• AnPa

Bugaboo-tråd nr 21

straw2008 skrev 2010-09-27 21:35:47 följande:
    Tror ni det finns någon som vill byta beige sitttg till bee+ mot ett svart? Alltså är det en omöjlig affär? Vill så gärna köpa en jag har fått på kroken men vill ha svart sits istället för den beiga som nu sitter i vagnen..... Någon som vet vad en ny mjukdel kostar annars??
    Kolla på blocket? Men annars är ju tyget inte fasligt dyrt:

http://bugababy.se/bee-reservdelar/43-bee-sittdelstyg.html
  • AnPa
    Jossanjo skrev 2010-09-28 21:38:13 följande:
    puffar lite på min tidigare fråga, vad gör ni som har har gamla åkpåsen och sittdelen för att det inte skall bli så öppet, Har en fyra månaders, viker man ner åkpåsen och fäster i knapparna blir det så öppet, å har man den upp så ser ju inte bebisen.
    Vi har den gamla åkpåsen och jag tycker att den är kanon än sålänge (det var priset också 50%!). Vi har tänkt att ha en 7 AM senare.

Vi har iofs en 7-månaders, men som suttit i sittdelen till och från sen han var 4-månader. Då var ju vagnen öppen eftersom att det var i början av sommaren och jag såg det inte som ett problem? Eller menar du att det blir för kallt vs att du inte ser bebben? Vi har bara vikt kanten överst (kanske 5 cm) utan att knäppa knapparna. Tycker att det är smidigare när man ganska så ofta måste öppna åkpåsen pga att man är inne i någon butik el dyl.

Men det beror ju helt på hur lång bebben är också. Vår skrutt var 72 cm på 6 mån kontrollen, rätt lång med andra ord, så hans huvud sticker upp en ganska bra bit ovanför åkpåsen. Men finns det inte flera knappar på påsen? 
  • AnPa

Funkar iphone-hållaren till iphone 4?

Den har ju en helt annan form än 3:an....

I annat fall borde ju bugaboo uppdatera! Ni som har iphone hållaren: var har ni haft den? Är den bra?

Har beställt en Iphone 4 och den har tydligen något jättebra gps-program, som gjord för att sätta på buggan och följa pilen Flört

• AnPa
    Miniigirl skrev 2010-10-02 00:31:16 följande:
    Men, är det så stor skillnad utseendemässigt på dom?
    Jag har ju aldrig kollat så nära på något av chassina, så igentligen vet jg ju inte. ,men när jag tittar på bilder tycker jag inte att dom skiljer sig åt så mycket:S

Men, det lutar nog mer mot att jag ska köpa det nya faktiskt. känner mig mer sugen på det!
    Här är en med det gamla chassit med vingmuttrar, titta uppe nedanför skumgummit på handtaget så ser du att det är som en mutter i vitt där, precis vid handbromsen:

http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_i_toppskick_29659165.htm?ca=11&w=1

Här har du det nya chassit med clips (ovanför bromsen) som man reglerar höjden på handtaget istället:Är du med nu? Flört

OBS inte mina annonser!

• AnPa

Haf precis tvättat rent hela camen, står nu och glänser i hallen  Solig

Blir lite tokig på fleecen måste jag säga, har det svarta topsetet på nu (med blå åkpåse i) i ett par veckor, jäklar vad det drar åt sig damm och skit! Tummen ner för detta. Kanske att man kan motivera köp av ett nytt, är sugen på PF Skurvey. Passar det verkligen så bra till grå bas? Då MÅSTE jag ju ha en till åkpåse.... Tips på snygg 7 AM?

• AnPa
    Miniigirl skrev 2010-10-10 17:27:51 följande:

Är 450kr ett bra pris på ett chassi (utan hjul) som glider?

Jag förstår inte riktigt varför man vill köpa ett chassi som glider? Men det är ju ett personligt val. Jag skulle nog inte betala någonting för ett trasigt chassi, skulle hellre köpa ett helt så jag är nog fel person att svara.
  • AnPa
    Vår lilla godis skrev 2010-10-19 00:20:27 följande:
    Hej!

Vi ska ut och flyga och funderar på hur vi ska göra med vagnen (en Cam). Kan förmodligen låna en bugaboo-transportväska av en kompis, men funderar på att hyra Airshells istället eftersom vi egentligen behöver ha med oss bilbarnstolen också. Har för mig att jag har läst om Airshells i den här tråden förut, och att folk som hade provat sa att de var väääldigt stora? Tror ni att man kan packa ned både vagnen och bilbarnstolen i en Airshell då? Vi har en Maxi Cosi Mobi stol, alltså inget babyskydd. Hur är Airshells? Skyddar de bra? Eller ska man låna transportväskan istället? Hur hade ni gjort?
    Låna transportväskan ifall ni kan är mitt tips. Har inte hyrt något airshell men det veckar mkt att släpa på och det har man tillräckligt att göra ändå. Vi flög till Grekland i somras, hade Been med oss (2 resväskor, handbagage och bebis). Brukar man inte kunna ta barnstolen med in på flyget? Alltså att de lägger undan den när man kliver på? Hör med flygbolaget :) Verkar mycket smidigare att göra så! 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21