Inlägg från: Surkatt |Visa alla inlägg
  • Surkatt

Bugaboo-tråd nr 21

Mk7: Jag har ju aldrig hållt i en frog men jag kan svara på några av dina frågor då det är exakt samma som jag själv ställde här för bara nån vecka sen... Somjag förstår det så är det samma funktioner på chassit på frog och cam, så du kan svänga styret över vagnen också (det gillar jag) . Ramen är ca 5 cm kortare är på cam...  Så.. det varväl ungefär så långt som mina kunksaper sträckte sig Men kanske är till lite hjälp allafall. 

Jag fick leta lite men efter ett tag hittade jag instruktionsvideon till froggen på bugaboos usa hemsida, och den ser i mina ögon ut att funkapå samma sätt somcamen. Leta lite du med så får du se med egna ögon.  

• Surkatt

Oooooh sitter och drägglar över bildtråden ikväll igen. När jag väl har bestämt mej för hur jag ska göra så ska jag banne mej köpa en offwhite suffla till min denim klädsel. Sååååå snyggt. Men alltså, kan man ha kvar en vagn bara för att den är snygg? Och dessutom köpa nya klädslar till? Hm... Tveksamt, va... 

De där bumberskydden som ni har är ju för fina också. Måste nog köpa nytt garn och sätta igång och virka... :)

• Surkatt

Verkar som att vi är många som slåss om froggarna nu då... :) Ni som sitter på dem har ju guldläge nu  

(fast jag vet ju inte än...)  

• Surkatt
    Joddan skrev 2011-07-19 20:46:38 följande:
    *släpper aldrig min groda*
    Bee+ däremot har jag en till övers
    Haha... bee har jag inte fastnat för alls... så den kan du får ha för dej själv Men man undrar ju hur smartd rag det var att sluta med frog när det verkar vara så många som gillar dem... ? 
  • Surkatt

Är denim 007 och denim 107 likadana? Tycker att 007 ser mer vanlig jeansblå ut än denim 107 som jag har. Den är så mörk att den nästan ser svart ut...  men bara nästan... *fortsätter drömma om en helsvart vagn* 

Nån som vet? Har det funnits fler denim versioner än dessa två?  

• Surkatt
    modestyclara skrev 2011-07-19 22:06:29 följande:
    men det finns ju en all black?!
    Ja... men den köpte ju inte jag...  

Jag gillar kontrasten med den vita metallen mot det svarta mer än det svarta chassit... Men jag kan tänka mej att det svarta chassit är snyggt till vitt... eller en röd bas... oooohhh...

Åh jag önskar att jag fick tid att sy lite snart. HInner inte riktigt med just nu med en 2,5 åring i mamma-fas och en femmånaders som inte kan ligga själv utan vill ha kroppskontakt dygnet runt.... Vill sy dynor och sufletter... Men jag vet ju att jag är rätt dålig på att sy så antagligen skulle inte resultater bli så bra... men jag vill ju allafall testa... :)

• Surkatt

Annat82: upplever du som jag gör att tyget är känsligt för slitage?  Tycker att det jag sett av 007 att det ser ut att tillåta lite mer slitningar utan att det ser sabbat ut... Den här mörka denimen gör sig INTE som nött... 

Förresten börjar jag känna som att jag hoppat in i er tråd och bara spammar er med frågor och funderingar... Hoppas det är okej!  

• Surkatt
    Lindadjo skrev 2011-07-19 23:09:08 följande:
    *stryker med handen över min denim-frog* *ÄLSKAR*
    Ja det förstår jag... mycket mycket snygg är den. (har precis tittat på din i bildtråden) Ser ut som älsklingsjeansen. Sådär att de bara blir snyggare ju mer man använder dem... 

Hjälp, de här trådarna gör att jag bara vill ha och vill ha och vill ha.  Allt. :)

• Surkatt

Hm.. satt precis och tittade på mina terränghjul och jag insåg att jag inte har en susning om vad de där vita plupparna är till för? Vad har de för funktion?  Nån som vet... 

• Surkatt
    AnPa skrev 2011-07-21 14:23:26 följande:
    Surkatt: de på sidan uppepå typ? Du trycker upp dem så att de kommer in i chassit så att säga, en låsning så att hjulet sitter fast
    Jaha, som ett stag så att de inte ska vobbla liksom? Men de går ju att fälla ner? Måste nog sätta dit dem och fippla litegrann och se hur det blir med och utan... Learning by doing liksom.  
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21