• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mymlis
    sophiejennifer skrev 2012-12-23 14:59:02 följande:
    Det finns färg för att färga om svart och för att färga om ljusare tyger till svart så de borde gå. Jag har dock aldrig testat men det är väl värt ett försök? På ljusare tyger bör man väl ta två eller tre färgningar tror jag. Hör av dig om resultat!

Ja, har sett att färgen finns...  jag är lite osäker på resultatet. Vill ju inte ha fläckig vagn Och har inte riktigt råd att köpa nya delar om det skulle misslyckas  så jag hade hoppats att någon annan redan testat
  • Höghus

mymlis: har du kollat tradera? Där brukar man kunna få tag på fina tygdelar rätt billigt.

• chaii

Om du färgar så tänk på att även Cam-loggan förmodligen färgas svart.

• Håjma

Är Camelon 3 vagnarnas vagn?  och fråga, går den att köra i snö? Såg att det finns vinterhjul, funkar de bra?

Ska köpa vagn i USA i mars när jag reser dit. Bugaboo är ju mycket prisvärda där har jag sett  

• ialia
    Håjma skrev 2012-12-27 09:32:05 följande:
    Är Camelon 3 vagnarnas vagn?  och fråga, går den att köra i snö? Såg att det finns vinterhjul, funkar de bra?

Ska köpa vagn i USA i mars när jag reser dit. Bugaboo är ju mycket prisvärda där har jag sett  

jag har en cam 3 och jag älskar den. En helt underbar vagn. Vinterhjul är ett måste men de gäller nog alla vagnar med små hjul där framme
  • Håjma
    ialia skrev 2012-12-27 22:24:32 följande:

jag har en cam 3 och jag älskar den. En helt underbar vagn. Vinterhjul är ett måste men de gäller nog alla vagnar med små hjul där framme

Tack för svar! Är helt inne på en sån nu och jag har sett att man kan köpa fler färger, då går det ju att förnya sig också. Vinterhjul har jag på min långa tillbehösrlista
  • Höghus

Håjma: är inne på 4:e året (2:a barnet) med min Cam 2 nu och Cameleon är verkligen vagnarnas vagn (trean är ju samma vagn med några mindre förbättringar). Har inte ångrat mig en enda sekund. Bebisen kan ha den stora liggdelen länge och i andra "änden" har vi sluppit fula sulkys. Med snöhjulen vid behov är det en jättepraktisk vagn i alla väder. Och snygg. Sen har men en "ny" vagn på ett kick genom att byta suflett, lock/sittdelstyg. Vi kör sommarsuflett på sommaren, vanlig vår och höst och fleece på vintern

• Håjma
    Höghus skrev 2012-12-28 09:07:57 följande:
    Håjma: är inne på 4:e året (2:a barnet) med min Cam 2 nu och Cameleon är verkligen vagnarnas vagn (trean är ju samma vagn med några mindre förbättringar). Har inte ångrat mig en enda sekund. Bebisen kan ha den stora liggdelen länge och i andra "änden" har vi sluppit fula sulkys. Med snöhjulen vid behov är det en jättepraktisk vagn i alla väder. Och snygg. Sen har men en "ny" vagn på ett kick genom att byta suflett, lock/sittdelstyg. Vi kör sommarsuflett på sommaren, vanlig vår och höst och fleece på vintern

Det blir nästa steg inför mitt vagnköp, att lära mig allt om alla tyger och sufletter och färger!
    Jag blir mer å mer övertygad varje dag att detta är rätt vagn. Har testat Emmaljunga, Brio, UJ, Kronan, Teutonia tidigare i otaliga modeller så detta blir spännande!! 
  • Liafia

Slänger in en fråga. Har en Cam som jag gillar mycket men börjar nu bli sugen på en bee. Någon som har erfarenhet av detta byte? Samt varifrån beställer jag till bäst pris om jag vill beställa från England, Tyskland, Holland etc?