• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Ekorrfamiljen

Grattis tossin!!!

jelena: Ja, ska man tyda dina statusrader på fejjan så är du nog den värsta julfanatiker JAG känner också. Inget ont i det. Jag vill, men orkar inte fixa. Vi ska ju ändå fira hos syrran i år.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • jelena2

Grattis Tossin! Det var ju underbara nyheter! Och vad kul med ett nytt jobb = nya möjligheter!

ekorren

• Augustiblomman

Grattis Tossin! Underbart!

Sofía har drabbats av stora kräksjukan, och febern pendlar mellan 39 och 40 grader. Jag har händerna fulla, med andra ord... mamma är rätt bra på att moppa, fast annars är hon inte till någon större hjälp. Min fasta klippa i alla  situationer, maken som alltid vet vad man ska göra, är ute på vift, på julfest... Imorgon åker plastgranen i alla fall definitivt fram, för Daniel är jätteorolig för att bli utan klappar till jul - utan gran inga julklappar, säger hans logik... stackarn ska inte behöva oroa sig längre!

Trevlig helg, tjejer! Kraaaam!

• Ekorrfamiljen

Vi har ingen gran heller och det vete tusan om vi (läs: maken) får fram någon. Drömmer Jag vet inte ens var den ska få plats, men det är väl sant att det inte blir jul utan gran. Vendel vill gärna ha en iaf och jag tycker att det är mysigt, bara man kommer fram till den så.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • mammact

kram till sofia och hoppas ingen av er andra blir sjuka. Här i everöd så går det också kräksjuka... Jag håller tummarna för att vi klarar oss, men....

Granen har vi klätt idag här. Så mysigt!

Grattis tossin till fast jobb!! VAd härligt! Själv fick jag också förlängt som elevassistent på samma skola där jag varit nu i höst. Dessutom fick jag 70% istället för 50% så det känns bra.

Jelena! Här är det också tomtar i mass och julgardiner, men än så länge har jag inte kommit till sängkläderna, men är väl bara en tidsfråga. )

Kramar till er alla och vad kul att ni har hittat hus nu ekorrfamiljen! Det har jag missat.

• Ekorrfamiljen
    mammact: Jo, vi har hittat ett, men det är inte säkert att vi får det. Vi hoppas dock.

Nu har vi julstädat i Vendels rum och vårt sovrum, hallen och köket. I Vendels rum kom det upp en adventsljusstake och i köket har vi en röd bordduk så nu börjar jag få lite julkänsla ändå. Tomte 
  • jelena2

mammact - grattis till förlängningen! Vad kul, för du trivs väl där?

ekorren - håller tummarna för att ni får huset! Skulle väl vara en bra julklapp?

Vi ska åka till Eskilstuna på torsdag, är det meningen. Alla pratar om hur mycket mer det ska snöa och jag får ångest. Åka bil i sex timmar är inte kul och kanske bli försenad pga vädret är inte direkt roligare... Rynkar på näsan
    Nog för att jag vill fira jul hemma, men julklappar är ju inhandlade till de däruppe och de har maten. Krångligt!
    Så jag önskar mig mindre snö till jul!!!

• Augustiblomman

Hoppas verkligen att det töar och att ni kommer iväg, Jelena!! Låter inte kul med snöstök... (skönt att slippa, faktiskt!)

Sofía är bättre nu men har åkt på en öroninfektion också, och har gått ner 1 kg på fem dagar. Men hon går på som en traktor, oavsett om hon har 40 graders feber, diarré, öronont eller vad som... läkarn var riktigt förvånad! Det enda som sker är att hon inte äter och så sover hon dåligt eller inte alls.... Idag är det Daniels sista dan i skolan, och vi ska alla iväg på skolavslutningsfirande i idrottshallen om en stund. Ingen aning om vad det innebär, men det blir säkert skoj!

Jag tänket bifoga bildbevis på att vi faktiskt har städat och pyntat, men kamerabatteriet var visst urladdat. Tur att jag märkte det i tid, innan vi ska iväg till skolavslutningen!

• jelena2

Jag vill bara passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL!
    Hoppas ni får det lugnt och trevligt tillsammans med familj och vänner.
    Stor kram! Tomte

• Ekorrfamiljen

Jag vill också önska er God Jul och tacka för det här året! Tomte Vi åker förhoppningsvis till Stockholm tidigt i morgon bitti och blir borta till den 26:e ungefär. Kanske jag kan snika till mig lite datortid där men det vet jag inte. Kram till alla fina mammor och barn här!

Svar på tråden Dysmelister 4