Inlägg från: Surkatt |Visa alla inlägg
  • Surkatt

Bugaboo-tråd nr 21

äsch jag googlade på den så nu ser jag att man kan göra samma saker med froggen som med cam, men frågan kvarstår ändå, varför anses frogen vara mer lättkörd?

• Surkatt

Anpa: Aha, så det är bara det att den är mindre... Hm... upplever inte camen som speciellt stor, inte där jag har problem...  Vad skönt, då behöver jag inte köpa en vagn till då. Läste förresten på bugaboos hemsida att frogen slutat säljas där också from årsskiftet. Säkerligen inga nyheter för er, men jag läste ju FAQ:en där det står att den går att beställa från USA... 

Jaha, då får jag leta reda på ny suflett bara och ny klädsel...  Skulle vilja ha helsvart, men det finns inte svart bas väl förutom som limited edition till cam? Kan bli svårt att hitta tänkte jag... 

• Surkatt

Nån skrev att det är svårsålt nu.. Skulle ni, om ni hade plats att förvara vagnen, hade andra vagnar att använda och inte behövde pengarna (akut allafall) vänta ett par månader med att sälja eller skulle ni slänga ut en annons på en gång?

Blir inte överrens med vagnen... Går nog tillbaka till Nitron istället, och kanske köper en ny dyna eller nåt "kul". Synd att det inte är lika lätt att sy suffletter till dem som det verkar vara till buggan... 

• Surkatt

Jag skulle LÄTT vilja ha möjlighet att köpa svart bas till cameleon. Snyggt till det silverfärgade chassit med helsvart!  Och vad gäller funktion skulle  jag hellre se att de gjorde något åt fjädringen istället för det där j-kla glappet i handtaget... Vad det nu fyller för funktion. I övrigt har jag inte använt vagnen så mycket att jag kommit på några andra funktioner jag efterlyser...  

• Surkatt
    malo1234 skrev 2011-07-16 21:03:48 följande:
    Hoppar in i den här tråden för det undrar jag också, varifrån man lättast och billigast köper utomlands ifrån? Har sett babytrader.eu också, där har de 10% på Bugaboo, funderar på att beställa där. Erfarenheter någon? Där verkar en vagn + terränghjul inkl frakt gå på 8915 kr. Vad blir frakten på Pramworld, nån som vet?

ELLER så köper jag en begagnad vagn. Mycket i valet och kvalet just nu... Har i alla fall bestämt mig för att jag vill ha en fin bugga jag med! Glad
    Beställde min från pramworld nyligen. De tar 20 pund per kolli. Så vagn+vinterhjul= 2 kollin, alltså 40 pund. JAg har beställt av dem två gånger och kan varmt rekommendera dem. De är trevliga att prata med och det har tagit ca fem dagar för mej att få hem grejorna, men om du inte lyckas tajma helgdagar i danmnark som jag gjort båda gångerna så går det nog fortare  Fick hem min vagn +vinterhjul för 8150. 
  • Surkatt

...men ååååh vad jag är förvirrad... Känner ju att jag inte vill ha min cam, men inbillar mej nu att om jag köper en frog istället så blir jag nöjd. I teorin älskar jag vagnen, men inta att köra. Vet att jag frågat detta förut, MEN är det en annan känsla att köra frog? Känns chassit styvare än camens? 

Att styret inte glappar + möjligheten till en helsvart vagn gör mej alldeles galen... INgen som har en svart frogga tillövers?    

Nån som haft denim förut? Misstänker att tyget är ganska känsligt för slitningar och jag är heeelt nojig över eventuella solblekningar. Nästan så att jag kräver silkeshandksar när någon annan kör och hanterar vagnen. Sambon får inte lasta in den i bilen, för jag litar inte på att han lägger den rätt. Det är ju sjukligt...  

• Surkatt

.... och inte vart det bättre av att jag fick komma in och titta i bildtråden... Brudar vad fina vagnar ni har!!!

AnPa: Såg att du skrivit flera gånger att du har camhjul till din frog. Vad är det då för skillnad på froghjul och camens?  Hade tänkt att jag kanske kunde sälja hela min cam, men det verkar ju som att jag bara behöver ett "nytt" chassi, och så behåller jag alla cam grejorna till det....  Förutsatt att jag skulle gilla att köra frog. Nån som bor i huddingekrokarna som har en frog jag kan få provköra?  *flörtar hejvilt*

• Surkatt

Annat82: Hm... okej, då vart jag lite klokare angående hjulen allafall.  Attans att det ska vara så svårt att veta.... Men en fråga till då. När jag googlat runt här så läste jag någonstans att någon skrev att camens handtag går mer rakt upp än vad det gör på frog. Tror att det kanske kan vara där ett problem ligger, för jag blir inte klok på vart tyngdpunkten ligger i camen. 

Tror kanske inte att man upplever de här "problemen" som så stora om man bara kör vagn i stan på hyffsat plan mark, men jag bor i förorten och har trappor till huset och det blir en del balanserande på två hjul....  

Aja, nu: sova. Hoppas att jag vajnar klokare imorgon bitti

• Surkatt

Hahaha Fröken småland, tack för dagens skratt! Och för gårdagskvällens räddning... Jag nämnde för min sambo att jag kanske eventuellt behöver köpa en annan vagn och kanske eventuellt utan att sälja camen och han vart väl inledningsvis inte så pepp på det. Men sen visade jag bilderna på din vagnspark och ditt lager med tillbehör och idag sa han (alldeles nyss) att jomen du gör det som känns bra... Han insåg väl att allt är relativt. Fast köper jag en frog har jag sex vagnar hemma och det är kanske lite vääääl mycket. Haha. Fats jag behöver alla... Utom nitron men den har jag lite känslomässiga band till...   :)

Jag behöver också en sån där skylt som du har inser jag nu...  

• Surkatt

Annat82: Jag blir jätteglad om du har lust och möjlighet att jämföra!
    AnPa: Har inboxat dej, och blivit lite rörd över hur fantastiskt internet är, att man kan slänga ut en fråga såhär, och få svar på en gång, och hjälp av snälla medmänniskor!  Tack tack tack tack!!!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21