• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • mammact

Tossin: Vad kul att höra!! Duktiga E!!!!!!!!!!!!! Ja, de små växer verkligen så det knakar. Fattar inte det. Mina är redan sju och fem år. Var tar tiden vägen egentligen?

• Ekorrfamiljen
    tossin: Han saknar halva underarmsbenet på utsidan så de är rädda att handen ska dra snett ut åt sidan eftersom det inte finns något ben där som stöttar upp den. Jag vet inte hur viktigt det är att ha skenan nu när han använder handen så mycket, men det vore ju dumt om handen blir sned så han inte kan göra vad han vill med den.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Cocco

Min man tycker M har lite konsig hud på fötterna och undrar om det är så att det kanske kan vara så att det finns något mer fel på M som vi inte har upptäckt.
    Min man har fått för sig att man kan ha lite annorlunda hud på de delar som inte är normala. Är det så eller är det troligare att M bara har lite torr hud just på ovansidan foten. Den är iofs lite annorlunda färg och lite strävare än normalt.
    Milou har ju ganska precis fått vanlig hud så vi har ju inte haft koll på sånt innan. Det var ju inte så länge sen han hade jättetunn hud och mest såg röd ut hela han.

• mammact

Ingen aning om det där med huden.

Jag har börjat försöka mig på en egen blogg och kanske någon vill kika in..
    blogg.mama.nu/mammacl/

Fick en kallelse idag till Malmö och vår handkirurg därnere för han ska kolla hur det blivit med EMils hand efter op i våras. Den har blivit jättebra tycker vi. Det som bekymrar är långfingret på vänsterhanden som börjar bli väldigt krokigt igen och är ibland ivägen för Emil. Får väl se hur det blir med det.

• Ekorrfamiljen
    mammact: Kul med blogg!! *älskar att läsa andras bloggar* Min heter nåt liknande faktiskt!! Om ni är intresserade så finns den här!
  • milisi

Liten koll från lägret. Vädret är si och så men mest si (=bra?). Just idag kom en liten skur och så regnade när det var utflyktsdag. Det blev en kortis till Selma lagerlöfs Mårbacka och Sunne City!. O har tjatat om bowling sen första dagen så nu ska vi iväg till bowlninghallen och rulla klot innan det är dax för föreningens stora sommarfest med medelhavsbuffé. Hotellet är toppen med cykelbara områden utanför, hoppborg och pool. Inte lång bort ligger en strand vid sjön nedre fryken.....fast jag är inte mycket för att bada.

Näst år blir det sommarläger vid Djurönäset Stockohlms inre skärgård (där vi var 2009) och vi ser redan fram emot det. Jelena och jag får skriva mer när vi kmmer hem

• Ekorrfamiljen

Tack för lägerrapport! Om det är i närheten av Stockholm nästa år så passar det ju kanonbra för oss!

• Augustiblomman

Jaaa, jag vill veta ALLT om lägret!

Här har vi haft en tuff vecka, Sofía verkar få alla sina kindtänder på en gång och hon har varit jättearg sen i söndags. Hon dreglar floder, äter inte, sover inte, får raseriutbrott stup i kvarten och hela familjen är grinig och trött. Det känns konstigt att vara hemma med ett barn som egentligen inte är sjukt, och man undrar faktiskt hur naturen är funtad. Varför ska det göra så vansinnigt ont att få tänder? Hon plågas verkligen, och det har pågått i många dar nu! Med Daniel var det inte så här, aldrig nånsin.

Svar på tråden Dysmelister 4