Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-09-03 18:52:57 följande:
    Ja alltså liggdelstyget kostar 650 utan maddrass. 440 för varukorgen om jag inte minns helt fel.
    Ok, tack. Det var exakt det jag ville veta. Då ska jag leta vidare.
  • Duntoffla

Funderar på en ny åkpåse i ceriserosa. Är det skillnad på nyanserna på de gamla rosa och de nya med dragskon? Tycker att den ser mörkare/starkare ut på produktbilder men är det så även i verkligheten? De rosa man ser på Tradera och Blocket ser lite ljusare ut. Är det ngn som har en bild på en äldre cerise eller kanske den nya?

• Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 08:37:57 följande:
    Jag kan inte svära på att det är samma färg på rosa med och utan dragsko men jag påstår det tills jag är motbevisad Däremot skall du vara uppmärksam på att det av den äldre modellen finns två olika rosa, kanske det är därför du upplever färgskillnad på bilder osv? Sen är det självklart ljus och bild som påverkar hur nyanser framstår. Om du länkar till någon av bilderna du sett så kan vi antagligen avgöra vilken rosa det är
    OK. Såg nu att den nya från 2010 heter HOT PINK och ser mkt starkare ut. De jag sett är ex denna

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx
  • Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:55:55 följande:
    Duntoffla: Den första på Tradera som du länkar till ser absolut ut som den gamla, ljusa rosa även om bilden kan lura mig. Den andra i Kidzshop ser ut att överensstämma med den färg som finns på den gamla åkpåsemodellen men alltså med den nyare färgen (gamla påsen, nya rosa). Dock så ser den bilden extremt bjärt ut i färgen och jag tror inte att bilden helt överensstämmer med verkligheten; därav att jag tycker att det stärker min hypotes att det är samma rosa. Men som sagt; jag har inte sett båda IRL bredvid varandra. Inte sett nya rosa med dragsko IRL heller *skäms och känner mig som en amatör*

Ok. Så om man vill ha en starkare rosa bör man troligen köpa den nya (även om den som du säger nog ser skarpare ut på produktbilden) alt en äldre men inte äldst modell?
  • Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 15:24:18 följande:
    Duntoffla: precis så! Du sammanfattade en hel avhandling i en enda mening.
    Note to self: lär!
    Haha...det är inte alltid så lätt att skriva så folk förstår. Är rätt dålig på det själv
  • Duntoffla
    Mamma TN skrev 2010-09-12 21:43:33 följande:
    Frågar igen... puff, puff.... Någon som har erfarenhet av Akta graco babyskydd med adapter till Cam??? Är det smidigt eller krångligt??

...och så en ny fråga. Ska köpa ny toppklädsel till min gamla Cam från -07. Rekomenderar ni Canvas eller fleece??? Fördelar och nackdelar. Har en svart fleece sen tidigare men tycker att den blev lite sladdrig efter ett tag. Funderar på om canvas är bättre men skulle gärna vilja ha grön och det finns bara i fleece. Tacksam för goda råd!!! 
    Jag har nyss köpt min adapter till vårt Akta babyskydd. Supersmidigt! Med förra barnet hade jag samma babyskydd men ingen Bugga och det var ett jäkla kånkande alternativt att hela tiden ta hela vagnen. Nu kan man ju smidigt göra kortare ärenden och slippa ta ur barnet ur skyddet.
  • Duntoffla

Åh vad mycket tråkigare det är med liggdel än sittdelen. ObestämdKänns helt värdelöst ur "stylingsynpunkt" . Inte fasen hittar man några vettiga liggdelar till bra pris och jag vet inte om det är värt det heller. Längtar till L kan sitta upp så man kan börja samla och mixa igen.

Har ju inte använt liggdelen på Buggan förut men förstår de som gnällt över att man knappt kommer åt varukorgen. Gillar ju varukorgen men det är kul om man får i och ur något också

Nu ska jag sluta gnälla, jag som inte hängt med på ett tag, kommer det några mer fina nya färger annat än den ovan?

• Duntoffla

God kväll!

Hur tänker ni andra inför kallaste vintern i mannaminne? Om jag har liggdelen på min Cam, hur varm åkpåse bör jag ha då? Antar att Bugaboos egna blir aningens för kall? Hur varmt blir det därunder egentligen? Med förra barnet hade jag en Emmaljunga och en halvtjock åkpåse men den vintern var inte så himla kall heller.

Och får de flesta åkpåsar plats i liggdelen?

Fick i alla fall hem en fin cerise åkpåse förra veckan efter en del letande I perfekt nyskick för 600 kr. *glad*
    Längtar efter att få använda den men det blir väl till sittdelen i vår.

Är det ngn som har en bild på cerise och röd kombo på sin Bugga? Får för mig att det ska vara snyggt

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21