• AnPa

Bugaboo-tråd nr 21

bohusbebis skrev 2010-07-14 11:41:41 följande:
    Har inte haft nån bee för jag tyckte den var så ful och feldimensionerad i sitt utseende. Blev dock blixtförälskad i Bee+ och kan bara se fördelar med den. Den har t.ex höj o sänkbart ryggstöd vilket jag tycker är oumbärligt för att man ska kunna använda vagnen länge (fällde avgörande att det blev nån bugaboo överhuvudtaget). Upplever inget problem med att suffletten skulle vara kort, fast min dotter är 2 år (och storebror 5 och han åker ibland åxå). Skulle tro att andrahandsvärdet på Bee fallit kraftigt när nya Bee+ kommit.... Det enda jag grämer mig lite över är kanske att jag "upptäcker" favoritvagnarna så sent att ungbusarna hellre går ibland...
    Okej, jag tyckte också att den såg konstig ut först med den långa sufletten, men ser fördelar med det eftersom att det verkar ge bra solskydd. Jag har en cam (från maj -10) och tycker även att den ser konsig ut när man har sittdel och den är fälld helt upprätt och har sufletten helt utfälld, ifall du förstår hur jag menar?
    Men det går ju att fälla ner sufletten ett hack på både bee och camen och då tycker jag att det ser mer estesiskt snyggt ut Glad

Hur stor skillnad är det på höjden på ryggstödet på en helt utfälld bee + och bee?

Ja jag kan också tycka att de borde ha gått ner i 2:a handsvärde, ändå lägger folk upp sina bee (1 el 2 år gamla) för 4000-4500:- på blocketObestämd
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2010-07-14 12:14:19 följande:
    Fast de säljs inte direkt som smör...

Kolla klippet här så ser man rätt tydligt skillnaderna:

">

" target="_blank">

Väldigt bra klipp! Man ser ju verkligen skillnaderna. Men jag gillar att been har kanter, känns mer skyddande än bee +. Någon som har en bee + till en bebis? Förstår om den är perfekt till en 1 ½-2 åring, men jag vill ju att den ska vara mysig/ombonad för vår lille prins.
  • AnPa

Nu har jag blivit med bee! Var på IKEA igår och så ringde min kompis, som vet att jag suttit som en hök på blocket. Hon sa då att det lagts upp en "gammal" bee från 2009, för 3300:- på blocket, fick numret och ringde. En kort bilresa, lite klämmande och kännande och vips så var vi med bee!

Jättefin är den och verkligen välvårdad. Tur att vi som älskar Bugaboo är rädda om våra grejer så att det går utmärkt att köpa begagnatGlad Just nu är sufletten rosa (skitsnygg men jag har en gosse och blivande maken gillar inte att han ska ha en rosa vagn *fniss*). Tips på var man kan köpa suflett? Vilken färg har ni?

• AnPa
    Asereht skrev 2010-07-14 18:18:21 följande:
    Såg en smart grej på en bild. Någon hade sytt som ett litet spjälskydd i fint tyg som var satt runtom i hela liggdelen. Smart, snyggt och döljer det quiltade i lggdelen på froggen dessutom är det enkelt att ta bort.

Annars vore det ju rätt enkelt att sy dit ett tyg runt om för hand. Om man bara syr försiktigt och bara i innertyget är det ju lätt att ta bort sen om man skulle vilja det.
    Smart!
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2010-07-15 08:45:50 följande:
    Men grattis, såg den annonsen åxå och mailade om SkipHop Saddlebag:en... Ropade in en på tradera för några veckor sen men varken väskan eller säljaren finns längre att få tag på, inte mina pengar heller. Så jag tänkte försöka igen.... Får man fråga om du fick med den, om inte ska jag försöka få kontakt med henne idag igen...
    Ligger en röd sufflett till Bee, "gamla" modellen ute på tradera om maken kan tänka sig den till killen... Snygg!!! (inte min annons)
    Tack!

Men usch vad folk är jävliga rent ut sagt. Är så tråkigt att sånt ska behöva hända!
    Jaha, nej jag har redan en skip hop dash (funkar jättebra på been utan axelbandet).
    Hon var jättetrevlig och svarade på en gång när jag ringde, fortsätt pröva och ringa :)

Den röda sufletten måste hunnit bli såld på tradera, kan inte hitta annonsen...  Jag gillar den röda jättemycket och blivande maken kan säkert också tänka sig den :)
  • AnPa
    lilyanna skrev 2010-07-24 16:21:04 följande:
    Tack för tipset, men jag hittar bara bumperbaren.
    Kolla bugababy.se

De har alla delar till både cam och bee Glad
  • AnPa
    imsa skrev 2010-07-30 23:27:14 följande:
    något nytt skvaller om sykon/tvillingvagn?

vad brukar en beg bee (den äldre modellen) gå loss på?
    Min kostade 3000:-  och är från 2009 Glad
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2010-08-02 13:11:04 följande:
    tror jag läste 17 kg på nya Bee+
    Det är 17 kg på gamla Bee också Glad
  • AnPa

Vi åker 2 veckor till Zakynthos på tisdag och ska ta med vår Bee. Kruxet är bara att jag inte har någon lust att lägga ner 1000:- eller mer på en transportväska (pengarna kommer garanterat att gå åt iaf). Vi har även en Cameleon (-10), men köpte Bee'n begagnad (-09) då vi ville ha en smidig resevagn som man kanske inte behöver vara lika rädd om som camen.

Saken är bara att jag ÄLSKAR bee'n och vill absolut inte att den ska gå sönder.

Hur packeterar jag den för att den inte ska gå söner? Rynkar på näsan

Bugaboo borde hyra ut sina transportväskor....

• AnPa
    hemlig007 skrev 2010-09-14 10:58:49 följande:
    Hoppar in här i tråden. Har blivit så himla sugen på att köpa en Bugaboo till andra barnet (trots att den gamla vagnen fortfarande funkar...)

Men: Vi bor två trappor upp utan hiss och vår gamla vagn har en mjuklift som var lätt att bära upp och ner med bebisen i. Har ni lite tips hur man kan lösa det med en Bugaboo? Jag har känt på Cameleons liggdel och den känns ganska tung att bära. Man kan ju i o f s bära bebisen i famnen eller bärsjal upp och ner för trappan, men det är skönt att slippa väcka den när den har somnat i vagnen. Finns det något annat alternativ än att bära med sig hela liggdelen?
    Hej och välkommen hit!

Klart att du ska ha en Bugga, de är underbara Skrattande Själv har jag en Cameleon och en Bee, love them!

Vi hade en teutonia mistral s när sonen föddes (i feb -10) och bodde på 2 tr utan hiss, precis som ni. Vi bytte till Cameleon för att den vägde så mycket mindre! (teutonian 16 kg, buggan 9 kg). Vi hade vagnen i lägenheten (bra extra sovplats i vardagsrummet tyckte vi) och jag hade inga problem med att bära upp liggdel (i liftbågen med bebis i) och chassit. Liggdelen är lättare att bära än vad man tror. Jag bar den i armvecket, supersmidigt! Flört Jag har svårt att tro att det finns mjukliftar som är betydligt lättate än camens liggdel.

Annars kan du ju ha en mjuklift i liggdelen. Tråkigt är ju bara att jag hat svårt att tro att det är lika mycket utrymme i en sådan. Svårare att bädda mysigt osv. Men det beror ju helt på hur man vill ha det och vilken sorts bebis man har.

Hoppas att mitt lååånga inlägg har hjälpt dig något!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21