Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2011-04-11 21:28:50 följande:
    *snäll själ*

Du är hygglo som vanligt. Tack!
  • Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2011-04-11 21:39:08 följande:

Vi gjorde den till medlemstråd för att kunna stänga av de som babblar, so beware Demon

Flört
    Oops! Jag som är en sån sladdertacka...Oskyldig
    DeniZeus skrev 2011-04-11 21:44:51 följande:
    Hej! Har en liten fundering som ni kanske kan hjälpa mig med ;) Vi ska ut och flyga och nu funderar vi lite på det här med vagn. Vi har en bugaboo cameleon samt en mutsy. Mutsyn är ingen vagn man tar med på resa men hur är det med buggan? Den väger ju inte så mkt men den känns ändå otymlig på nått vis. Vår dotter kommer att vara 1,5år när vi åker så vi är i behov av en vagn som man kan fälla ner vid sovning. Någon som rest med en bugaboo cameleon? Är det bättre att köpa en sulky eller är hon för liten?
    Jag skulle satsa på en sulky. Vi hade en MacLaren när sonen var 1 år och den funkade
  • Duntoffla

Någon som har pimp-tips? Jag har i nuläget hemma;

Brun varukorg
    Röd varukorg
    Sand varukorg

Brun sittdelsbas 
    Röd sittdelsbas
    Sand sittdelsbas

Brun sufflett
    Cerise sufflett
    Röd sommarsuflett

Cerise sittöverdrag
    Brun sittöverdrag 

• Duntoffla
    AnPa skrev 2011-04-12 07:41:10 följande:
    Duntoffla: åååhh jag röstar för sand bas och rosa top! Så snyggt :)
    Jag var faktiskt inne på det när jag var ute och gick nyss. Blir också sugen på att köpa en offwhite suffla och ha till rosa överdrag
  • Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2011-04-12 07:50:46 följande:
    Här är en liknande kombo:

Så ser nästan min ut nu. Röd bas och cerise (den mer illiga rosa) canvas suflett
    Tant Pruselius skrev 2011-04-12 08:14:45 följande:
    Röstar för samma som frk S - röd bas och rosa on top tok fint. Inte så förtjust i sand * duckar för ruttna tomater* och brunt känns rätt höstigt... Men rött l love !!!
    Det har jag nu. Skulle vilja förnya mig  lite. "måste" kanske köpa något nytt.

Smaken är som baken *laddar med tomater*
    linaenn skrev 2011-04-12 07:58:58 följande:
    Duntoffla: Jag röstar också för sand/rosa, det blir fräscht nu i vår. Och så kan du köra helrött i sommar!

Jag är också sugen på vårpimpning av buggan. Har haft helbrunt med orange åkpåse hela vintern och häromdagen slängde jag på den gröna PF Skurvysufletten bara för att få något nytt men det känns mer höstigt än vårigt tycker jag. Jag har utöver brunt och Skurvy bara offwhite topp och den tänkte jag spara till sommaren, så vad ska jag satsa på nu? Är sugen på nya äppelgröna sufletten eller klarblått.... Några andra förslag? Kanske får specialbeställa en egensygg suffla nånstans med eget vårigt tyg... Har dessvärre bara orange bugga åkpåse och svart alviåkpåse så det måste ju passa ihop med det med, jag är inte så mkt för smällkarameller... Och då är det svårt förstås med andra färger, behöver en till åkpåse med andra ord.
    Gul suflett. Passar bra till brunt och orange. 
    mammageno skrev 2011-04-12 09:48:27 följande:
    Nu kommer det! Mina undermedel )) Hahaha!

1./Duscha raringen och tvätta med diskmedel och mjuk svamp

2./Autosol
    Mkt milt slipande, jätte bra! Finns ibland två sorter, ta den mildaste och gnugga inte för länge men det tar bort smårepor och ränder. Finns på Lantmännen och de stora som Ica maxi och Coop. Ta ej på svart plast men på det vita är det grymt! Blir kritvitt igen! På kromet och ev smårost
    Tänkte också Autosol men visste inte om det skulle repa. Måste nog också inhandla och göra vårstädning. Ta bort hjulen och smörja och fixa. Hoppas på sol imorgon så jag kan hålla på. Nu är det grått och trist ute

• Duntoffla
    AnPa skrev 2011-04-12 10:41:21 följande:
    Alltså sand bas, rosa överdrag och offwhite suffla :)
    Ja, visst kan det vara lite fint? *måste jaga suffla* 

Ni som har offwhite suffla, blir det tokljust för barnet på sommaren? Det kan ju vara en nackdel, fördelen är att det inte syns om det blir solblekt på samma sätt som andra färger 

Eller kanske brun sittdel, sandbas, rosa överdrag och vit suffla? *nu snurrar hjärnan på högvarv*
    DeniZeus skrev 2011-04-12 11:03:39 följande:
    Tant Pruselius skrev 2011-04-12 08:09:20 följande:
    Moltan - jag skulle ta tillfället i akt och köpt en Bee
    Tack för era svar!

Ja, det får nog bli en sulky ändå. Min man sa det redan från början så det är väl bara att börja leta =)
     Ja, ibland har de tyvärr rätt de där männen  
  • Duntoffla
    DeniZeus skrev 2011-04-12 11:40:28 följande:
    Svarar ja direkt på frågan om offwhite sufflan. Vi hade den förra sommaren. Blir väldigt ljust :( Det är synd för jag tycker den färgen är snyggast.
    Nu kör vi den cerisa men den känns inte så somrig så vi tänkte köpa den ljusrosa (om den är snygg irl) till sommaren. 
    Någon som har den ljusrosa? 

Antog nästan det. Då är det en bättre suflett att ha höst och vinter kanske?
  • Duntoffla
    AnPa skrev 2011-04-12 13:36:06 följande:
    Jag tycker att parasoll är nödvändigt om man vill kunna vara ute utan att få en stekt unge :P
    Jag tycker att parasoll funkar sådär fakiskt. 
  • Duntoffla
    linaenn skrev 2011-04-12 13:03:01 följande:
    tänkte precis skriva EXAKT samma som dig (förutom om parasollen för det är jag inte så förtjust i ;) )
    Lea sover oftast ute i sin vagn så ljus är hon van vid. 
  • Duntoffla
    AnPa skrev 2011-04-12 14:16:37 följande:
    Duntoffla: för att man måste flytta det?
    För att det var vingligt och mest fick luft under sig. Men jag hade en äldre modell, möjligt att de nyare sitter bättre.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21