Inlägg från: Surkatt |Visa alla inlägg
  • Surkatt

Bugaboo-tråd nr 21

Hm... en sak jag undrar över... de här mugghållarna som alla är så förtjusta i... Använder ni såna allihopa? Till vaddå? Ni kan väl omöjligt springa runt med en latte hela tiden? Eller gör man så? 

Har en som ligger här hemma och skräpar och efter att ha sagt att jag inte använder krokarna till froggen och sen kommit på att de är skitbra så undrar jag om det är nåt jag missat med mugghållaren också.. Så jag inte ångrar mej om jag säljer den...

Har för övrigt sytt en dyna till ny... Hade för jäkla strul med kantbanden... Blir galen på kantband. Nästa dyna jag syr blir antingen vändsydd eller med skumgummit mindre än själva tyget så att jag bara behövr kanat runt tyg och inte det j-kla skummet. Två nålar gick, och ganska mycket tålamod. och det ser ut som crap. Men man får inte titta så nära. Bild läggs upp i mitt galleri om några dagar eller när tid finns om nån är nyfiken... Klar förbättring mot den förra iallafall ( men det kunde knappast bli sämre heller... )

• Surkatt
    Joddan skrev 2011-08-08 21:26:03 följande:
    Vattenflaska, läskburk, nappflaska, skräp, äpple, iphone, leksak? ALLT? *älskar*Skrattande
    Men.... *stendum* är det inte det man har skötväska till...?  

Nää jag fattar ju att det kan vara praktiskt att ha saker nära till hands och jaa, jag har vinglat fram med en skitvarm kaffe och styrt vagnen med en hand, och försökt svara i mobilen OCH peta i nappen samtidigt så ur den aspekten kan jag förstå att det är praktiskt.... men det är nog inte min grej....  Gillar att ha vagnen kliiiiin.

• Surkatt

Expterter: På mitt frogchassi sitter det reflexklistermärken på sidorna på handtaget längst ner. Är det original? De är lite avskavda och jag funderar på att försöka ta bort dem, de ser inte så fräscha ut liksom. Vad vågar man tvätta med för lösningsmedel för att få bort klistret? 

• Surkatt

Då rä det bara att sätta igång och pilla då....  

• Surkatt

Anpa: Får din lilla V plats i åkpåsen även till vintern? Jag tyckte han såg ut att vara en ganska lång kille? Jag funderar på att köpa en buggapåsa jag med men det känns som lite mycket pengar för bara en säsong... 

Jag har en kronan åkpåse som är tunn och bra som höståkpåse, men jag gissar att den kan bli knölig, och så har jag en eskimå vinteråkpåse och den är så himla tjock och stel så den får jag nog inte ens ner i buggan... Hm, kronan ska jagtesta, den borde funka.... Så himla fin färg på den, liksom syren/grå/smutsnyans lila....

• Surkatt

Har jag sagt att jag fått hem mitt denimtopset nu? Både liggdelslocket och stolstyget är i top top skick, ser inte alls använt ut, och sufletten syns att den är använd, men det gillar jag... Jag är jättenöjd! Så nu håller jag på och syr en ny dyna som ska passa bättre till brunt och blått.... Måste köpa nya kantband bara.... 

• Surkatt
    AnPa skrev 2011-08-12 09:00:36 följande:
    Med andra ord så kan du köpa en beg åkpåse av den gamla modellen och sälja för samma pris om din V skulle hinna växa ur den Jag köpte en ny förra hösten när de sålde ut de gamla modellerna för 500:- och sålde för 550:- i våras Din stora tjej var väl rätt lång va?
    Anpa: Ja min stora är 96 nu 2,5 år. Var tvungen att kolla BVC kortet nu och jämföra, tyckte din lilla V var jättelång, men så såg jag ju att min jänta var 87cm och vägde nästan 14 på samma koll...  Hoppsansa vad fort man glömmer hur stora de var....

Jamen då ska jag banne mej köpa en buggaåkpåse jag med. Måste bara bestämma mej för vilken färg... har ju brun bas och denim topset. Offwhite kansek *dregglar*... så har jag absolut en anledning att köpa en offwhite suffla.....  
  • Surkatt
    spigg skrev 2011-08-12 23:27:16 följande:
    OFFWHITE ÅKPÅSE? Herregud surkatt, hoppar dina barn inte i lerpölar?
    Jo stora gör det... men lilla korven kommer att sitta fastständ och inte tillåtas leka utomhus om det inte är tvåmeter snö och det är riskfristt för vagnen. Han kommer också bara tt få äta risgrynsgröt och ersättning omhan fortsätter vara en kräkbebis. INGEN TOMAT ELLER MOROTSSPYA I MIN VAGN TACK!!!! 

*skoja*

Hans storasyster var faktiskt väldigt nöjd med att åka vagn utan att gå hela första sin vinter så en säsong borde jag kunna ha det. Vi har ju tomt också si vi kan rulla i lerpölar hemma utan att behöva vagn till dem...Väldigt praktiskt nu när jag tänker på det...

• Surkatt

Mja.... Spigg... det är klart... Den där stora illbattingen, hon är mer vild än tam så det är inte helt riskfritt. Kanske ska måste köpa två åkpåsar och växla mellan? Alternativt stoppa ner den OFFWHITE:a i en icakasse när den galna tvååringen är i närheten?  

Snillen spekulerar.

• Surkatt

Kan det vara så att ni som köpte era froggar för något år sedan när de fortfarande splder i usa hade möjlighet att fynda mer? Nu när de inte säljs längre är fokl kanske mer medvetna om att det finns köpare till vagnarna? Eller är det bara jag som frog-nörd som överskattar värdet på dem. 

hahaha

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21