Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2011-03-23 09:29:35 följande:
    Gissa vem som skall tok-buda Tomte
    Du kanske kan vara vårt småländska ombud och ta liten provision + frakt FlörtFlörtFlörtFlörtFlörtFlörtFlörtFlört
  • bohusbebis

... kan vara värt en småländsk utflykt förstås... Bra sugen... men tycker det var svårt att se vad det är... hittar ingen produktbeskrivning el liknande, måste man vara inloggad för det?

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 10:06:08 följande:

Jag tror inte att de har mer specifika produktbeskrivningar än vad som står i auktionerna så man får nog chansa helt enkelt. Jag kommer att lägga några bud men jag kommer inte att åka dit och kolla idag utan det får räcka med eventuell hämtningsresa.

Stort tack för tipset mollan! Hjärta

MEN jag SKULLE ju inte ha fler vagnar... får nog försöka sälja nån...
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 12:08:28 följande:
    Tror du att hon kommer att gå dit på visningen ikväll? Kan du be henne i så fall att kolla vad det är för något som ingår med de två Urban Jungle-chassina? Please...?

Och gärna också vad Bugaboo-kartongerna innehåller

Nej, jag skall inte registrera mig som kund och jag skall inte lägga bud *upprepar som mantra*
    å varför inte? om jag läst rätt kostar inget - och du kan göra superfynden! (blev såå sugen på phil&ted:en (fn 800 kr!!!) fast jag redan har en sprillans ny och en skavankig)
  • bohusbebis
    mammatill2härligavildar skrev 2011-03-23 13:19:41 följande:
    Provar igen o hoppas nån har tid att svara. Ståbräda till cameleon, vilken passar bäst förutom deras egna??? Har läst i FAQ  o hittar inte svar om d där, orkar inte leta bakåt i tråden *lat*:)
    Buggy Board från Lascal, har "armar" på sidorna så det tror jag funkar på de flesta vagnar (på bee+ iaf)
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 12:42:19 följande:
    Det finns bara ett litet, litet bekymmer i sammanhanget och det är att mina barn är stora nu och åker i princip inte vagn längre Gråter

Men jag har en imponerande samling UJ-klädslar som skulle kunna krängas av som hela vagnar med några billiga chassin *funderar*
    samma problem... tycker att barn borde åka barnvagn tills de är myndiga. Eller möjligtvis själva tar körkort. eller skaffar moppe... Fram tills dess MÅSTE de åka vagn med mig, vad ska jag annars ägna mig åt...
  • bohusbebis
    zasata skrev 2011-03-24 12:10:41 följande:
    Nån som vet om UJs nya ståbräda passa på Bugaboo? Och gärna bee+..

VI kommer vara många som slåss ikväll då  
    Menar du Freeridern? Det står på Mountain Buggys hemsida att de håller på att ta fram adaptrar till Phil&Teds och Bugaboo åxå, sneglade lite på min Bee+ å tycker det ser trångt ut där på bakaxeln Men hoppas hoppas!!!
  • bohusbebis
    zasata skrev 2011-03-24 12:23:29 följande:
    JAja jag ska/vill vinna budet på chassina på 1klass, för jag har redan lagt undan hjul i barnvagns affären så dom inte tar slut.. haha ;D Och då kan jag ju köpa den sen.. Eller hur...? Det får jag väl?
    Men självklart behöver du den   Funderar själv på om jag inte behöver den där Dash:en som finns där åxå...
  • bohusbebis

Frk S, ska skriva ut din bild längst ner i bildtråden och ha som "moteld" när maken gnäller över min till bredden fyllda garderob av barnvagnspryttlar! You´r my hero!!!

• bohusbebis
    gavagai skrev 2011-03-26 15:29:48 följande:
    O.k. Då är frågan... Om jag nu hittar ett Cameleon-chassi, vad ska man då titta efter för att inte få ett som glider (vet inte ens riktigt vad detta glidande innebär, men har ju sett en del som skriver om det problemet). Kan man se på något vis om det chassi man tänker köpa tillhör gruppen som riskrerar att få det problemet? Några mer tips ni ger när man är på jakt efter chassi? Jag vet ju i alla fall vid det här laget att jag ska kolla hur bromsbeläggen ser ut.

Vad tror ni om detta t.ex.? kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/buga...-*-bei-lilli-paul/23255421
    Det här kanske inte är nåt eftersom det är just en anmärkning på bromsen....
    http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon___sittdel__suflett_i_denim_32813910.htm?ca=15&w=3
    (inte min)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21