hemlig007 skrev 2010-09-14 10:58:49 följande:
Hoppar in här i tråden. Har blivit så himla sugen på att köpa en Bugaboo till andra barnet (trots att den gamla vagnen fortfarande funkar...)
Men: Vi bor två trappor upp utan hiss och vår gamla vagn har en mjuklift som var lätt att bära upp och ner med bebisen i. Har ni lite tips hur man kan lösa det med en Bugaboo? Jag har känt på Cameleons liggdel och den känns ganska tung att bära. Man kan ju i o f s bära bebisen i famnen eller bärsjal upp och ner för trappan, men det är skönt att slippa väcka den när den har somnat i vagnen. Finns det något annat alternativ än att bära med sig hela liggdelen?
Hej och välkommen hit!
Klart att du ska ha en Bugga, de är underbara

Själv har jag en Cameleon och en Bee, love them!
Vi hade en teutonia mistral s när sonen föddes (i feb -10) och bodde på 2 tr utan hiss, precis som ni. Vi bytte till Cameleon för att den vägde så mycket mindre! (teutonian 16 kg, buggan 9 kg). Vi hade vagnen i lägenheten (bra extra sovplats i vardagsrummet tyckte vi) och jag hade inga problem med att bära upp liggdel (i liftbågen med bebis i) och chassit. Liggdelen är lättare att bära än vad man tror. Jag bar den i armvecket, supersmidigt!

Jag har svårt att tro att det finns mjukliftar som är betydligt lättate än camens liggdel.
Annars kan du ju ha en mjuklift i liggdelen. Tråkigt är ju bara att jag hat svårt att tro att det är lika mycket utrymme i en sådan. Svårare att bädda mysigt osv. Men det beror ju helt på hur man vill ha det och vilken sorts bebis man har.
Hoppas att mitt lååånga inlägg har hjälpt dig något!