Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo-tråd nr 21

Hej hej

Nu var det länge sen jag var här i tråden igen. Har så smått börjat bli lite sugen på en Bee (jag som tidigare sagt att de ser ut som skit ) men har nu fråga till er som har/har haft både Cam och Bugaboo bee +....vad finns det för plus och minus tycker ni?

Bring it on!

• Duntoffla
    mammageno skrev 2011-04-10 21:39:29 följande:
    Jag har inte bee + men en bee och en CAM och jag skulle inte köra bee som endavagn iaf.
    Nej, det kommer jag inte att göra. Har i nuläget en EL Scooter, Bugga Cam och en UJ dubbelvagn och kör ;

Bugga i stan med svägnbara hjul eller hemma med terränghjul
    EL Scooter hemma till storebror (ev sälja)
    UJ hemma och stan (denna ska säljas)

Kommer köpa en UJ singel att köra hemma och i så fall blir Been "stadsvagn/shoppingvagn" 
  • Duntoffla
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-10 21:44:02 följande:
    beror på barnets ålder. 
    För småbarn tycker jag absolut cam, men till större barn 1år+ så lätt bee+! 
    Hon är 8 månader nu. Kanske är bättre att vänta? Men ska man sälja brukar våren vara bättre inbillar jag mig
  • Duntoffla
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-10 22:36:20 följande:
    hittar du ett fynd så slå till! 
    men annars så ja... vänta! jag blev inte nöjd med been förens dess  att noa passerade 2 år..
    men då körde iof jag been som ända vagn oxå..
    Jag såg ovan att du bara tänkte ha den som extra vagn och de tror jag absolut kan passa men absolut inte so heltidsvagn än! 
    Här kommer den aldrig användas som ensamvagn då vi har grusvägar utan "bara" i stan och när jag shoppar (nu låter jag som värsta lyxhustrun eller något men när jag inte rullar på våra vägar menar jag )

Sambon tyckte att vi nu bara kunde ha en vagn (sonen är 3,5 år och går mest) men näää det går inte Gillar UJ på rejäla vägar men Bugga när det ska på bussar, åka till stan osv.

• Duntoffla
    hej att skrev 2011-04-11 13:03:42 följande:
    Nu har jag lagt beställning på chassi, hjul och ram på kidzshop, och kan ta det lite lugnt med resten. Inte det billigaste alternativet men efter att ha bott vid datorn sista tiden och känt hur förvirringen stegrat med alla regler för transporter, fraktavgifter, internetgiro och all sköns merarbete (bor ju på en öde ö uppenbarligen), så gav vi helt enkelt upp och la en beställning på nya delar istället.
    Hade loppis igår och sedan följde en natts spy- och febervaka över sonen så idag var det faktiskt inte lika svårt för oss att bestämma hur vi skulle göra...

Mjaha, nu till det roliga som jag väntat på - var köper man symönster till suflett? Eller är det eget knåp som gäller med det också?
    Brukar finnas mönster på Tradera om inte någon vänlig själ har att dela med sig.

Jag var idag inne och provade en Bee+. Superlätt manövrerad men jag inser nu att det INTE blir en sån ännu. Lea sitter mkt bättre i sin Cam så den behåller jag tills vidare. Kanske blir en singel Donkey vad det lider då de tydligen ska ha större framhjul? I stället blir det nu att behålla Camen (som jag faktiskt älskar men nytt är ju kul ) och att investsera i en UJ att köra på vägarna här hemma. Är less på att köra camen med terränghjulen. 

Jag kanske ska vårpimpa buggan lite istället  
  • Duntoffla
    Insomnie skrev 2011-04-11 13:33:03 följande:
    Vårpimpa buggan låter skoj! Jag är så galet sugen på att göra nått nytt till min...
    Ja, det känns som om jag måste göra något. Fast den är rätt färgglad redan. (röd bas och cerise suffla)

• Duntoffla
    Asereht skrev 2011-04-11 17:45:31 följande:
    Mitt stora problem just nu är hur jag ska klä om min bugga.

Den är just nu klarblå med egna suffletten. Har haft så ett tag och känner för ombyte men frågan är hur. Brun bas med gul åkpåse alternativt retrofilt och så orange/rosa/beige tillbehör. Eller sandbas med orange, rosa och brunt till. Eller ska jag fortsätta med blått och köra rött eller svart till. Svårt det här! Synd att jag itne har någon rosa sufflett förresten, för det är väl lite tidigt att börja med sommarsufflett bara för att komma åt färgen...eller?
    Brun bas med gul åkpåse är snyggt. Jag älskar den kombon. Sen är ju orange/gult och brunt eller sand snyggt också.

jag röstar för någon sån färg och inte blått/svart.

Rött och brunt är fint också

Haha, många val!  
  • Duntoffla
    Insomnie skrev 2011-04-11 13:59:06 följande:
    Min är rätt tråkig just nu... Grå bas och så en svart suflett med vita stjärnor på (finns bild i bildtråden) men jag är kanske inte så rolig av mig... Va och köpte en bit molntyg i trikå här om dagen (till ett annat projekt), jag älskar det mönstret.. Så nu sitter jag och är lite sugen på att sy en ny suflett i det fast jag antar jag måste köpa ett bomullstyg istället för trikå..

Måste nog gå in i bildtråden och får lite inspiration
    Jag har gjort 2 sufletter men ingen av dem blev klockren direkt. Måste nog också kika lite i BT
  • Duntoffla
    Insomnie skrev 2011-04-11 20:14:52 följande:
    Haha, då är du som jag... jag har också gjort två men ingen är sådär så att jag älskar den...
    Sy är inte riktigt min grej. De ser ok ut på håll men kollar man nära så önskar man att man fortsatt kolla på håll
  • Duntoffla

Och så har ni gjort BT till medlemsgrupp. Hoppas att ngn snäll själ släpper in mig Oskyldig
    Tänkte slänga in några gamla kombos. Kanske mest för att få lite nytänk själv

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21