Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo-tråd nr 21

mammageno skrev 2011-04-12 20:41:05 följande:
    1 diskmedel o mjuk svamp Tvätta hela vagnen med detta. Var försiktig om det inte finns hjul på då viss smörj kletas ut över hela vagnen om du tar där..

2 autosol endast på aluminiumchassit och VIT plast, gnugga inte jättehårt och länge på samma ställe ta lite vatten på trasan, det blir jättefint och det vita kritvitt

3lackrengöring på aluminiumet endast

4 svart plast; back to blackvax men endast på matt svart plast, färgar annars. Polera upp glans i ytan. anv mycket lite åt gången.

Torka med lätt fuktad trasa allt med några droppar fin hudolja och torka sedan med en torr microfibertrasa.

Fråga gärna jag nästan önskar jag fick hjälpa, sånt är ju så kul!
    *sparar*

Gjorde lite så där nu ikväll fast bara med Autosol på chassit. Får ta det andra vid tillfälle 
  • Duntoffla
    mammageno skrev 2011-04-12 21:35:03 följande:
    På tex Coop Ica maxi och mekonomen och granngården/lantmanna det är en tub i en pappförpackning brukar finnas vid bil eller vid cykelavd. Färger svart med rött på. fråga för den är gryyym!
    Visst gjorde det skillnad?!
    Ja, den blev finare och en del smårepor liksom försvann

Snabbpimpade vagnen lite med vad som fanns hemma Den får duga ett tag i alla fall 
  • Duntoffla
    Joddan skrev 2011-04-13 11:34:36 följande:
    Någon som bor i sthlm som åker buss från slussen ofta?
    På tal om sjukhusmammans länkar.

I slussen finna en galleria som man kan åka hiss/rulltrappa upp till torget. Den andra hissen som finns är inne i t-banan. Och jag som åker vagn åker gratis buss så ja har inget månadskort att komma in där till hissen.
    Gallerian är öppen typ 9 (eller 8) till 22. HUR GÖR NI SEN? Om man ska ner/upp senare? Den finns en trapp (en gul kissig med massa knarkare i). Men jag vill (kan) inte dra upp vagnen...
    Hur gör ni? Finns det någon annan väg? Har pratat med sl och de säger bara att jag får passa gallerians tider för att komma hem???? När maken är med är de ok, för då bär han... Några tips? Om det finns ngn som brukar åka i slussen...
    Just nu åker jag inte ofta då jag är mammaledig men annars. Du ska alltså ner i Slussen (Nacka-Värmdö)? Jag skulle knata bort mot Ga stan (skeppsbron) och sen första övergångsstället och ner mot Patricia och sen in vid Slussen mot bussarna. Eller tvärtom om du kommer från Nacka-Värmdöhållet
  • Duntoffla
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-13 14:18:27 följande:
    ja men och nu när jag tänker efter så går jag samma väg som duntoffla. 
    Men det har väl iaf funnits en gångramp ner förr?! men de var inte en trevlig väg att gå. fast då kanske man inte kom ner hela vägen?
    fy de är verkligen för länge sedan jag åkte där ifrån... 2 år sedan eller nåt sånt
    jag börjar bli gammal och gaggig hahaha

Men jag skulle iaf om det var i dag och om vädret inte tillät att gå ute, så skulle jag gå in och be om att få bli insläppt till hissen. Det ska dom inte neka! 
    jag kan inte minnas någon ramp, eller jo kanske längre bort i den gula tunneln om man går mot Ga stan. Men då måste man gå över vägen nere vid Nautiska tror jag. Annars är det den svängda trappan ner direkt till "busstavlan" och den är ramplös
  • Duntoffla
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-13 14:28:51 följande:
    ja jag tror att de e den rampen jag har i huvudet
    men kommer ner under där de har/gör(?!) legat gamla butiker... stinker piss och är allmänt otrevligt.
    Men jag har ju minne som en fiskpinne oxå  
    Ja precis. Bättre att om man är på torget gå över mot McDonalds och sen följa den vägen förbi Katarinahissen och ner till första övergångsstället, svänga höger och sen mot bussarna.

Sorry för OT  
  • Duntoffla
    Joddan skrev 2011-04-13 16:35:58 följande:
    Är i slussen nu.. Ingen ramp i snurrtrappan eller i långa trappan bredvid galleian/pressbyrån... Då om man ska gå så får man gå mot vikingline och sedan runt och upp mot mcd... Snark Jag tycker sl/sthlm borde planerat bättre . Jobbigt att dra dubbelvagn upp för ramp också...
    Och nån skrev om att man måste ha biljett ändå så stämmer inte det. Ingen kontrollant har sagt till mig senaste två åren.
    Sorry OT!
    Mot Viking Line? Från menar du väl? Gå över mot Patricia och sen mot Skeppsbron och vänd sedan tillbaka mot Donken

Sorry, ska sluta älta det nu  
  • Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2011-04-13 20:37:12 följande:
    Jag tycker att offwhite och klarblått är fint till grå bas
    Skulle precis säga samma sak. Gult är också fint och rött
  • Duntoffla
    Liten Mjau skrev 2011-04-13 20:57:34 följande:
    Precis. Egentligen är det väl bara beige och brun som inte passar grå bas
    Tant Pruselius skrev 2011-04-13 22:24:18 följande:
    rött är alltid rätt !
    Amen!
  • Duntoffla
    mammageno skrev 2011-04-14 09:41:53 följande:
    Åh jag är SÅÅ glad!!

Jag köpte ett nytt chassi till min bee för ett tag sedan och min man kom hem sent igår och har överraskat mig med helt nya delar till det så nu har jag Två ! Bee:-O
    Vi har pratat om det innan men kommit fram till att det är för dyrt och förra gången han var i Holland sa han att de inte hade varorna hemma men i själva verket beställde han dem då eftersom hans holländska kollega prutade åt honom så fick han bra pris!! Jihoo!
    Gulle min man han vet hur man tillfredsställer en kvinna med vagnbegär!

Det enda är att de i holland inte går beställa sitsen och sittdelstyget för sig, så nu har jag ett över. (Men det har jag tänkt klä om, min mamma är tapetserade så hon skulle hjälpa)
    Och tyget är annorlunda än de andra, mkt tunnare sidor tex. Och flärparna går inte ner liksom. (gamla bee jag talar om, gillar den mer faktiskt)
    Så nu har jag en helt NY classic!!
    GRattis! Till både vagn och man
  • Duntoffla
    mammageno skrev 2011-04-14 12:32:07 följande:
    Min man vill att jag skriver att han är muskulös och bra i sängen med!
    *asg* Såklart
    Fröken Småland skrev 2011-04-14 11:56:01 följande:
    Bugaboon är liten men liggdelen är stoooor. Men PT-liften är kort det är riktigt. Jag använde den aldrig tyvärr men vet många som gjort det och tyckt attt den passat fin-fint men varit just  - kort.
    Tant Pruselius skrev 2011-04-14 11:49:23 följande:
    Kyssalltså älskade bästaste frk s finns det någonting du inte har bild på....grymt impad!
    Nej, jag tror faktiskt inte det Drömmer
    En mapp på datorn med 1000 Buggabilder?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21