• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008
    tilde72 skrev 2013-01-17 06:41:43 följande:
    Har varit så nöjd med Bugaboo Cameleon. Nu håller lilltjejen på att växa ur den och är snart i desperat behov av ny vagn. Vad rekommenderar ni? Jag har varit så bortskämd med Camen så tvivlar helt på att något annat är bättre! Ni andra, vad har ni skaffat efter första Bugaboon?

En bugaboo bee såklart.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    S och T Kärleksbarn skrev 2013-01-16 19:52:50 följande:
    Hej! Jag har precis köpt en begagnad Bugaboo Cam. Hur vet man om handtaget är glidfritt eller inte? Har läst en massa om det men förstår inte riktigt vad som menas! Jag har den modellen på chassit där det är två vita "spärrar" för att höja och sänka handtaget. Mvh Sofia  

Om du håller i sturet o har foten mot pinnen som hjulen sitter på o drar, då ska det INTE gå at dra upp. Dra inte för hårt bara. OM det glider finns ett kit på kidxshopen att köpa för 150 så är det fixat.
    I kinamockaskogen.....
  • tilde72
    straw2008 skrev 2013-01-17 09:08:35 följande:

En bugaboo bee såklart.
    Till vilken ålder/kg kan Bugaboo Bee användas till?

• straw2008
    tilde72 skrev 2013-01-17 09:51:43 följande:
    Till vilken ålder/kg kan Bugaboo Bee användas till? 

3,5 år typ. 17 kg har vi kört som mest o det går bra.
    I kinamockaskogen.....
  • Höghus

Fast Camen funkar ju också till 17 kilo och 3+ år... Så varför ska man köpa en Bee om man redan har en cam? Om jag haft en lång 4-åring som inte orkade gå längre sträckor hade jag hellre köpt en UJ.

• straw2008
    Höghus skrev 2013-01-17 14:33:07 följande:
    Fast Camen funkar ju också till 17 kilo och 3+ år... Så varför ska man köpa en Bee om man redan har en cam? Om jag haft en lång 4-åring som inte orkade gå längre sträckor hade jag hellre köpt en UJ.

Personligen skulle jag aldrig köra ett så stort barn i e ncam, cam är en ren baby vagn enligt mig. Inget kul då benen hänger o dinglar utanför ramen o huvudet buktar under sufletten. Jag tycker UJ oxå är en småbarnsvagn.
    I kinamockaskogen.....
  • Höghus

straw2008: Enligt tillverkarna är Cam en vagn som kan användas upp till 4 år och de jag känner som valt den har gjort det bland annat just för att man kan ha den hela vagnperioden. Bee är i mina ögon mer en resevagn och inte så praktisk för vardagsbruk (liksom de flesta andra sulkys).

• bohusbebis

Finaliina - jag hade en fantastisk frog som vi älskade!!!! Tyvärr skaffade vi den lite sent, när dottern var 3,5-4 år. Men hon satt jättebra i den, älskade att köra den. Stabil, rejäl - har haft CAM på besök men jag upplevde froggen som stadigare. Vi bytte till CAM-Sufflettfästen och kunde frossa i CAMsuffletter. Grattis - hoppas du blir nöjd!

• lyckligalängtan

Hej! Igår när min son skulle låsa bromsen på vår Bugaboo cam (2011) gick vajern av!!! Har googlat lite och det verkar som att kidzshop säljer ett "bromspaket" med ny vajer. Är det någon som varit med om att denna vajer gått av? Var fick ni tag på en ny? Var det lätt att byta själv eller lämnade ni in vagnen?

Tacksam för svar!