Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Ellisizza skrev 2010-04-28 20:03:52 följande:
    Har ni sett den här www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Camelion_201... OBS! Inte min annons. Verkar ju grymt billigt om vagnen inte ens är en månad gammal och dessutom har extra tillbehör! Ser dock lite illa ut att ha en bild med sufletten felvänd..
    Vad är det för fel på alla ramar av tidigare modell? *fattar inte*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Nilam 84 skrev 2010-04-29 12:14:03 följande:
    Hej! Har en liten fråga bara, var kan man köpa alla tillbehör till en cameleon? Saknar hjul, ram, suflettpinnar + fästen. Hade en förut, sålde den med nya chassit, behöll det gamla och håller nu på och plockar ihop den. Hur länge har ni använt er cameleon? till vilken ålder?
    kidzshop.jetshop.se/ 
  • Asereht
    Amorficlya skrev 2010-04-30 09:34:32 följande:
    Haft massa olika vagnar men för första gången har ja den ultimata kombinationen =) En syskonvagn Phil & Ted &  en Bugaboo Frog ja e lycklig..
    Najs, hade jag haft vagnåkande syskon så hade jag haft samma kombo. Nu nöjer jag mig med froggen.
  • Asereht
    Amorficlya skrev 2010-04-30 12:13:48 följande:
    Aaa de är ju helt klart den ultimata kombon =)
    japp tror det jag med, fast jag haft en av dem i taget.
  • Asereht

Jag har en Frog med liggdel. Den lutar lite, ska den luta? Börjar undra om jag gjort fel någonstans när jag satte på liggdelen. Fast å andra sidan kollade jag ju manualen så jag borde inte gjort det. Så nu undrar jag om någon annan har lite lätt lutning på sin, den lutar liiite mot styret till alltså.

Orsaken till frågan så här efter snart tre månaders användning är att vi testade vinter/terränghjulen häromdagen och då blev lutningen större. När man har swirvelhjulen så är det bara en väldigt liten lutning.

Svammligt det här men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

• Asereht
    Amorficlya skrev 2010-05-01 12:33:52 följande:
    Hej måste höra med er vet ni om man kan färga varukorgen. Min är solblekt på vissa ställen och funderar på om jag kan färga den hel svart. Ja har googlat men inte blivit klokare iaf. Hoppas att ni kan hjälpa mig..
    Tror det är svårt. Det är ju helsyntet. Köp en ny eller begagnad istället. Om du nu inte väldigt gärna vill försöka.
  • Asereht
    Amorficlya skrev 2010-05-01 12:42:41 följande:
    hmm aha haha a ja får väl köpa en ny haha hade så gärna velat prova =)
    Det är över lag svårt att färga syntettyger men om du vill göra ett försök så vet jag att folk har kört färg på burk/flaska och sedan svampat på. Det håller ju inte hur länge som helst eftersom man inte kan fixera det (kräver oftast värme) så man kanske får bättra på efter ett tag.

Tror även det finns sprayfärg för textiler men är inte säker. Det skadar ju inte att testa men jag skulle nog köpa en ny eller beggad ändå ifall att det blir riktig katastrof.
  • Asereht
    Kajsan skrev 2010-05-01 13:32:15 följande:
    Nu ska jag ut på promenad med en typ Brio sulky från 80 talet med vita gummihjul Jag vägrar köra, det får mannen göra. Bugaboon är utlånad tillfälligt med liggdel på , och Swiften har fått punka. Jösses, funderar på om det är mer värt att bära ungen
    *ha ha* Du får tänka retrocool. {#lang_emotions_cool}
  • Asereht
    Kajsan skrev 2010-05-02 20:36:13 följande:
    Ja alltså det är ju inte en svensk webbutik. Visst är det billigt, men det blir ju lika krångligt som andra utländska sidor om man behöver reklamera eller så.
    Det borde alltså vara bättre att handla direkt från respektive webbutik istället för att använda fruugo som mellanhand. Har också nyss stött på den sidan och funderat lite över hur det funkar. Bara de dåliga översättningarna får iaf mig att tveka. *s*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21