Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!

Det var evigheter sen jag var här inne i denna tråd. Har helt kommit ur fas

Men nu en fråga då vi väntar syskon till N, hur funkar ståbrädor? Hur är de att köra på grusvägar? Är det tvärkört eller?

Vi är i valet och kvalet om vi ska köpa ståbräda till sonen som kommer vara 3 när nästa kommer. Vet inte om han kommer vara intresserad av att sitta i en syskonvagn eller om man ska testa ståbräda. Men där vi bor är det en del grusvägar och då undrar jag hur en ståbräda funkar? Får för mig att det kanske inte är en lyckad kombo. Någon som har några erfarenheter?

Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    HA82 skrev 2010-04-24 13:02:19 följande:
    Ska änligen bli bugga ägare!! Igår beställde vi en cameleon med grå bas och rött topptyg från babytrader. Är så glad!! Nu får vår emmaljunga cc stor konkurrens  hehe. dottern har provåkt buggan och hon verkade trivas som fisken i vattnet  Stod att den skulle levereras inom 2-5 arbetsdagar men i vulkanutbrottet e jag rädd att det tar längre tid, vet någon om dom skickar med flyg??
    Jag har för mig att den kom med lastbil men jag kan minnas fel. Köpte min 08
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla

Hej tjejer!

Det var lääänge sen jag var här. Jag har tidigare bara använt sittdelen till min son men nu väntar jag andra barnet och tog idag fram liggdelen. Undrar nu om det finns något lakanset som passar bra till Buggan? Visst går det att använda bara ngn filt men om man vill ha mer lakanstyp? Och hur funkar egentligen åkpåsarna i liggdelen? Blir det inte väldigt bylsigt?

Skorpan i magen v.36 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Jessiicaa89 skrev 2010-07-06 17:43:28 följande:
    Ett vanligt lakan kan man använda. Lakan till vagn då :)
    Jo, men tänkte om det fanns några fina någonstans? Tycker alla brukar vara så duttiga med små lamm och grejer på.
  • Duntoffla

En annan fråga, passar adaptern för Acta alla Actas babyskydd eller bara specifika modeller? Vårt babyskydd är några år gammalt.

• Duntoffla
    Jessiicaa89 skrev 2010-07-06 18:07:04 följande:
    ahh du menar så :) Vi har köpt vanliga vita, hittade dom på Ullared. Menar du lakan sett nu eller underlakan?
    Lakan set

Jag får ge mig ut på jakt på Babyland, Barnens hus eller liknande tror jag
  • Duntoffla
    julmusten skrev 2010-07-06 18:33:31 följande:
    Nu har jag nastan aldrig anvant tacke och sant kraffs till mina barn, men min mamma kopte ett Tummen paslakan set som funkade jattebra i liggdelen for mig.
    bohusbebis skrev 2010-07-06 18:45:21 följande:
    Eller ett fint vanligt örngott till "vuxensäng" brukar funka....
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-06 19:02:48 följande:
    Tung?? vilken modell har du?? ingen av dom jag har tycker jag e speciellt tunga!
    Duntoffla skrev 2010-07-06 18:16:16 följande:
    Lakan set

Jag får ge mig ut på jakt på Babyland, Barnens hus eller liknande tror jag
    Ikea hade när jag väntade Noa i enfärgat som passar i vagga!
    Vagg modeller e mindre än spjälsäng och passar jätte bra i vagnen!
    Tack för tipsen! Jag får kolla runt.

Någon som vet ang Bugga adaptern för Acta passar alla Acta Babyskydd?
  • Duntoffla
    mamma på vift skrev 2010-07-06 21:27:33 följande:
    Autobaby II och Logico S vet jag fungerar på adaptern...äldre modeller än så är jag osäker på.
    Tack! Tror det är en Logico vi har
  • Duntoffla
    tilde72 skrev 2010-07-06 23:24:37 följande:
    Vill höra med er andra med Buggavagnar. När gör ni om eran vagn till sittdel egentligen?
    Min dotter närmar sig om några veckor sex månader och hon gillar inte alls något vidare att ligga i liggdelen i vagnen. Vad tros... är det ännu för tidigt att bygga om vagnen nu och är det lätt att göra det själv?  Någon som gjort det?
    Tjingeling Tilde
    Nu hade jag inte en Bugga som första vagn förra gången men jag började med sittdel på min dåvarande Emmaljunga (för att snabbt köpa en Bugga istället då sonen inte alls satt bra i EL:en) vid 6 månaders ålder.

Det är inte särskilt svårt att göra sittdelen annat än att det kan vara lite trixit att få på remmarna vid de "piggar" som finns på var sida om ramen. Jag fick kämpa ett tag rent styrkemässigt men det är inte svårt rent tekniskt. 
  • Duntoffla

Hej tjejer

Nu är lillasyster ute och Buggan används lite mer igen. Funderar på att byta till annan färg på liggdelen. vet ngn vad själva klädseln för liggdelen kostar ny? Tillhör locket och sufflan toppklädsel? Känner mig som rookie på nytt

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21