• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Palma

Det var definitivt ingen -12. Så besviken, det blev inget köp. Ramen var sliten och fläckig, bumperbaren söndertuggad men dold av ett hemsytt överdrag, svirvelhjulen otroligt slitna och olika (!?) inte ens min gamla bugga som jag körde året runt i 3,5 år hade så slitna hjul. Hittade inte märket med serienumret. Hon påstod att hon själv köpt vagnen för två v sedan och inte sett något av detta. Stämmer det har hon blivit lurad. Hon var villig att gå ner 300kr i pris... Tack, men nej tack!
    Tack för era råd. Glad att jag inte köpte den!

• Palma

Just det, chassit var också väldigt repigt på flera ställen och hon hade givetvis inget kvitto.

• MammatillO

Någon fler där dom haft problem med dom vita tryck knapparna där man ändrar sittdels läget , När man trycker in dom så fastnar dom i intryckt läge:/

• emps1

Jag har en bugga med luftdäck just nu, kan jag byta ut dom mot punkteringsfria däck? Eller kommer dom inte passa då? Vet inte riktigt vilken årgång vagnen är ifrån. De förra ägarna påstod att den var köpt 2011 och chassit utbytt 2012 men tvivlar på att det stämmer nu.

• Loppastina

Oooo har ni sett att det ska släppas en ny bugga? Buffalo! Ser så bra ut! Jag har tyckt att Camen inte är toppen när man går på skogsvägar och allt som egentligen inte är asfalt.. Kommer definitivt köpa den så fort den kommer ut i butik! Från Holland dock.. :)

• MammatillO

Tack! Då slipper vi köpa helt ny ram:)

sophiejennifer skrev 2013-02-05 15:30:57 följande:
    Silikonspray löser det!

• Höghus

Jag tycker inte att Buffalon var alls lika snygg som camen. Men säkert grym att köra. Såg att den också hade extratyg fram på sufletten vilket säkert kommer att uppskattas av många...

• LitenBlomma

Men åååh, precis en sån som jag har längtat efter och så har jag redan bokat en Cam3

Denna verkar ju perfekt för både stad och landet!

• Sara E

Nu var det jättelängesedan jag skrev här, man har onekligen fullt upp märker jag.
    Jag är hur sugen som helst på Buffalon. Jag tror verkligen att den skulle uppfylla mina "krav"
    Så jag går i tankarna att sälja min älskade Cam. (trodde aldrig att det skulle hända sålänge jag hade ett vagnsbarn)
    Vill observera att detta inte är någon annons!!! Jag vill bara ha lite åsikter.
     Camen är inköpt våren 2011. (grå bas och endast med sittdelen)
    Pedantskött och det finns två suffletter till den (rosa och offwhite) Finns även terränghjul.
    Vad tror ni att jag skulle kunna lägga ut den i för pris i en annons? Jag har kikat runt lite men tycker att det är så svårt att avgöra då de flesta säljs med liggdel.
    Observerar än en gång att detta INTE är en annons!

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥Junie 15/10-11♥ www.glamina.blogg.se