alltid varit lite lurig av sig när jag försökt fråga om dagiset.
Nu ska jag till bokhandeln tvärs över gatan och fråga om de har Camilla Läckbergs tvåa. Fick första och tredje boken i present för en tid sen, trodde aldrig att jag skulle hinna läsa något, men tiden i logopedens väntrum har jag börjat använda till just läsning. Att läsa svenska författare på spanska har faktiskt sin tjusning, hur konstigt det än må låta!
Jelena: Hoppas nu att ni får det riktigt bra så ser vi fram emot att höra allt kul sen.
Augustiblomman: Härligt med semester för er! Tråkigt med Daniel, men det går väl i perioder det där. Kanske du ska fråga fröknarna om det hänt något särskilt där.
Ja, väntrum är ju så tråkigt så perfekt med läsning då ju!!
Hoppas det går framåt med logopeden.
Här händer inte mycket. Emma frågade idag om hon verkligen kommer att ha fyra fingrar även när hon är vuxen. Ja, sa jag det kommer du att ha. Okej. Sa hon då. Konstigt för hon brukar inte alls prata om det där längre. Vi pratade lite om att hon kan förlänga sitt pekfinger sen när hon blir större, men hon var inte så pigg på det just nu. Länge till för det är något som hon ska få bestämma själv tänkte vi.
Efter att E varit utan protes (ben) nu i två veckor så fick han sin nygamla idag och oj vad svårt det är att gå
. Tänk att det på två veckor kan bli så svårt. Men nu är det bara att kämpa på för efter 10 dagar börjar sexårs verksamheten och då om inte förr så vill han ju kunna hänga med de andra barnen så gott det går. Men såret är ganska bra inte helt men mycket bättre.
. Tänk att det på två veckor kan bli så svårt. Men nu är det bara att kämpa på för efter 10 dagar börjar sexårs verksamheten och då om inte förr så vill han ju kunna hänga med de andra barnen så gott det går. Men såret är ganska bra inte helt men mycket bättre.Tossin: Hoppas han orkar kämpa på.
Skönt att skavet börjar läka iaf.
Här drar Vemund sig upp på alla 4 och står och gungar, så jag tror att krypandet kommer igång snart. Han sitter riktigt bra utan stöd också och tar emot sig med både stora och lilla handen beroende på vilken sida han är på väg att välta åt.
Jag är lite orolig att hans arm inte är stadig nog att krypa med, men det borde han ju känna själv, eller? Vi har fuskat tokmycket med skenan
och jag är rädd att det ska påverka vinkeln på hans hand..
*noterar skärpning*
Tossin: Håller tummarna för E!
Ekorrfamiljen: Han börjar bli stor nu. Tiden går så fort och han kommer säkert på ett eget sätt att ta sig fram på om det inte fungerar med "vanlig" Krypning. Hade en kompis vars son hoppade fram på rumpan och vägrade krypa.
Idag går E redan mycket bättre
han är så duktig och en riktig glad kämpe. Vi var till ett stort köpcentrum idag så då fick han öva på att gå (hade också med rullstolen) . Nu passar nog protesen men det är helt otroligt vad snabbt den kan bli för liten. E:s benstump hade växt 4 cm sedan förra gången, helt otroligt
ekorrfamiljen, du har säkert berättat det förut men varför måste Vemund ha skena?