• AnPa

Bugaboo-tråd nr 21

Becka 77 skrev 2010-10-18 21:35:59 följande:
    Hej, jag har blivit med Frog. Funderar på att byta sufletten. Men förstår inte hur jag ska ta av själva tyget, hur man tar av hela sufletten eller byter spännena till camspännen. Finns det någon vänlig somkan berätta eller visa hur man gör?
    Du tar bort hela sufletten inkl. spännerna. Du viker de liksom åt sidan så lossnar de :) Har för mig att för att en cam suflett ska sitta bra på en frog så ska du gärna ha cameleon suflettbågar också!
  • AnPa
    picolina skrev 2010-10-20 08:37:41 följande:

kan någon säga om detta är en liggdel till frog, gecko eller cam?? känner inte igen märket.. men säljs med en bugga sittvagn..
    Det där är väl en Frog liggdel?
  • AnPa
    lolo21 skrev 2010-10-20 17:14:42 följande:
    www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik....

Är det någon som vet om denna passar till cam? Och kan den funka även till UJ singel? Tror ni det är knöligt att byta emellan, måste man köpa två? ;P
    Den kommer inte passa till cam. Jag hade en sån till min teutonia som jag hade innan camen (hemska tanke!!) och den satt knappt bra på den som dessutom hade runt handtag/chassi. Du spänner liksom den delen som ska gå runt chassit genom en plastgrej, sen trär man den runt chassit och sen genom plastgrejen igen ("bandet" som går runt chassit har kardborre på, fast bara det mjuka som kardborre har, på insidan för att skydda chassit från plasten). Dessutom så måste du spänna åt den jättehårt för att den inte ska trilla ner och då riskerar du att kardborren lossnar och plasten skaver mot chassit. Jag tror inte att det finns någon mugghållare som passar camen förrutom bugaboo's egna.

Däremot så skulle jag köpa den till en UJ handtaget på den är väl ett ledhadtag? Då tror jag att den sitter bra då den inte kan hasa ner, speciellt då sufletten kommer nära på en UJ då den är framåtvänd.

Såg för övrigt en bugaboo mugghållare på blocket för 100:- Flört
  • AnPa
    nica83 skrev 2010-10-24 21:13:02 följande:
    Trodde inte den passade?? Men sen vet jag att den gamla har sålts ut på en del ställen och ett lite billigare pris kan ju vara trevligt
    Såg att barnbutiken i Heron City hade några kvar förra helgen för halva priset. Ring och kolla med dem :)
  • AnPa

Har läst lite i tråden tillbaka och upptäckte just detta ang "bedragaren" med fejkvagnen: www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_cameleon__orange___marinbla__31286532.htm&w=1 www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__Morkgra___beige__31240329.htm&w=1 Annonserna är läskigt lika. Någon som är lat och har kopierat en annan annons eller är det samma person som försöker lura stackars människor. Kan Man polisanmäla? Eller is tipsa polisen? Har mailat angående den orangea vagnen. Får se om jag får svar...

• AnPa

@ lissats: vad har du för suflett? Fleecen är näst intill omöjlig att få slät. *avskyr* Annars prova att ta bort sittdelstyget. Vi har bugga-åkpåse i och canvassuflett (inget sittdelstyg under). Tycker inte att det är så bubbligt. Å andra sidan har jag sprayat sufletten med blomspruta då den är utfälld, blir slätare då ;)

• AnPa

@ polarnochpyret: grattis! Bee är undebar, liten, nätt, smidig och söt! Ska ni köpa en bee eller bee+. Begagnad eller ny? *nyfiken*

• AnPa

Jag älskar att ha bas! Vi har en akta graco logico s och den är kanon med bas :) saknar dock att vi inte köpte adapter då vi blev med bugga (sonen var 2 mån då och vi hade en mistral s med adapter innan). Tänkte då att det var onödigt för att vi ändå skulek bli tvungna att byta ut babyskyddet snart, tji fick vi! Han sitter fortfarande bra i babyskyddet (11 månader idag och 78 cm). Antar att det är dags att köpa "riktig" stol till 1 års dagen ungefär. Har vänner som fått byta ut sina maxi cosi babyskydd mycket tidigare än så. Så jag säger: köp med bas och adapter!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21