• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kim J

Blomman80, jag har en Buggy bord och den funkar jättebra! Hade däremot kunnat tänka mig att bugaboos är bäst ;)
    Min easy rider hade jag aldrig satt på min vagn, är för nojig över repor, haha. Men har den där enklaste modellen med krokar. Är det en sån du menar?

• Blomma80

Ha ha, ja jag e inge vidare sugen på repor på mitt fina ab chassi så det får nog bli buggans egna. Tyckte bara den såg så ostabil ut med bara ett hjul?

• Galia

Blomma80: Jag tycker den är väldigt stadig och bra så det ska du nog inte oroa dig över. (Jag har den gamla modellen med sits på)

• FabulousMom

Jag kommer att köpa bugaboos egna ståbräda, vet dock inget om den men tycker att den ser stabil ut.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • timoteja00

Hej! Hoppas att någon kan hjälpa mig!

Min bror ska åka till Hawaii en månad med sin fru och son och jag erbjöd dem att ta vår gamla bugga (cam) eftersom jag har transportväska till den och smidig att resa med :) Tog in den från garaget och fräschade upp den igår, men de vita knapparna som man reglerar sitsen med har hängt sig! :( Den var i framåt läge och jag fick ta i ordentligt för att trycka in dem och nu är den fullt rörlig och låser sig inte alls i något läge :( Storebror åker på måndag så vet inte om jag hinner få ordning på den till des... tar tacksamt emot tips på hur man kan fixa det!

• straw2008
    AnitaAndersson skrev 2013-01-06 09:22:16 följande:
    Hur många kilo tar ståbrädorna? Hur länge brukar syskon använda ståbrädan?

Deras egna är galet stabil ! Den sitter ju tight runt mittstången o flyttas inte en millimeter. De flesta syskon kanske åker bräda tills de är 4 ? Den tar nog säkert 17 kg i alla fall sen tycker jag att det blir tungkört. Det kan dock bli jobbigt om barnet i vagnen är väldigt lätt o den på brädan är väldigt stor, men så är det med alla bräd/vagnkominationer.
    I kinamockaskogen.....
  • Ismael

Timoteja00: prova spraya med siliconspray in i knapparna, liksom i kanterna och sedan försök rucka på dem för att få dem smorda.