• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • jelena2

Här var det tyst och tråkigt...
    Vad gör ni?

• mammact

jadu, här går vi bara och väntar på att skolan ska börja! Barnen är rastlösa och jag är rastlös. Har ännu inte fått reda på hur det blir med jobb för mig. pratade med rektorn häromdagen och han skulle komma upp det.... Om en vecka är det iallafall skolstart.

• milisi

O ska börja på nytt dagis nu på måndag och jag tänkte lämna ett brev till alla föräldrar. Har sån tur att där är en vikarie fram till jul och hennes systerson är dysmelist med samma typ av dysmeli som O. De bor i Finspång några mil här ifrån och jag har träffat dem på regionsträffar. Ibland har man flyt....men jag  vill ändå lämna till föräldrarna en kort förklaring. Jelena: jag hittar inte brevet på hemsidan. Var ligger det?

• jelena2

milisi - klicka på länken dysmeli längst upp, sedan på tips och råd. På den sidan finns ett brev man kan få upp längst ner: Lottens brev till sina dagiskompisar.

mammact - jag håller tummarna stenhårt!!!!!!!!!!!!!!

• Ekorrfamiljen

Här har vi också fullt upp, mest med fastlandsbesök (mamma med sambo, min dotter och nu bästisen med make. Maken där är även gudfar till Vemund och bästisen är gudmor till Vendel.)

Vendels ADHD är riktigt jobbig nu när han inte är på dagis, men vi anar ljuset i tunneln, på måndag börjar dagis igen! Jag har köpt lite nya kläder till honom och namnat dem och så ska han få en ny väska att ha med till dagis, det är Spindelmannen på den.

Vemund kommer nog att sakna brorsan lite, men samtidigt hoppas jag på att kunna leka mer med honom när jag inte måste passa hans bror hela tiden.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Cocco

Blä idag var det två barn som inte gav sig om Ms arm. De frågade först vad som hade hänr och jag s att han föddes så men de bara fortsatta tjata och sen drog de i honom tills han började gråta. Och då sa jag att det räcker nu låt han vara i fred men de fortsatte en stund till.
    Blä för ouppfostrade ungar.

• Augustiblomman

Här är vi spända inför helgen. Imorgon ska vi fira Daniels födelsedag med familjen med grillfest hemma, och på söndag är vi inbokade på lekland med kompisarna. Vi bjöd in alla sjutton ungar från dagiset, men hittills har bara EN mamma ringt och sagt att hon kommer med sin son! Blir så ledsen... Daniel har pratat om sin födelsedag i minst en månad nu och om vilka som ska komma. Sysslingen Adrián som är tre dagar yngre och som firas nästa helg kommer förstås. Övriga fem barn som är inbjudna kommer alla, de är barn i ungefär samma ålder vars föräldrar maken känt sen barnsben och som kommer att gå på samma skola som Daniel i höst. Vi känner inte dessa barn alls egentligen, vi har väl setts nångång i förbifarten i affären och på stranden och så, men jag hoppas i alla fall att de får Daniel att glömma dagiskompisarnas svek. Jag vet att mitten av augusti ÄR ett svårt datum att få ihop folk, augusti är ju semestermånaden per definition i Spanien (som industrisemestern i juli i Sverige) och dessutom är det många arbetsplatser (inom byggbranschen särskilt) som stänger helt antingen första eller andra halvan av augusti - vilket innebär att just den 15:e (som dessutom är helgdag) ALLTID kommer att vara semesterdag - en i mitten, eller den första, eller den sista, för hela j-vla befolkningen. Det hade jag inte med i beräkningarna när jag stenhårt satsade på att bli gravid i november för att föda i augusti!

Tanken var att jag skulle städa idag inför morgondagen, men det är näst intill omöjligt. Det är 35 grader varmt och det blåser, en hård ökenvind som gör att det känns som 50 grader ute istället... dessa dagar känns Afrika väldans nära. Saharaöknen, närmare bestämt. Hade jag inte haft inplanerat en städdag idag skulle jag ha åkt och förnyat mitt körkort istället. Det tar jag på måndag istället, och jag bävar verkligen för det! Det kräver läkarundersökning (inte bara synundersökning) och att man ska klara ett videospel typ, där man ska köra igenom två labyrinter samtidgt utan att krocka mot väggarna... har aldrig gjort något liknande, har aldrig tyckt om spel över huvud taget... och jag är övertygad att jag kommer att mista körkortet, jag har ju ingen koordinationsförmåga alls...

• jelena2

Blä för ouppfostrade barn - jag håller med!

Kul med kalas. Det är så trist med sommartider vad det gäller det, men nästa år kanske ni kan köra senare? Så gjorde grannen vars flicka fyller 1 juli... Hoppas Daniel får buskul i vilket fall!

Hur ofta förnyar ni körkorten? Jag gillar inte heller sådana spel, kör mycket bättre i verkligheten!

Hoppas Vendel kommer in i sina rutiner fort igen på måndag så lillebror får lektid med morsan.

Imorgon ska jag och grannen gå Rosa Steget, vilket är ca 7 km. Mitt i stan och samtidigt är det Kulturkalaset, så jag tvivlar på att vi kan gå i något högre tempo. Förra året spöregnade det och vi var sjukt blöta, hoppas på lite bättre väder i år.

Och på söndag kommer det hem en tjej från Sveriges Television som ska informera lite om ett program vi eventuellt ska vara med i som handlar om svårt att få barn. Ska bli intressant...

• mammact

Augustiblomman: Spela spel för att förnya sitt körkort. Ursäkta mig men skrattade lite där. JAg hade blivit av med mitt direkt tror jag. Kramar och grattis till DAniel. Jag hoppas han får kul på kalaset trots allt. Hoppas det är svalare hos er idag.

Jelena: Kul med tvprogram. Glöm inte informera oss om det blir av så vi kan titta!!

Cocco: Kram till er. Jäkla ungar........

Milisi: Hoppas det går bra på nya dagiset. Vilken trygghet med vikarien!

Ekorrfamiljen: Styrkekramar till er! Hoppas det går bättre på dagis. Har han resurs/assistent där nu?

• Augustiblomman

Hurra, nån har stängt av hårtorken och satt på fläkten istället! Det blir nog en riktigt bra helg i alla fall!

Ja, visst låter det fånigt med att "spela spel" för att förnya körkortet... och frågan är vad det har med att köra bil att göra! Hur ofta man förnyar beror på åldern, är man under 50 tror jag så är det en gång per decennium. Efter det, oftare. Här vill man få bort alla gamla gubbar som inget ser eller hör från vägarna, och det kan man förstås förstå vitsen med - men inte med konstiga koordinationsövningar! Bläää...

Svar på tråden Dysmelister 4