• AnPa

Bugaboo-tråd nr 21

Hej allesammans!

Nu är vi hemma efter en 2 veckors lång semester på Zakynthos. Riktigt skönt har vi haft det och det fungerade super att flyga med Bee'n UTAN resväska. Hade den inplastad i massor av bubbelplast och köpte en vagnspåse på flygplatsen. Jag som var så nervös innan! :P

Har iaf återgått till Camen efter en sommar med Bee'n. Har faktiskt saknat vår Cameleon lite grann (har använt den väääldigt lite i sommar). Höstpimpade den lite igår, svart topset ( hade offwhite innan) och klarblå åkpåse, så himla smidigt att bara kunna ha tunna kläder på V och dra upp åkpåsen när det är lite kallare :)

Är lite sugen på Paul Frank, den militärgröna sufletten framför allt. Riktigt snygg! Men vill ha en annan åkpåse då... Vilken färg skulle passa? Varför finns det inte en snygg grön åkpåse från Bugaboo? (Läs lime/ljus klargrön)

• AnPa
    mallan brallan skrev 2010-09-17 22:25:27 följande:
    Hörni, jag har ett allvarligt I-landsproblem som jag måste ha hjälp med.
    Har försökt rådfråga familjen, men dom förstår inte allvaret i ämnet.

- Vilken åkpåse ska jag ha i All Blacken??

Dom aktuella är offvit eller svart.
    Svart skulle va kul å ha eftersom vagnen trots allt heter All Black.
    MEN tänk om den liksom är annorlunda svart eftersom det är ett annat material...
    För att bryta av skulle det däremot vara trevligt med en vit.
    Bara för att den är  så fin.

Vad tycker ni?
    Jag skulle ha valt en röd, orange, rosa, blå eller någon färgglad PF! Offwhite kan nog bli lite väl ljus och den svarta lite trist! Vi har en grå bas och just nu svart fleece top och klarblå åkpåse. Är lite sugen på en röd åkpåse, typ PF för att matcha det röda på vår skip hop dash deluxe Flört
  • AnPa
    mallan brallan skrev 2010-09-19 21:31:06 följande:
    Det här med att bryta av med nån klatschig färg är inte riktigt jag...
    Ungarna har nog med färger på ytterkläderna som stör (läs bryter av).

Svart eller vit? Svart. Nä vit. Näää, det blir svart.

eller vit.
    Jag förstår.

Det är synt att buggans åkpåse inte finns i typ svart lack Flört Det hade varit läckert!

Om jag var du skulle jag köra på Offwhite ifall du inte vill ha en färgglad, då lyser det upp vagenen lite iaf. Jag är annars en svart, svart, svart förespråkare. Har alltid svart på mig själv. Men just med vagnen så kan det var lite roligare att den lyser upp lite, speciellt mitt i mörka vintern. Svängde lite nu när jag fick en bild i huvudet av en all black ståendes i snön med en offwhite åkpåse som matchar snön *dregglar*
  • AnPa
    mollan nu skrev 2010-09-19 21:38:46 följande:
    Jag bäddade med tunn filt i början, sen när det vart 10-15 minut hade jag pläd i botten och tjockare filt över. På sonen hade jag fleeceoverall. Runt hals och bröst la jag en extra tunn filt då det blev kallt där när det var riktigt kallt ute.
    Jag tog bort madrassen i liggdelen och la liggunderlag i botten, då får man plats med liften en filt över liften (bra om det är riktigt kallt) och sen på med liggdelslocket.

När det var snökaos i vintras var regnskyddet skitbra att ha på, det gjorde även att värmen stannade kvar runt ansiktet på sonen.
    Smart tanke med regnskyddet! Flört
  • AnPa
    Fröken Småland skrev 2010-09-21 12:27:11 följande:

Det ser väldigt konstigt ut på den översta bilden, vid de små "plupparna" som man spänner fast sittdelen på. De är också inplastade och det ser ut som om liggdelen är fastspänd där också Förvånad

Dessutom ser tyget ut att ha en helt annan kvalité mot vad buggan har. Jag har inget rött topset i canvas men mitt offwhite ser inte sådär skrynkligt och billigt ut... Tycker också att sittdelen ser lite konstig ut, ,men det kanske är för att den är "fristående" utan bågen? Bakhjulen ser också väldigt billiga och plastiga ut, kanske är blixten?
  • AnPa
    straw2008 skrev 2010-09-21 13:50:58 följande:
    Basen är svart svarade hon mig.
    Det finns väl ingen svart bas från 2009?
  • AnPa

Jag mailade nyss säljaren av den ev. fake-vagnen. Ska blir intressant och se vad hon svarar....

Straw2008: Fick du något svar/bilder?

• AnPa
    Senap skrev 2010-09-21 16:17:02 följande:
    Hur gjorde man nu om de vita knapparna kärvar och fastnar i intryckt läge?

*guldfisk*
    De man reglerar stolen med? Jag brukar ta loss sitsen eller rucka lite på stolsramen Glad
  • AnPa
    Senap skrev 2010-09-21 16:28:29 följande:
    Det går inte att få dem fungerande på något sätt? Så de inte kärvar alls alltså?
    Jag tänkte prova att regöra och smörja med silikon.
    Alltså mina har bara fastnat någon gång, men min cam är rätt ny (köpte den i slutet av april -2010). Men jag antar att det inte skulle skada att testa med rengöring och silikon!
  • AnPa
    lolo21 skrev 2010-09-26 19:24:58 följande:
    Hmm sitter o funderar på topset. Vilken färg är snyggast till mörkblå bas? Jag har en klarblå mjuklift i liggdelen, så allt är väldigt blått just nu;P Vad tror ni blir snyggast till?
    Helt klart Paul Frank color blocks Flört
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21