• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bejbisen

Lyckligalängtan: ja bytte min bromsvajer själv. Va jättelätt att göra :) mitt chassi är från 09.

• pempan

Hej!

Jag funderar på att antingen köpa en bee+ eller cam 3 till min sexmånaders tjej och har några frågor som jag hoppas nån kan svara på!
    Jag har tyvärr ingen möjlighet att se vagnarna eftersom barnens hus (som är den enda affären som har barnvagnar här) inte säljer dom. 

Jag är 157 cm kort och funderar på om camens handtag är för högt för mig? Någon som vet exakt hur högt handtaget är på lägsta läget?      
    Är bugaboo bee helt värdelös på vintern, eller kan man använda den om man bor i en stad där det oftast är plogat och snön är "packad" på marken?   

• pempan

Hur högt upp kommer handtaget på dig? Lite svårt att förklara kanske ;)  Men är det precis under brösten eller mer mot naveln? 

• Wielkip

Har precis köpt en cam begagnat, billigt för att bromsen var trasig. Jag har nu köpt ett bromspaket och ska byta den trasiga vajern, någon som gjort detta, är det svårt?

• Sofia 005

Trist när vagnen går sönder... Jag har ett annat problem med min bugga. Idag ville den ena vita snap-fästet på handtaget inte låsa fast sig på sin sida. Det vita fästet går inte att "klicka" fast längre.

Har någon varit med om något liknande? Går det att fixa - hur gör man? Vagnen är en cameleon från 2010 så garantin finns inte kvar :(

/Sofia

• Galia

Sofia: har du köpt vagnen i svensk butik ? Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera en vara i tre år oavsett

• straw2008

Sofia köp kittet som finns på kidzshop för 160 kr så är ptoblemet löst

I kinamockaskogen.....
  • druttendrutten

Man kan tydligen köpa delar till bromsen på biltema för 100kr men sen e frågan som dom flesta ställer är detta svårt men om man tittar så verkar det inte vara så svårt måste själv byta men inte fått arslet ur