• AnPa

Bugaboo-tråd nr 21

Står under det jag skrivit ovanför dig ;) "snyggaste gruppen på FL" Jag tror intr att shoe som startat denna tråd är aktiv här längre så det kanske blir problematiskt att lägga in den i trådstarten.

• AnPa

Det var jag som sa att de hade rea! Men det är på småplock, lite sufletter, Liggdelslock och cocoons typ :P den ligger i en lokal mitt emot där den låg förut. Tjejen som jobbar där sa att de troligtvis skulle vara kvar där (i söndags sa hon det).

• AnPa

Första bilden i nya bildtråden (eller medlemsgruppen) är vår Cam med grå bas och offwhite top. Jag älskar den kombon om man får vara "tråkig". Fruktens och de flesta färger passar till (färggladda kläder, filtar, åkpåsar osv). Sand däremot gillar jag inte alls som topset, mkt snyggare som bas isf! btw så är sand fleece mkt mörkare än canvasen (kanske därför den uppfattas som ljusbrun).

• AnPa

Nu har jag bara 1 barn (som för övrigt fyllde 1 år igår!). Men mycket beror ju på hur barn nr 1 är (som någon tidigare nämnde). När de är så stora som 2 1/2 så har de väl rätt så korta sovpauser dagtid (rätta mig om jag har fel). Jag skulle nog köpa en extra ram till camen och ha sittdelen monterad på den för att lätt kunna byta till sittdel. Bebben skulle jag ta i sjal/bärsele och klicka på sittdelen när det hämtas på dagis. Sen skulle jag köpa en ståbräda för andra tillfällen (typ handla mat/shoppa efter dagis) och då ha bebben i liggdelen. Sen skulle jag ha en extravagn till storebror/storasyster när man är 2 (helgutflykter mm). Om jag skulle upptäcka att det här inte alls fungerade så skulle jag köpa en syskonvagn. Men jag tror att om man köper det från början och den inte används så känns det nog lite snopet.

• AnPa

Lite negativt är det att Barnbutiken i heron inte har någon telefon. Jag reklamerade mitt Liggdelslock och min varukorg där förra söndagen och de skulle kontakta via mail när de fått in reservdelarna. Känns lite småskumt faktiskt. Ni som reklamerat förut, hur lång tid har det tagit innan ni fått era delar?

• AnPa

Siliconspray finns på mackar och biltema tex. Det är mycket lättare att byta från sittdel till liggdel än tvärt om. Liggdelen fästes bara med en massa kardborrar runt om. Jag har för mig att man fick flytta lite på kardborrarna så att det var åtspänt jämt runt om och inte skrynkligt.

• AnPa

Ska se hur mkt jag kan svara på. Sufletten får du bort genom att vika ut suflettspännerna, du tar tag i dem uppifrån och viker ut från vagnen så att säga. Sittdelen sitter rätt hårt vid remmen som går över plupparna. Prova att ställa ramen på högkant och tryck ihop den och dra uppåt i bandet (det krävs kraft). Jag har tvättat i både 30 och 40 grader. En gång råkade sambon slänga i sköljmedel när vi tvättade tyget till been och det gick bra det med. Men kör på 30 utan. Diskmedel och svamp är bra till resten, skölj noga!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21