• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • eilenna78

Småbarn riskerar att skadas i barnvagn! Barnet riskerara att falla ur och få allvarliga skador. Varning! felaktiga barnvagnar Bugaboo International BV återkallar barnvagnsmodellerna Bugaboo Cameleon och Bugaboo Donkey, då det upptäckts att den vita knappen på bärhandtaget kan lossna. Om den lossnar går bärhandtagen av vilket utgör en fallrisk för barn. Det är fästet på bärhandtagen på ligg- och sittdelen som kan släppa om den vita knappen lossnar. Om ett barn ligger i bärdelen samtidigt som bärhandtagen lossnar på en sida kan barnet falla ur och få allvarliga skador. Bugaboo erbjuder berörda konsumenter ett nytt modifierat bärhandtag. Om du har någon av barnvangsmodellerna ska du inte använda de befintliga bärhandtagen. Barnvagnsmodellen Bugaboo Cameleon3 är inte berörd av återkallelsen. Ägare av Bugaboo Donkey och Bugaboo Cameleon uppmanas att registrera sitt köp på Bugaboos webbplats. Två veckor efter registreringen kommer Bugaboo att skicka ut det modifierade bärhandtaget tillsammans med monteringsanvisningar hem till konsument. enl konsumentverket.se

Elias 07 **** Max 09**** Lilla Hoppsan 13****
  • eilenna78

Idag ska jag testa att färga min Denimklädsel (007) med Herdins Wasch it back bac, black. Någon som testat att färga sin denimklädsel?

• eilenna78

Men hur stavar jag då? Wash it back ska det vara....

• Höghus

Straw2008: Vi diskuterade sufletten. Och när sittdelen är i sitt- och halvliggande läge hamnar sufletten så att den skyddar mer rakt framifrån om man fäller ut den helt.

• straw2008
    Höghus skrev 2013-01-31 08:40:12 följande:
    Straw2008: Vi diskuterade sufletten. Och när sittdelen är i sitt- och halvliggande läge hamnar sufletten så att den skyddar mer rakt framifrån om man fäller ut den helt.

Men vem vill gå med den så ? Man vill väl att barnet ska se o uppleva då man är ute ?
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    eilenna78 skrev 2013-01-31 08:31:51 följande:
    Idag ska jag testa att färga min Denimklädsel (007) med Herdins Wasch it back bac, black. Någon som testat att färga sin denimklädsel?

Har inte provat men då den är av bomull kommer den ju bli svart. Färgen tar bättre desto varmare temp du kör.
    I kinamockaskogen.....
  • Höghus

straw2008: Jag håller med dig där, barn behöver ljus och frisk luft. Men människor är olika, jag ser varje dag massor med folk som går så långt att de tom hänger tjocka filtar på sufletten som täcker öppningen helt...

• eilenna78

Kör 40 grader, om en timme kommer resultatet ut! Jag tror att den kommer bli blåsvart, men det är lite tanken. Skulle den bli helsvart är det också ok! Allt är bättre än innan iallafall!

• eilenna78

Kan ju inte ladda upp bilder från Ipaden men här nedan kan ni seresultatet av min nyfägade Denim 007-Bugga!

www.facebook.com/photo.php&set=a.10150272893621400.343343.617991399&type=1&ref=notif&notif_t=like