Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo-tråd nr 21

Lille Mammsen skrev 2011-05-06 17:04:10 följande:
    Men va de inte så att USA ej skickar hit??  Va så tidigare iallafall...eller va det bara Urban Jungle??
    Ingen aning! Det kan kanske vara så? Nu när du säger det ringer en klocka. Ja då är det nog enklast med beställning inom Sverige eller från Babytrader som är billigast (de har nu 10%)
  • Duntoffla
    mammageno skrev 2011-05-06 20:16:17 följande:
    Nej jag har inte imprenerat min, jag tycker det är lika bra med regnskydd utan svarade en som ville. men borde kanske inte sagt ngt eller svarat alls, har googlat och det stämmer att det förutom är giftigt är miljöfarligt. Så ta INTE DET!

Ber om ursäkt att jag inte kollade annat än på burken och såklart säger tillverkaren att det inte är farligt

Det är lika mycket gift i nya tyger tex för att de skall hålla sig skrynkelhärdiga. tvätta alltid allt.
    Ja det är hemskt att de ska ha i så mycket skit i allt. Förut tänkte jag inte så mycket på sånt men läste sen en artikel med Eva Röse i Mama där hon varit med i en dokumentär som handlade om alla giftiga ämnen. Hon var då gravid och insåg hur mycket skit hon fick i sig genom tyger och sånt till sitt barn. Rätt skrämmande!

Åh vad jag är sugen på något nytt till min Cam, kan inte riktigt släppa tanken på offwhite suffla. 
  • Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2011-05-07 08:19:22 följande:
    Vi lär så länge vi lever
    Duntoffla skrev 2011-05-07 08:13:45 följande:
    Åh vad jag är sugen på något nytt till min Cam, kan inte riktigt släppa tanken på offwhite suffla. 
    Offwhite är finaste färgen av alla på sommaren Hjärta
    Ja, och det syns ju inte om det blir blekt. Vet bara inte om jag har lust att lägga pengarna på en spillans ny *snål*
  • Duntoffla

Ang byte/ försäljning så fanns ju förut en fb grupp. Är den aktiv? Jag var med för typ 200 år sen

• Duntoffla

Honey- ja det får man med vagnen. Har inte testat något annat men fler borde väl funka. Sen kanske det blir pösigt på men själva funktionen borde ju vara den samma

• Duntoffla
    Honey1982 skrev 2011-05-11 15:57:46 följande:
    Hmm, det har jag nog missat. Måste kolla i lådan.
    Nu blir jag ju osäker, det kanske inte är med? Kan dock inte komma ihåg att jag köpt ett separat...

• Duntoffla

Jag har en bugga Cam och en UJ och ska köpa en ståbräda. Vet att Lascals ståbrädor ska vara bara på UJ:n men vet ni om den funkar bra även på camen?

• Duntoffla

Nu kanske jag missat om någon svarat men jag frågar igen... Hur funkar lascals ståbräda på bugga? Ville ha en som funkar bra på både uj och bugga

• Duntoffla
    Armani skrev 2011-06-01 21:03:31 följande:
    Vi har Buggyboard (tror jag den heter?) till vår frog och det funkar bra! Har man sittdelen i liggläge eller en liggdel så kan det bli lite tight för barnet som står, men det har väl mest att göra med att handtaget inte är ställbart på frog, har man en cam blir det nog mer rymligt
    Tack, det är den modellen jag funderar på att köpa.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21