Inlägg från: Surkatt |Visa alla inlägg
  • Surkatt

Bugaboo-tråd nr 21

www.familjeliv.se/hem/surkatt/gallery/phpfwfhjy.jpg

Nu vet jag inte riktigt hur man gör, men jag har allafall lagt upp en bild på mitt första försök till dyna. Kanterna blev för tjocka så kantbandet räcker inte till, och min sick sack kan inte sy iegnom så här tjockt så knapphålen ser helt mongo ut. (har inte heller hittat rätt inställningar....) Äh, jag kan bortförklara i all evigheter, men jag har iallafall försökt... :)

Nu vet jag till nästa gång hur jag INTE ska göra!

• Surkatt

Karma police: Lägg gärna upp en bild som jämförelse sen då... :) Jag älskar faktiskt det tyget, har sytt kuddar till barnrum och spjälsängsskydd i det också, men nu gick sista biten till den här skrynkliga,  sorgliga försöket till en dyna.... Tänkte eventuellt sticka till sickla senare idag och se om de har nåt skumgummi på jysk så jag kan testa igen... :)

Tror att ett av felen var att jag först skulle vändsy, och lade till sömsmån, sen ändrade jag mej, och följde mamma på vifts modell, (men inte så noga tydligen)  och så vart det fel... :) Aja. 

• Surkatt
    the baby skrev 2011-08-05 14:22:09 följande:
    Ska du till Sickla så har de skumgummi på Ohlssons tyger, jag är storkund där... Glad I min dyna har jag 2 cm tjockt, som jag köpt där. 

Lägger upp en bild sen, håller på med kantbandet, syr ena sidan för hand, och det tar lite tid... 
    Ligger det kvar i sickla?  De låg ju där den där nya tingeltangelbutiken ligger nu? Blir ju jättegladom de finns kvar i krokarna där, för det är närmaste tygaffären (stora) för mej...  Hittade allafall skummgummi på åhlens. 60x200 cm för 150 spänn tror jag, men bättre pris och format vore ju inte fel... :) 
  • Surkatt

Bra tips annat82! Ska se om jag blir övrresns med det här syendet... :) 

• Surkatt

Jag vill gärna skylla på min maskin också. Har nåt billigt härke som inte alls samarbatar med mig. Det där med långsamt ska jag försöka ta till mej. Fort och fel är ju lite mitt signum. :) 

• Surkatt

Thj: Stackars dej och din familj! Tänker på er och dinaklokaord och kramar ommin lille vakna kille lite extra... .

• Surkatt
    LitenAnka skrev 2011-08-06 21:56:33 följande:
    I Veckan så ska vi beställa en bugaboo från kidzshopen i resevdelar och tänkte strunta i bumperbaren, är den nödvändig? Vi har inte tänkt att bära sittdelen mer än att kanske ändra färdriktning.
    Jag skulle lägga pengarna på bumpern definitivt. Den är bra att sätta fast leksaker i, och när de sitter upp är den bra att hålla i /  luta sig mot.... Inte så stor summa, och det är värt det, tycker jag... 

• Surkatt
    Asereht skrev 2011-08-07 20:49:35 följande:
    Nä en Urban Jungle är en Urban Jungle och en Rollerbug en Rollerbug. Båda tillverkas dock av Mountain Buggy men de är olika modeller.
    Aha.... det var sådet var. Hade ingen koll där...

• Surkatt
    Fröken Småland skrev 2011-08-07 22:43:36 följande:
    Det är (nästan) aldrig för sent för nya vagnar. Har jag berättat om hon som hade en Bee+ men köpte en ny Bee+ denim till sin drygt fyraåring bara för klädselns skull? *ser oskyldig ut* Tror ni att hon har använt den en endaste gång?
    Fast det har jag nästan förståelse för! Såg precis en annaons på blocket med bee+ i denim, och jag som inte ens gillar bee tyckte den var skitfin! 

För övrigt bara älskar jag den här tråden. det är så himla skönt att ni finns ni som "är värre än jag" för jag läser upp för min kille vad ni skriver ibland och långsamt långsamt har han börrjat tycka att jag är helt normal. Ibland när vi träffat vänner som himlar med ögonen över mina sex vagnar så säger han, men är det inte lite konstigt att bara ha två vagnar till två barn?  Och ibland säger han när vi är ute på stan... "stackars henne som har en så ful vagn"   Så tack damer!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21