Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo-tråd nr 21

Minmami skrev 2010-10-24 17:36:46 följande:
    Har en fråga som jag hoppas få hjälp med.

Har en cameleon och har köpt adapter till graco babyskydd, har deras logico, ska det verkligen vara svårt att knäppa fast den i adaptern?

Köpte den för att det skulle vara smidigt inte för att krångla som tusan med att knäppa på babyskyddet på adaptern.
    Jag har en adapter och en acta babyskydd. För att knäppa fast den måste du vinkla skyddet lite neråt. Inte svårt men det behövs en viss "knyck"

Jag vill inte dumförklara dig men har du satt adaptern åt rätt håll också? Jag såg inte första gången jag skulle sätta mitt att det finns ett upp och ner
  • Duntoffla
    Minmami skrev 2010-10-24 19:35:00 följande:
    Tack för svar, tur att jag satt den rätt från början så jag slapp känna mig "dum". Men vinkla huvuddelen neråt. För fotändan klickar i men inte fram till. Vad har du för "knyck"?
    Mitt "knyck" är just att vinkla framdelen på skyddet lite neråt. Annars vet jag inte. Det ska inte vara svårt. Obestämd
  • Duntoffla
    Flerbarnstokan skrev 2010-10-25 14:08:53 följande:
    Färghjälp
    Har en Cameleon med grå bas och svart toppklädsel. Är nu 2 år och vääääldigt blekt, säväl varukorg, sufflett som bas. Måste inhandla nytt från topp till tå... Svart och grått går bort då de blektes snabbt. Funderar på om sand som i sig är så ljus inte bleks så mycket, med ett cerist toppset? Någon som ha bild på denna kombo? Finns det ngn ny bildtråd?

Eller vilka andra färger håller bra annars? Velar så om färgerna, brukar vara väldigt "svart" av mig så jag vet inte om jag vågar ett cerist toppset???
    Jag har bara sand nertill och brunt upptill i orginalutförandet (den bruna sufflan är rätt blekt vid pinnarna då den mest varit ouppfälld) Tror de flesta starkare färger bleks mycket så ska man vara safe ska du ju ha offwhite, sand eller ev ljusgult suffla. Fast cerise är skitsnyggt. Väntar hem ett cerise toppset att ha till min bruna varukorg och sandfärgade liggdel (skulle gärna haft brun liggdel alt röd liggdel, röd varukorg och cerise suffla)

Åh vad jag vill använda sittdelen snart. Liggdelen är inte lika kul och lätt att byta färg på.
  • Duntoffla
    Embla82 skrev 2010-10-26 09:58:24 följande:

Hallå! Jag har köpt mig en bugaboo cameleon och har sett att många har sytt egna sufletter till den. Är det någon som vet var man kan få tag på mönstret?

När jag sydde egna så ritade jag av suflett-delarna själv. Det blev rätt ok. Och med lite övning kan de nog bli jättebra. Fick dessutom tips av ngn härinne har jag för mig.
  • Duntoffla

Smakråd please...Obestämd

Har ju en sandfärgad liggdel och brun varukorg och brunt liggdelslock. Nu ska jag pimpa upp den lite. Ska jag ha;

* Sand liggdel, brun varukorg, cerise suffla och cerise liggdelslock

* Sand liggdel, brun varukorg, cerise suffla och brunt liggdelslock

* Sand liggdel, röd varukorg, cerise suffla och cerise liggdelslock

I vagnen har jag en rosa Bugga-åkpåse

Vilka I-landsproblem man har...

• Duntoffla
    lolo21 skrev 2010-10-31 19:57:35 följande:
    Är såå nöjd. Fick hem min Oioi floral jaquard skötväska från mammashop ikväll=) Den är såå snygg! och verkar hur bra som helst.

www.mammashop.se/babyartiklar/skotvaskor/skot...

Den ska få hänga på Buggan när bebis kommit, och på syskonvagnen. Men om man har liggdelen till vagnen, och ståbräda, vart gör man av väskan?? Knöla ner den i varukorgen känns ju både omständigt och nästan omöjligt?
    Skitsnygg! Har dock inget bra tips på vad man gör av den när man har ståbräda. Det är ju inte jätte gott om plats vid "styret" kan jag tänka mig. Varukorgen är svåråtkomlig som attan med liggdelen också ju Obestämd
  • Duntoffla
    stjernan skrev 2010-11-03 10:45:04 följande:
    Jag har Bugaboos egna ståbräda. Fördelen med den är att den är väldigt lätt att ta av (den nya varianten), men en stor nackdel är att man inte kan gå bakom vagnen när den är på för den sticker ut så mycket. Man måste gå lite på sidan av vagnen. Nu har jag inte prövat nån annan ståbräda men det ser ju ut som att man kan undvika detta problem med andra modeller...

Jag velar och velar om jag ska beställa vinterhjul eller inte! Nån som kan spå hurdan vintern kommer att bli i Sthlm?
    Vintern ska ju blir kall och då troligen massa snö också. Men går det inte lätt att få tag på terränghjulen i butikerna då?
  • Duntoffla
    liie skrev 2010-11-09 16:52:16 följande:
    Finns det någon som har en bugga cam och som promenerar  mycket på grusväg? Och är det någon här som använder terränghjulen och tycker ni att de funkar bra? Vill ha en bugga men är lite osäker om den funkar att ha när man bor på landet med grus och asfaltvägar att gå på.
    Vi har en Cam och har mest grusväg där vi bor. Har terränghjulen hemma och swivelhjulen när vi åker till stan.  Till dottern har vi bara Camen (+ dubbelvagn när båda barnen är hemma och åker vagn) och till sonen en EL Scooter. Men nog tycker jag att en Cam funkar även om det säkerligen finns ännu bättre vagnar för just det ändamålet. Man tappar ju lite av den braiga funktionen som Buggan har med de svängbara hjulen. Terränghjulen går det ju bara att köra rakt fram med om du förstår vad jag menar.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21