livet från ljusa sidan skrev 2010-10-08 10:39:01 följande:
men det beror väl också på hur du klär barnet? För om du bara vill ha vanliga kläder och kanske en kofta då får du kanske ha en lite tjockare åkpåse. Men i vintras hade jag bara bugga åkpåse, fleeceoverall och sedan topplocket på! Nu vet jag itne hur gammalt ditt barn är men jag kommer ha min åkpåse (det är ju inte en åkpåse egentligen eftersom den heter footmuff ;)) och sedan en filt över benen, fårskinsstofflor jacka och vantar och mössa. Sedan om det blir -20 så kommer jag ändå inte vara ute särskilt mycket ;)
Ja, det är ju sant.

Hon är rätt varm av sig. Hon är 2 månader nu. Brukar vanligen ha vanliga kläder och sen en fleeceoverall på. När hennes storebror var liten räckte det med vanliga kläder, fleece och åkpåse men den vintern var lite mildare också. Och visst kanske man inte är ute tokmycket i -20-30 grader men promenader lär jag ta i alla fall.
movie skrev 2010-10-08 10:39:23 följande:
Jag har ingen bugga åkpåse, fast jag vill, har bara inte blivit av. Har en begagnad åkpåse, vet inte vad det är för märke, en liten filt och overall. Detta har varit i liggdelen.
Det borde ju bli rätt varmt i liggdelen då man har locket över. Som du säger kommer kylan mest underifrån och har man säkrat upp där så räcker kanske en vanlig dunåkpåse.