Inlägg från: Surkatt |Visa alla inlägg
  • Surkatt

Bugaboo-tråd nr 21

Alltså, hur kan en sprillans cam denim 107 kosta 8995 på jollyroom? När alla andra säljer den för 11000 i sverige? 
    (såg hur möjligheterna för mej att  sälja iväg denimen till ett bra pris för mej rasade i backen där...)
    Är det nåt lurt med den affären?  

• Surkatt

BdB: Tack för tipset, men jag har redan en 107:a cameleon nyinköpt... Men är i valet och kvalet om en frog kanske skulle passa mig bättre... Jag såg mest min chans att sälja iväg den till ett bra pris för mej försvinna om de säljer den ny för så pass lite...    

• Surkatt
    AnPa skrev 2011-07-21 22:40:31 följande:
    Surkatt: alla är inte inbitna nördar som har stenkoll *kollar konstigt åt deras håll*. Så prova du att lägga ut den och kolla ifall någon nappar
    Haha!
    Fast jag tänkte mej ju kanske en dejt med dej först så jag fick känna på din vagn.... kanske... *skrapar med foten och rodnar lite*
    Är ju himla dumt att ge sej på jakt efter en annan vagn och sälja camen om det ändå inte blir helt bra...  Då tror jag nog att min sambo blir lite less på mej faktiskt...  
  • Surkatt

Har alla frogar bromsen på insidan av styret? Eller, om det är en äldre variant, när flyttade de ut bromsen uppåt som på min cam?

Försöker lära mej hur man ser skillnad på cam och frog, och hur man ska veta på ett ungefär hur gamla vagnarna på blocket är. Förvånande att man inte skriver ut det i en annons? Iallafall tycker jag att det är avskräckande...  

• Surkatt

Modestyclara: Ja, just det, så var det ju... Okej, då var det ingenting att gå på då med bromsen. Har ni nåt knep för att se hur gamla vagnarna är? De har väl inte förändrats så enormt genom åren så om säljaren inte vet eller far med osanning så är man ju ganska utlämnad... Fast det viktiga är ju inte hur gammal den är utan skicket förtsås... 

• Surkatt

Thj: Det där som du sa skulle komma i höst som du inte berättade mer om,,, är det något som är hemligt? Hur länge till? Jag blir typ galen av hemlisar och har på fullt allvar gått och tänkt på detta sedan du skrev det.  

Är du mutbar?  

• Surkatt
    bohusbebis skrev 2011-07-22 23:30:55 följande:
    tror man kan läsa Thj lite mellan raderna...
    Fast jag är helt orealistisk i mina förhoppningar och gissningar ibland... Men jag ger mej till tåls. Eller ska försöka iallafall...  Första nedräkningen då 15 augusti. Inte så långt kvar :) 
    *sneglar mot klockan och trummar med fingrarna*

• Surkatt
    thj skrev 2011-07-22 23:33:51 följande:
    Hihi...Jag kan bara bekräfta att det kommer nyheter hela tiden nu från bugaboo :)
    15 augusti presenteras den första nyheten så det är inte jättelång dit,sen kommer nästa i september
    och sen gissar jag på att det blir ett hopp på några månader och sen kommer det en stooor nyhet så som jag kan sya det hela...Önskar jag kunde säga mer,men jag kan inte....Tyst..
    Men ni kommer inte bli besvikna vänner "det vet jag"

Kram
    Fantasin skenar iväg här... Kul! 
  • Surkatt

Fast då hoppas jag på en terrängvagn med fyra hjul... Kommer inte överrens med trhjuliga saker,  jag... Men ett par snurrbara terrängdäck till cam/frog vore sweet! 

• Surkatt

Hur restriktiva har ni varit med viktgränserna på vagnarna? Jag har lite problem med min stora tjej som är 2,5 och 96 cm, 18 kilo. Hon sover inte middag längre men behöver ju ändå ha möjlighet att vila benen en stund i vagnen... Det vore optimalt att kunna hiva upp bebisen i bärsele/sjal och låta henne åka i samma vagn som han har, men viktgränsen går ju på 17 i camen....  Packar hela vagnen ihop om hon skulle åka i den i nödfall någon enstaka gång? Hon är duktig att gå och vi använder sällan syskonvagnen, om vi inte ska vara borta länge... 

Har en carena double swing som jag faktiskt varit jättenöjd med men jag vill INTE sätta lillebror i den framåtvänd än. När vi är två har vi en brio race som funkar utmärkt. Donkey är hon för stor för...  

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21