• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • eilenna78

Galia: färgen biter bara på bomull så alla loggor, lappar och sömmar är i sin ursprungliga färg. Färgen blev som jag misstänkte, och hoppades, mer blåsvart än helsvart. Är sååå nöjd! Det blev som en helt ny vagn! Om ett par veckor kommer nya handtaget/bumperbaren också. Kommer bli kanon!

Elias 07 **** Max 09**** Lilla Hoppsan 13****
  • Galia

Hm, jag förstår inte riktigt var på sidan man ska registrera sin bugga för att få nya handtaget... kan någon hjälpa mig?

• Galia

ah, nu såg jag när jag klickade mig vidare var det ska sitta. Ska kika på vagnen sedan

• Loppastina

halloj! 
    jag håller som bäst på att byta däck på buggan, cameleon, när jag tänker att jag tar och tvättar av alla däck nu innan jag sätter på de. och då ser jag!! i hjulhusen på de små däcken sitter massor av gammalt hår!! jätteäckligt!!
    jag har fått bort mycket.. men kan man ta isär hjulhusen på nåt sätt så man kommer åt mer? nån som vet? tacksam för svar! Kräks 

• straw2008
    Loppastina skrev 2013-01-31 16:14:41 följande:
    halloj! jag håller som bäst på att byta däck på buggan, cameleon, när jag tänker att jag tar och tvättar av alla däck nu innan jag sätter på de. och då ser jag!! i hjulhusen på de små däcken sitter massor av gammalt hår!! jätteäckligt!!jag har fått bort mycket.. men kan man ta isär hjulhusen på nåt sätt så man kommer åt mer? nån som vet? tacksam för svar!  

Man kan elda med en tändare så fräser det bort, det är så sjukt svinäckligt tycker jag med !!
    I kinamockaskogen.....
  • Loppastina
    straw2008 skrev 2013-01-31 16:26:36 följande:

Man kan elda med en tändare så fräser det bort, det är så sjukt svinäckligt tycker jag med !!
    men blir det inga märken i själva plasten då?
  • FabulousMom
    eilenna78 skrev 2013-01-31 08:28:22 följande:
    Småbarn riskerar att skadas i barnvagn! Barnet riskerara att falla ur och få allvarliga skador. Varning! felaktiga barnvagnar Bugaboo International BV återkallar barnvagnsmodellerna Bugaboo Cameleon och Bugaboo Donkey, då det upptäckts att den vita knappen på bärhandtaget kan lossna. Om den lossnar går bärhandtagen av vilket utgör en fallrisk för barn. Det är fästet på bärhandtagen på ligg- och sittdelen som kan släppa om den vita knappen lossnar. Om ett barn ligger i bärdelen samtidigt som bärhandtagen lossnar på en sida kan barnet falla ur och få allvarliga skador. Bugaboo erbjuder berörda konsumenter ett nytt modifierat bärhandtag. Om du har någon av barnvangsmodellerna ska du inte använda de befintliga bärhandtagen. Barnvagnsmodellen Bugaboo Cameleon3 är inte berörd av återkallelsen. Ägare av Bugaboo Donkey och Bugaboo Cameleon uppmanas att registrera sitt köp på Bugaboos webbplats. Två veckor efter registreringen kommer Bugaboo att skicka ut det modifierade bärhandtaget tillsammans med monteringsanvisningar hem till konsument. enl konsumentverket.se

Läste det i en föräldratidning också, jag har en begagnad cameleon och inget kvitto, men borde ju kunna byta ändå? Tänkte ang. att man ska registrera sitt köp. Har dock inte varit inne på hemsidan än.
    - Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • eilenna78

Inget kvitto behövs! Bara seienummer och din adress.

Elias 07 **** Max 09**** Lilla Hoppsan 13****