• AnPa

Bugaboo-tråd nr 21

@ FruAhlander: köp en begagnad bee, det gjorde vi (en 09:a) och hade med oss till grekland i somras. Helt underbar! Ska dock sälja den nu då den inte använts sen i början av september.

• AnPa

Vi blev med Cam i slutet av april -10, sonen är född i slutet av feb. Använde liggdelen till i slutet på juni, början på juli någongång. Dock ville han sitta tidigare så han satt men hjälp av en kudde i huvudänden. Nu så här i efterhand kan jag ångra att vi bytte så tidigt, var mkt mysigare i liggdelen, å anda sidan var det så varmt att det fläktade bättre i sittdelen. Hade jag fått bebis då din kommer hade jag försökt att använda liggdelen över hela vintern, till typ april :)

• AnPa

Förresten: oroa dig inte för mf, det blir som det blir. Det är ingen idé att oroa sig i onödan :) Du ska se att du rullar all black med bebis i sent i höst :)

• AnPa

Vi har offwhite till grå bas just nu, love it! Nästan alla färger på åkpåse passar till också (vi har klarblå). MEN hade jag haft en liten tjej så hade jag velat ha en rosa suffla (skulle dock sattsa på sommarsufletten isf) och då hinner de nya färgerna komma innan man kanske vill använda en suffla med "hål" i.

• AnPa

@ Sara E: klart du ska ha en Cam! :D Våran son som blir 1 nu den 24 feb är ca 80 lång och väger 10,5 och han är rätt liten i camen, i alla fall på benlängden. Så din 2-åring får nog lätt plats tills bebben kommer :) Har du funderat något över färg? *nyfiken*

• AnPa

Var det inte någon som letade efter en liggdel? Finns en ute med madrass från 09 för 500:- på blocket i Sthlm (Nacka tror jag att det var). Kan inte länka från blocket-apppen. Såklart inte min annons!

• AnPa

Ang. snett chassi. Är det så att det är snett vid själva handtagsdelen? Har läst om folk som använder handbromsen som krok för matkassar (eller annat tungt) och sen (ganska självklart) blir chassit snett, eftersom att det blir snebelastat. Nu vet jag inte om det är något liknande som hänt er eller ifall det kan vara fabrikfel och att det lutar pga det.

• AnPa

Hej! Jag måste bara kika med er andra och be om lite råd. Vår cameleon är köpt i slutet på april/början på maj -10 och liggdelen användes bara i drygt 2 månader. Sista gången den användes var i juli och då gick dragkedjan sönder på liggdelslocket. Alltså den lilla silverpluppen som gör att man kan trä in den i "dragkedjehuvudet". Det är en väldigt liten del som saknas men den är avgörande för att man ska kunna stänga locket. Förstår ni vad jag menar? Dessutom så har pluppen på ena sidan av varukorgen lossnat, vilket gjort att klämman man drar åt för att stänga har trillat av (då det inte fanns något stopp som höll kvar den). Frågan är, jag tänkte nu ta mig i kragen och reklamera detta. Vagnen är köpt på Barnbutiken som låg i heron city (har läst här att de har stängt). Ska jag höra av mig till en annan av deras butiker eller kontakta bugaboo?

• AnPa

Tack snälla för råd ang Barnbutiken. Ringde just en utav deras andra butiker och fick prata med en jättegullig tjej som sa att jag kan ta med både varukorg och Liggdelslock "så reklamerar vi det". Härligt med trevlig och bra service tycker jag. Frågan är, tror ni att man måste vänta länge på reservdelar och isf, får jag behålla min varukorg under tiden?

• AnPa

Nää tråkiga färger. Bugaboo hade slut på fantasi känns det som, en till orange och en lila som liknar Frog-vinröd. Hmpf! Hade hoppats på en turkos (ljusare än ocean), en klarlila och en limegrön (som MB Swift). Buggan ska ev få flytta i vilket fall så det spelar inte så stor roll. Hade kanske fått bott kvar några extra månader om det kommit något jättefint topset.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21