• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sofia 005

Tack för tipsen! Är dessutom 2:a ägaren så garantin går ändå bort...

Fick ett annat tips att man kunde själv pilla in en liten metallbricka i fästet där det vita fästet klickar fast. Tydligen ska det sitta en liten bricka där som antagligen ramlat ut. Testade och nu funkar fästet fint! Ska dock hålla lite koll på det och ifall det släpper igen så blir det reparationskitet.

• straw2008

Japp du kan även stoppa in en metalbricka men 160 kr för paketet från kidzshop är 110% vattentätt.

I kinamockaskogen.....
  • Lilla Linda

Hej Bugaboo proffs!

Jag är lite missnöjd med liggdelen till bugaboo cameleon. Tycker den känns så öppen och vinden tar sig in under sufletten och rakt framifrån så att säga...

Undrar om ni upplevera att sittdelen är mer skyddad och ombonad?
    Funderar just nu på att byta bort min bugga mot en mer ombonad Brio eller Emmaljunga

just nu har jag ett regnskydd till en annan vagn på som skydd mot vinden som går ner runtomkring sufletten för jag tycker buggans regnskydd var för kort.

Vill alltså höra hur ni upplever sittdelen och om jag bör hålla ut ett tag till, sonen är 2månader så är ett tag kbar tills vi byter till sittdel.

tacksam för svar    

• LitenBlomma

Slänger in en fråga till er som har den nya 3:an. Är det värt att sälja sin gamla CAM och köpa den nya? Skillnaden vet jag men märks den tydligt?

Ludwig-02 Meja-08 Ida-09 Ebba-11
  • Höghus

Lilla Linda: När man har sittdelen på och i halvsittande täcker ju sufletten mer. Men om det är tillräckligt för hur du vill ha det är ju svårt att säga. Själv är jag tvärtom glad över den "ickebylsiga" sufletten eftersom jag velat att mina ungar ska få ljus och frisk luft när vi är ute, har den sällan helt uppfälld ens. (Och jag skulle aldrig i livet hänga något för öppningen heller som vissa gör)

• Lilla Linda

Höghus; Ja sittdelen blir väl lite mer skyddande då. Min lillkille får såna kallsupar ännu då det blåser så jag tycker synd om honom då vi är ute och går. Jag får fundera vidare:) Tack för ditt svar!

• Höghus

Lilla Linda: oj, ja kallsupar låter ju inte kul. Men som sagt blir sufletten lite mer täckande när sittdelen är på :)

• Asra

Hej

Jag undrar om ni har några tips på mjuklift som passar i Bugaboo Bee, någon som man kan fästa på ngt sätt så den inte glider ut.

Är i första hand inte ute efter cocoonen eftersom den inte har handtag. 

Tacksam för tips!
    Vi kommer även ha en Kronan Duo S, någon som testat med den mjukliften i Bee?
    (En vagn för bilen och staden och en för landet, därav två) 

• straw2008
    Asra skrev 2013-01-27 23:02:40 följande:
    HejJag undrar om ni har några tips på mjuklift som passar i Bugaboo Bee, någon som man kan fästa på ngt sätt så den inte glider ut.Är i första hand inte ute efter cocoonen eftersom den inte har handtag. Tacksam för tips!Vi kommer även ha en Kronan Duo S, någon som testat med den mjukliften i Bee?(En vagn för bilen och staden och en för landet, därav två) 

Vi hade babyproffsens egna, suuuperbra !! Har egen liten suflett oxå som man kan ta bort om man vill. Tror inte den finns kvar längre så kolla på blocket.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Lilla Linda skrev 2013-01-27 16:34:24 följande:
    Höghus; Ja sittdelen blir väl lite mer skyddande då. Min lillkille får såna kallsupar ännu då det blåser så jag tycker synd om honom då vi är ute och går. Jag får fundera vidare:) Tack för ditt svar!

Sittdelen är ju ännu öppnare än liggdelen ? Alltså den är liksom helt platt o inga sidor som skyddar alls. O jag ville inte heller hela tiden gå omkring med sufletten uppfälld.... Men försök tänk om lite, bb är ju verkligen inte som en vanlig barnvagn men nackdelarna o fördelar får man ju jämföra.
    I kinamockaskogen.....